Toen ik het ombouwde aan de hand van deze tekening, heb ik toch even goed moeten kijken naar hoe de werkelijkheid er uitziet en er uit moet komen te zien. Maar, het werkt perfect! Motor staat 2 maanden, start op de eerste poging
Bij de link die Pim gaf, is een plaatje beschikbaar. Ik heb hem wat ge-edit, omdat ik denk dat het dan beter te begrijpen is.
De issue is, als je het zelf wilt doen, dat je de grote blauwe maat slangen (1 en 2) moet laten aansluiten op de kleine rode vlotterkamer-overloopslangetjes via elk een T-stukje. De zoektocht om dat passend aangesloten te krijgen, is jouw uitdaging. Je kunt het natuurlijk ook gewoon kopen via je dealer, onder de noemer RD07A, het latere type twin die deze oplossing wel al had. De T-stukjes en slangetjes zijn origineel Honda in principe los leverbaar.
Op het plaatje, blauwe slang 1 (die er al zit, maar bij jou kort is en open tussen de carbs naar beneden hangt) vervang je door een langere die met een T-stuk op de rode originele beluchtingsslang gaat. Daarna volgt een 2e T-stuk op de rode beluchtingsslang, die omhoog loopt naar waar de eerste blauwe slang vroeger tussen de carbs naar beneden hing. Hang deze slang tussen de carbs, waar slang 1 eerst omlaag hing. Het rode slangetje vervolgt gewoon zijn normale weg, achter het blok langs naar benee, tot onder de motor.
Print het plaatje. Haal de tank eraf, en kijk hoe het nu zit. En daarna hoe het daarna moet zitten.