Sta je dan met je AT.. (nou ja, niet heel lang!)

24 apr 2015 23:48 #1 door kees
Vanmiddag. A2. Bijna in Maastricht. Brommert gaat op reserve. In volle vaart dat kraantje om, business as usual. Gewoonlijk Brrrrrrrt hij even en pakt daarna weer op. Maar, niks. Brrrrrrrrrrrrrrrrrt tot ik helemaal stil stond op de vluchtstrook. Staand op de vluchtstrook hoor je achter de vangrail te gaan staan. En dan?? Dus, ik maak sleutelruimte door de wielen in het gras te rijden, met de valbeugel leunend tegen de vangrail aan.

Poosje gelee verwisselde ik mijn aftermarket vacuumpomp weer voor de originele, omdat ik dacht dat ik daar een probleem mee had. Maar da was nie zo. Ook ik ben soms druk (lui) en van terugwisselen kwam het niet meer. Ik ken mezelf daarin, dus ik had indertijd een gebruikte, maar werkende pomp, in mijn koffer gedaan. Just in case!

Dus ja ik verdenk die pomp. Maar, je vind jezelf techneut, dus diagnostiserenderwijs eerst maar stap 1, alle elektra controleren. Contact, ja. Lampen, ja. Startmotor draaien, ja. Aanslaan, nee. Brandstof? CDI? Nee Brom, doe je stappen. Dus daarna zekeringen controleren, hoewel ik koppig de pomp verdenk. Nee Brom, je moet gewoon de stappen in volgorde doorlopen! Maar, ik ben mezelf dan al zat.

Ik duikel die reserve pomp op en met het standaard boordgereedschap sleutel ik de pomp die erop zit, eraf. Met mijn koleschoppen-eeltvingers is dat stekkertje onder de tank me niet echt gezind. In eerste instantie krijg ik het ophangrubber niet van de ouwe af. Poosje mee lopen rommelen, wilde niet. Terwijl vrachtwagens met oplegger akelig dicht langs me heen razen. Ach boei dat rubber, ik sluit die ander provisorisch aan, kijken wat er gebeurt. BROEM ja lopen jeujjj maar da wist Brommie al!

Inmiddels stopt er een busje van Im-Tech. Of ik hulp kan gebruiken, hij heeft een rijdende gereedschapskist mee. Maar nee joh, hij deed het alweer. Die knul was zelf ook rijder. Veel mee staan kletsen daar op die veel te gevaarlijke vluchtstrook. Stopt even later nog een BMW-rijder. Had dat ook ooit es gehad, voordat hij overstapte op zijn huidige motor. Was ineens een gezellige boel, daar op die vluchtstrook!

Ik heb heb niet meer geprobeerd dat ophangrubber over te zetten. In mijn zij-kist zitten ook kabelbinders. Ik was al laat voor mijn afspraak..  ;D

Gauw maar weer die vacuumpomp terugmonteren  :angel:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 apr 2015 00:08 #2 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Sta je dan met je AT.. (nou ja, niet heel lang!)

...

Ook ik ben soms druk (lui) en van terugwisselen kwam het niet meer.

...


Dat

En dan sta je even vanuit de derde persoon naar de situatie te kijken en doe je even zuchten en dan pruts je die meuk maar weer in elkaar.
En terwijl je weer met je gedachten opgesloten in je helm zit als je je weg vervolgt vraag je je af of je daar nou wat van geleerd hebt.

;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 apr 2015 14:35 #3 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Sta je dan met je AT.. (nou ja, niet heel lang!)
Mooi verhaal Brom  :)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 apr 2015 20:56 #4 door Timy
Beantwoord door Timy in topic Sta je dan met je AT.. (nou ja, niet heel lang!)
;D Ook leuk om te lezen dat er nog wel 'redders in nood' zijn!

Liberté - Egalité - Fraternité

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 apr 2015 21:03 #5 door kees
Beantwoord door kees in topic Sta je dan met je AT.. (nou ja, niet heel lang!)

;D Ook leuk om te lezen dat er nog wel 'redders in nood' zijn!


Jaa die knul van Im-tech reed eigenlijk de andere kant op en was gekeerd voor me. Hij had laatst zelf gestaan en dacht, er stopt wel iemand - not. Dus hij dacht, laat IK nou es stoppen. En een BMW-rijder is gewoon een rijder. Die stopt.

@Pim, nou ja, voortschrijdend inzicht deed me die extra pomp in die koffer stoppen, maar door onvolledig benut voortschrijdend inzicht kon ik inderdaad weer es zo oplossen  :-X


;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 apr 2015 21:41 #6 door Ralpie
Beantwoord door Ralpie in topic Sta je dan met je AT.. (nou ja, niet heel lang!)

;D Ook leuk om te lezen dat er nog wel 'redders in nood' zijn!


Dat is inderdaad goed om te lezen :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 apr 2015 23:51 #7 door Thinkfuture
Beantwoord door Thinkfuture in topic Sta je dan met je AT.. (nou ja, niet heel lang!)

;D Ook leuk om te lezen dat er nog wel 'redders in nood' zijn!


Over Redders in Nood gesproken....

Ik ben het helemaal vergeten te posten, maar op 15 mrt mochten Damian en ik niet verder rijden  C:-) ivm een overschrijding van de snelheid. Maar we werden vervolgens al snel van alle kanten geholpen. Jeroen en Rob kwamen ruim 100km terugrijden om ons te helpen, en Martin mobiliseerde buurmannen om onze motoren op te halen. Rob en Jeroen brachten ons vervolgens ook nog eens thuis.
Marin bracht later die week m'n motor thuis en Rob heeft samen met Damian zijn motor opgehaald in Zwolle.

Wat 'n top actie en wáár clubgevoel :'( ! Alle mannen (en dames) heéééééél hartelijk bedankt.

Marc

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 mei 2015 02:31 - 12 mei 2015 02:42 #8 door kees
Beantwoord door kees in topic Sta je dan met je AT.. (nou ja, niet heel lang!)
Gister was een zonnige zondagmorgen. Dus na de koffie, zonnetje lonkte, naar buiten!

November vorig jaar heb ik mijn AT tot op het kale frame uiteen genomen en opnieuw opgebouwd. Er waren na wat eerste kilometers toch weer een paar issues. Schakelpook te hoog, rempedaal te laag. Ik ergerde me er sindsdien dood aan, so out came the toolbox.

Naast die dingen, immers alles was uit elkaar geweest, deed ik remvloeistof checken, koelvloeistof, oliepeil en banden- en laadspanning. Knippers deden soms lastig, spiegel zat lossig en de ketting moest es weer goed gevet worden. Brommie in zondagse zen-modus  :)

Dus ik ben bijna klaar (morgen heb ik hem serieus nodig) en zie die noodpomp van laatst daar in de kabelbinders hangen. Oooh ja, dat ding. Ik vis die vermaledijde pomp van twee weken terug uit mijn zijkoffer, schroef hem open. Diode losgekomen van de pluskabel. Terug vast gesoldeerd. Zie ik ook nog een ongeisoleerd kabeltje ergens tegenaan liggen, met wat roetvlekken. Volgens mij is dat een onschuldige min, maar echt zeker weten doe ik het niet. Brommie weet ook niet alles. Voor de zekerheid zorg ik dat hij verder nergens anders contact maakt.

Noodpomp er weer uit, vermaledijde ding er weer in. Starten met de uit-slang in een afhaal-Chinees bakkie. Pompen als een dolle! Ophang rubber zat er nog aan, dus ja snel huppekee klaar! Noodpomp weer terug in de kist, just in case!


Wat zei Brommie nou over vlug terugzetten van die betrouwbaardere vacuumpomp?? (adventure waiting to happen..)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 mei 2015 10:30 #9 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Sta je dan met je AT.. (nou ja, niet heel lang!)

« Laatst bewerkt op: Vandaag om 02:42 door Brombeer »


Tja Harm, daar kun je soms slecht van slapen  >:D

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 mei 2015 22:45 #10 door kees
Beantwoord door kees in topic Sta je dan met je AT.. (nou ja, niet heel lang!)

Tja Harm, daar kun je soms slecht van slapen  >:D


Ik zie dat als alvast mentaal voorbereiden ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 mei 2015 17:06 #11 door Hotel 317
Beantwoord door Hotel 317 in topic Sta je dan met je AT.. (nou ja, niet heel lang!)
Het kan soms ook helpen om het grootste, zwaarste stuk uit je boordgereedschap te pakken, en de brandstofpomp een flinke tik te verkopen.

Door deze "reparatie" ben ik nog naar Hongarije gereden en halverwege terug  ;D.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 mei 2015 20:32 #12 door kees
Beantwoord door kees in topic Sta je dan met je AT.. (nou ja, niet heel lang!)
Haha ja dat dat kan hè!  ;D

Ik had die diode er zelf overheen gezet en ik moet zeggen, die punten zagen er prrrrima uit!

Dus wat er nou precies mee mis was..?  ???

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.115 seconden