Is dit de Pilot Screw?

24 mei 2015 11:31 - 24 mei 2015 11:39 #1 door Mr Blue
Is dit de Pilot Screw? werd gestart door Mr Blue
Gister mijn carbs laten synchroniseren maar nu blijft na gas geven mijn toerental te hoog hangen. Ik wil kijken of de Pilot Screws van mijn carburateur wel het juist aantal slagen is uitgedraaid maar ben efe kwijt waar die dingen ook alweer zitten?

Het zijn toch de hieronder omcirkelde schroeven of vergis ik me nou? Niet dat ik eraan draai en ik straks de synchronisatie weer teniet doe  :-\

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 mei 2015 11:39 #2 door kees
Beantwoord door kees in topic Is dit de Pilot Screw?
Ja.

De luchtmengsel schroef, om precies te zijn.

De stationairsproeier geeft een vaste hoeveelheid brandstof door. Met deze schroef bepaal je hoeveel lucht daarbij vermengd wordt en bepaal je de lucht/brandstof verhouding voor stationair toerental.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 mei 2015 12:11 - 24 mei 2015 12:21 #3 door Mr Blue
Beantwoord door Mr Blue in topic Is dit de Pilot Screw?
Thanks Brom. Had ondertussen alweer een plaatje opgeduikeld van xrv.org.uk maar bevestiging is altijd prettig.
De sync-schroef is idd een andere zag ik. Zo effe testen of het terug naar de basisinstelling zetten van de mengschroeven effect heeft.



Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 mei 2015 12:26 #4 door kees
Beantwoord door kees in topic Is dit de Pilot Screw?
De syncschroef zit tussen de 2 carbs in. Kom daar maar even niet aan.

Sync luistert erg precies. Robgoedakar heeft onlangs een syncsetje aangeschaft  ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 mei 2015 15:05 - 24 mei 2015 20:07 #5 door Mr Blue
Beantwoord door Mr Blue in topic Is dit de Pilot Screw?
Moet wat dat betreft ook maar het een en ander bijleren. Gister weer een dikke rekening voldaan voor het vernieuwen van mijn RVS remleidingen en het syncen van de carb. Remmen wil ik wel door een vakman laten doen maar betalen voor syncen is bijna zonde geld geloof ik.

Heb nu de mengschroeven een kwartslag dichtgedraaid zoals ze voor de 'verbouwing' ook stonden. Ik ga er een beetje van uit dat Berry de AT-man ze 2,5 slag had uitgedraaid. Eens zien hoe het loopt nu.

Edit; Beter nu. Word er in ieder geval wat minder nerveus van  :P

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.128 seconden