Stilste aftermarketdemper AT?

24 mei 2015 12:32 #1 door kees
Stilste aftermarketdemper AT? werd gestart door kees
Ik ga mijn ouwe demper niet meer openzagen om opnieuw met wol te vullen.

Ik kan beter een andere aanschaffen, maar ik heb absoluut geen zin meer in herrie. Een roffel mag. Ik vind het niet erg om 500 euro weg te smijten, maar dan wel graag enigszins naar mijn smaak.

Veel clubmotoren hebben reeds een andere demper. Wat zijn jullie ervaringen met de jouwe wat betreft het geluidsvolume?

Brom

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 mei 2015 12:38 #2 door dropken
Beantwoord door dropken in topic Stilste aftermarketdemper AT?
Heb een Marvin op de alp en die is iets luider dan de originele maar wel een lekkere roffel en toch niet overdreven luid. daar kun je nog rustig mee door een woonwijk rijden zonder klachten over je geluid.

24 mei 2015 15:27 #3 door Timy
Beantwoord door Timy in topic Stilste aftermarketdemper AT?
Ik had destijds de BSM Future en was er (met db-killer erin) erg tevreden mee.
Als je normaal rijdt is het keurig en diep geluid met vol gas wegrijden laat hij zich wel horen. Zonder de db-killer issie wel erg aso... één keer getest en uit schaamte na 5km er weer in gedaan. Voelde hem in mn buik denderen zo luid...  :o

Liberté - Egalité - Fraternité

24 mei 2015 18:59 #4 door hoofdweg 79
Beantwoord door hoofdweg 79 in topic Stilste aftermarketdemper AT?
Laser goedgekeurde versie echt een naaimachine, voorloper van de elektrische motor :-)

25 mei 2015 00:20 #5 door kees
Beantwoord door kees in topic Stilste aftermarketdemper AT?

Laser goedgekeurde versie echt een naaimachine, voorloper van de elektrische motor :-)

Ok. Heb je het dan over de pro duro street legal van nu? Zoals die uit de zoekresultaten voor XRV 750 op hun site komt?

25 mei 2015 10:15 #6 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Stilste aftermarketdemper AT?
www.marktplaats.nl/a/motoren/onderdelen-...0c1b&previousPage=lr

niet aftermarket, wel stil en ruim binnen je budget

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

25 mei 2015 16:37 #7 door kees
Allemaal waar, en ik had hem al gezien.

Maar voor een prul van minimaal 12 jaar oud (die dingen roesten door van binnenuit) vind ik het een bak geld. Bij Bolski heb ik dan voor 7 tientjes meer, een nieuwe. Ik vind het i.i.g geen koopje.

Verder wel een prima optie, thanx!

01 juni 2015 15:28 #8 door M.
Beantwoord door M. in topic Stilste aftermarketdemper AT?
Ga eens langs bij Pajic R en D in Gendringen.
Of je nu een losse demper zoekt, of maatwerk, kan allemaal en je kunt ter plaatse LUISTEREN!
Ik heb er ooit een keer een uitlaat laten maken en 9 verschillende dempers geprobeerd.
De rest is speculeren, op deze manier weet je zeker dat het aan jouw eisen voldoet.
Voor 500 euro kun je daar makkelijk slagen, hij heeft ook veel gebruikt, maar zo goed als nieuw spul. Zo veel keus als daar vind je niet snel.

02 juni 2015 23:12 #9 door kees
Oohh dat klinkt ook wel heel interessant!

Wel een beetje zover bij me weg als maar kan - Maastricht. Maar, ik kan ze een bel geven!

Thanks M.

03 juni 2015 10:52 #10 door Sandra
Beantwoord door Sandra in topic Stilste aftermarketdemper AT?

Ga eens langs bij Pajic R en D in Gendringen.
Of je nu een losse demper zoekt, of maatwerk, kan allemaal en je kunt ter plaatse LUISTEREN!
Ik heb er ooit een keer een uitlaat laten maken en 9 verschillende dempers geprobeerd.
De rest is speculeren, op deze manier weet je zeker dat het aan jouw eisen voldoet.
Voor 500 euro kun je daar makkelijk slagen, hij heeft ook veel gebruikt, maar zo goed als nieuw spul. Zo veel keus als daar vind je niet snel.

Voor 500,-  ....toe maar...  dat is bijna voor niks zeg!
Je kunt ook naar Catapult (maxtreme Performance)in Doetinchem gaan, daar werken voormalig BSM lui en zijn wel schappelijk, die hebben mij voor 4 tientjes de demper destijds gereviseerd en een decibelkiller erin gezet. Echte achterhoekse degelijke lui...
Pajic trekt je gelijk  het vel over de neus...

http://img684.imageshack.us[img] img684.imageshack.us

03 juni 2015 11:18 #11 door dropken
Beantwoord door dropken in topic Stilste aftermarketdemper AT?

dat heb ik wel eens vaker gehoord.

03 juni 2015 12:59 #12 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Stilste aftermarketdemper AT?

Voor 500,-  ....toe maar...  dat is bijna voor niks zeg!
Je kunt ook naar Catapult (maxtreme Performance)in Doetinchem gaan, daar werken voormalig BSM lui en zijn wel schappelijk, die hebben mij voor 4 tientjes de demper destijds gereviseerd en een decibelkiller erin gezet. Echte achterhoekse degelijke lui...

Ik ken Pajic en die achterhoekkers verder niet, maar er is wel een verschil tussen een demper pasmaken incl linkpijp bouwen+lassen en een demper van nieuwe wol voorzien en een db killer inschroeven.

03 juni 2015 15:19 - 03 juni 2015 15:22 #13 door M.
Beantwoord door M. in topic Stilste aftermarketdemper AT?
Wat een ge*** over Pajic. Ik heb niet aangegeven dat het 500 euri gaat kosten, alleen dat het voor dat bedrag (het aangegeven budget) ZEKER gaat lukken. Je kun daar ook je demper laten aanpassen en hij heeft ook goedkoop spul liggen, net wat je wil. Voor de mensen die graag met modder gooien en niet inhoudelijk van de hoed en de rand weten: ik heb met mijn vorige motor zelf wat zitten klooien met einddempers. Niet het gewenste resultaat, alleen een "sportieve" einddemper met daardoor minder tegendruk kost koppel onderin. In overleg met Mile Pajic RVS bochten met een grotere diameter op maat laten maken (veel koppel onderin), in combinatie met een titanium Akrapovic einddemper die ik heb laten aanpassen van laag gemonteerd naar highmount. Vermogenswinst ruim 16pk en in het middengebied VEEL meer koppel (VFR800FI). Ja, dat is inderdaad niet bepaald een budget-oplossing, maar ik ben dan ook veeleisend. De eerste versie van de uitlaat had een einddemper die met niet beviel. Geen probleem, deze werd gewoon weer teruggenomen en de prijs er van werd in mindering gebracht op de volgende demper (de Akra). Mile probeert je zeker niet het vel over de oren te trekken, hij laat de keus aan jou. Ik schat dat er weinig mensen in NL dermate deskundig zijn op het gebied van uitlaten. Dus ja, je kunt er een uitlaat van 500 of 3000 euri laten maken, je kunt er ook voor een fractie van dat bedrag terecht. It's up to you.

04 juni 2015 06:12 #14 door GK
Beantwoord door GK in topic Stilste aftermarketdemper AT?
Ik heb een GPR traverse op mijn motor, volgens omwonende is deze stiller dan mijn vorige uitlaat zonder uitlaatwol (de originele)

Als je de DB killer er uit haalt is hij nog steeds redelijk stil maar gromt de uitlaat veel meer

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.082 seconden