Bevestigingspunten carterbescherming afgebroken.

18 juni 2015 08:09 - 19 juni 2015 08:14 #1 door M.
De twee opgelaste lipjes tegen de staande framebuis waar je de carterbescherming tegen vastzet zijn allebei afgebroken. Ik heb begrepen dat dit een bekend euvel is. Hier onder twee foto's van een beugel die je op de framebuis klemt, waar deze lipjes aan zitten. Is door iemand, ik meen in Zwitserland of Oostenrijk, zelf gemaakt en op bestelling leverbaar. Iemand een idee wie/hoe/waar? Alternatieven?
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 juni 2015 09:16 #2 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Bevestigingspunten carterbescherming afgebroken.
wat te denken van nieuwe lipjes lassen

( en nu hoor ik al... ik heb geen las apparaat

18 juni 2015 12:33 #3 door M.
Idd. In dat geklooi heb ik geen zin.

19 juni 2015 12:20 #4 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Bevestigingspunten carterbescherming afgebroken.
Ik heb het misschien eens voorbij zien komen, maar zou je niet naar de bron kunnen wijzen.

Maar als ik de plaatjes zo zie denk ik dat je misschien wel het snelst klaar bent als je even bij een klein metaal verwerkings bedrijfje lansggaat (smid oid).
Neem een printje van deze beugel mee en voorzie ze van een paar maten (breedte framebuis, steek van de gaten etc), dan kunnen ze dat wel voor je maken denk ik. :)

Het zijn rotbeugeltjes, ik heb er al een paar vervangen maar het is best lastig om er goed bij te komen en ze mooi recht op te lassen.

19 juni 2015 19:16 #5 door M.
De ellende is dat ik die krengen prima zelf kan maken. Echter,  bij mijn scheiding ben ik elders gaan wonen en heb ik mijn geliefde loods/werkplaats niet meer. Grrr. Op een keukentafel is dat toch net een slag lastiger.

19 juni 2015 22:06 #6 door kees
Beantwoord door kees in topic Bevestigingspunten carterbescherming afgebroken.
Nee ik zou me AT ook niet graag op de keukentafel moeten zetten  ;D

Maar, doorgaans komt dat door valbeugels die gevallen zijn of (als gevolg daarvan) onder spanning gemonteerd waren. Ik heb de mijne ook al een paar keer terug gelast. Gaat wel, past steeds een beetje slechter  :-X.

Maar, dat Honda spul wat daar zit is als gewoonlijk ook wel wat aan de slappe kant. Dat kan wat degelijker.

De beugel dij M. toont ken ik verder niet, helaas.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.073 seconden