Ik heb eerder niet gereageerd omdat ik je openingspost wat aan de korte kant vond.
Als je hulp wilt, zou iedereen het prettiger vinden als je je klacht duidelijk omschrijft. Want, niks doet het meer. Wel. Je tripmeter doet het wel, alleen telt die geen afstand bij. En de snelheidsmeter doet het blijkbaar ook niet meer. Maar de rest van de motor weer wel. Dat begrijp ik uit verschillende reacties i.i.g.
De tripmeter zit gelinkt aan de snelheidsmeter. Als die laatste geen snelheid aangeeft, doet de dagteller op de tripmeter ook niet meer mee.
Het kan zijn dat de snelheidsmeter defect is, maar dat komt nauwelijks voor. Voorts kan de aandrijfkabel gebroken zijn. Je kunt dit eenvoudig controleren door de aansluiting van de kabel bij het voorwiel (rechts, naaf) los te maken. Je kunt dan de binnenkabel van die kant af eruit trekken en hem controleren op breuk en vrije loop.
Maar, meestal is een kunststof tandwieltje in de opnemer in de wielnaaf versleten. Om dit te controleren neem je het voorwiel uit, dan kun je de opnemer uit de naaf pakken en de staat van de tanden inspecteren. Ze horen netjes scherp te zijn. Hij is als los onderdeeltje te koop via je dealert.
Bromz