kilometerteller stuk na druk op de rest knop

19 juni 2015 12:46 #1 door stamtrans
kilometerteller stuk na druk op de rest knop werd gestart door stamtrans
hallo ik was van de week aan het rijden op mijn at rd04 uit 1990
de kilometer teller werkte prima na het tanken drukte ik op de reset knop en daarna doet niks het meer

heeft iemand een idee wat dat kan zijn voor dat ik alles weer uit elkaar haal

gr

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 juni 2015 16:34 #2 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic kilometerteller stuk na druk op de rest knop
Lijkt eigenlijk dat het gewoon toeval is dat het na het drukken op de reset knop niets het meer doet....

Maar even ter verduidelijking... met Niets bedoel je dus dat er geen km's meer geteld worden en ook je snelheid niet meer aan gegeven wordt ?
Dat is in veel gevallen het wormwieltje bij je vooras. Eventueel alleen de nokjes verbogen van de opnemer zelf, of de kabel is los geschoten uit het tellerhuis (even friemelen onder het tellerhuis) of hij zit niet goed genoeg gemonteerd (op basis van het 'weer uit elkaar halen').

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:

Meer dan alleen banden ;)

19 juni 2015 17:09 #3 door stamtrans
Beantwoord door stamtrans in topic kilometerteller stuk na druk op de rest knop
hallo

inderdaad geen snelheid en geen km telling
zou toeval kunnen zijn dus wat is het plan van aanpak eerst aan de kilometer teller friemelen of aan het voorwiel

19 juni 2015 21:43 #4 door kees
Beantwoord door kees in topic kilometerteller stuk na druk op de rest knop
Ik heb eerder niet gereageerd omdat ik je openingspost wat aan de korte kant vond.

Als je hulp wilt, zou iedereen het prettiger vinden als je je klacht duidelijk omschrijft. Want, niks doet het meer. Wel. Je tripmeter doet het wel, alleen telt die geen afstand bij. En de snelheidsmeter doet het blijkbaar ook niet meer. Maar de rest van de motor weer wel. Dat begrijp ik uit verschillende reacties i.i.g.

De tripmeter zit gelinkt aan de snelheidsmeter. Als die laatste geen snelheid aangeeft, doet de dagteller op de tripmeter ook niet meer mee.

Het kan zijn dat de snelheidsmeter defect is, maar dat komt nauwelijks voor. Voorts kan de aandrijfkabel gebroken zijn. Je kunt dit eenvoudig controleren door de aansluiting van de kabel bij het voorwiel (rechts, naaf) los te maken. Je kunt dan de binnenkabel van die kant af eruit trekken en hem controleren op breuk en vrije loop.

Maar, meestal is een kunststof tandwieltje in de opnemer in de wielnaaf versleten. Om dit te controleren neem je het voorwiel uit, dan kun je de opnemer uit de naaf pakken en de staat van de tanden inspecteren. Ze horen netjes scherp te zijn. Hij is als los onderdeeltje te koop via je dealert.

Bromz

05 juli 2015 15:10 #5 door stamtrans
Beantwoord door stamtrans in topic kilometerteller stuk na druk op de rest knop
Hallo
Sorry ook voor de late reactie
Je hebt gelijk zal het voortaan beter om schrijven mijn problemen
Bedankt voor je uitleg hoop dat ik eind augustus wat tijd vrij kan maken om het te repareren

Bedankt voor je moeite

05 juli 2015 16:36 #6 door Gustlock
Beantwoord door Gustlock in topic kilometerteller stuk na druk op de rest knop
Mocht het probleem een vastzittend/versleten kunststof tandwiel zijn bij je opnemer moet je voor het plaatsten van een nieuwe het huis goed controleren. Bij mij had het wormwiel zich ingevreten in het huis waardoor deze vastliep. Dit moet je dan eerst oplossen (ik heb de speling eruit gewerkt met een spanbus) voor je een nieuw kunststof tandwiel plaatst.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.072 seconden