Klopt deze km stand of niet?

19 juni 2015 16:39 #1 door jaspersFZR
Klopt deze km stand of niet? werd gestart door jaspersFZR
Hallo allemaal,

Ikzelf ben opzoek naar een transalp. Mijn motormaatje is opzoek naar een africa twin, nu kwamen we deze tegen:

www.speurders.nl/overzicht/motoren-en-sc...direction=&order_by=

En als ik er naar kijk, dan denk ik jemig, die heeft veel pekel gezien! dat strookt niet met de km stand, al zou het natuurlijk kunnen kloppen, als de motor niet netjes is afgespoeld enzo...

Wat denken jullie, is ie al klokkie rond? (of heeft de africatwin een cijfertje extra? zodat dat niet kan?) Ik ben nog geen expert op het type dus misschien is het een domme vraag  ;)

de transalp wordt steeds mooier
Discussie gesloten.
19 juni 2015 17:02 #2 door len_tour
Beantwoord door len_tour in topic Klopt deze km stand of niet?
Ik zie dat de rubbers van de step behoorlijk versleten zijn, dat kan niet met 25000km. Misschien valschade maar ik heb het gevoel dat het niet klopt.

As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!
Discussie gesloten.
19 juni 2015 17:08 #3 door Bono
Beantwoord door Bono in topic Klopt deze km stand of niet?
Moeilijk te zeggen vanaf de foto's. Mijn eerste twin had in een paar maanden tijd ook vrij snel sporen van pekelaanslag. Wil op zich niet meteen iets zeggen over de verdere technische staat. Maar als ik de foto's verder bekijk, zie ik dat er alleen poetswerk is verricht aan de "gekleurde" delen. Voor de rest is er niet veel (poets-)werk aan verricht. Van de tekst dat er wat moois van te maken is, zakt meteen mijn broek af. Volgens mij is deze twin niet van een echte liefhebber. Dus zou ik sowieso mijn twijfels hebben bij het hele verhaal.

De km.stand zou ik niet vertrouwen. Maar zoals gezegd: het gaat om de technische staat. Mijn vorige twin was perfect, had bijna een ton 99k gelopen en als ik hem niet in de soep had gereden, had ik hem nu nog. Wat ik wil zeggen: een hoge km.stand wil niet meteen zeggen dat een twin daardoor meteen "minder" is.

Eventeel een proefrit maken en langsrijden bij een kenner (technisch) en laten beoordelen, zou ik zeggen.

-- Han --
Discussie gesloten.
19 juni 2015 18:22 #4 door daandus
Beantwoord door daandus in topic Klopt deze km stand of niet?
25.000 met aftermarket remschijven is heel raar. Bij ons gingen ze prima 70-80.000 mee..... dus ik zou zeggen: klokje rond!

... was ooit lid ...
Discussie gesloten.
19 juni 2015 18:59 #5 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Klopt deze km stand of niet?
ik denk dat we eerlijk zouden zijn om te roepen dat het het zo niet kunnen vast stellen .
en iedere km stand is gewoon een afgelezen km stand

de zogenaamde aanwijzingen zijn zo vaag en kunnen best aan andere zaken worden toegeschreven

andere remschijven =  slot vergeten en krom

verweerd=altijd buiten gestaan

die voet rubbers heb ik op mijn motorfiets al zo vaak vervangen..

ik kijk eerder naar andere zaken,

originele kettingset gemonteerd (wie doet dat ?)
kuip werk  vertoond geen scheuren (vind me een twin die nog heel is  want de meest vinden baggeren toch oh zo leuk )
vraagprijs is conform

tja keuren en dan beslissen zou ik zeggen

Discussie gesloten.
19 juni 2015 20:50 #6 door jaspersFZR
Beantwoord door jaspersFZR in topic Klopt deze km stand of niet?
Ok bedankt voor de input! Die rubbers vielen mij ook op, maar dat remschijven niet origineel zijn, tsja dat soort dingen herken ik nog niet!

Waffie, jouw post klinkt ook zinnig, dit soort dingen zijn allemaal te verklaren. Wel een reden om de boel even goed uit te zoeken! Ik vind het zowieso een smak geld!!!

Discussie gesloten.
19 juni 2015 22:00 #7 door kees
Beantwoord door kees in topic Klopt deze km stand of niet?
Eens met waffie.

Twee winters wat pekel en niet schoonhouden en je hebt dit.

Een fiets die een ton rond heeft, is op alle punten verouderd, poetswerk bijgehouden of niet. Waar je ook kijkt. Een handvat met een ton erop, is versleten. Ook al rij je die ton binnen 3 jaar en is de fiets zelf qua leeftijd nog nieuw. Een handvat met 25K km is na 10 jaar nog steeds nieuw.

Als deze AT qua kilometers echt zo jong is, zijn er voldoende dergelijke tell-tale signs op plekken waar kilometervuil en pekel niet snel terechtkomen en daar ist-ie nog nagelnieuw.

Waffie heeft dat achtertandwiel goed gespot: die krijg je er af-fabriek op. Daarna nooit meer. De ketting hangt redelijk rond, en dat doet die inderdaad wel bij 25k kilometers.

Maar toegegeven, hij hoort niet thuis in de soms aangeboden, spotless 'nog jonge' AT's. Maar, in dat geval gaan de prijzen gauw richting 4 tot 5000 euro. De mindere optische staat is gelijk een solide excuus om over de gevraagde prijs te gaan onderhandelen  ;)

Brom
Discussie gesloten.
20 juni 2015 07:40 #8 door Motormuus
Beantwoord door Motormuus in topic Klopt deze km stand of niet?
Voor mij is het wel duidelijk! De roest, beschadigingen, ketting, tandwielen, verkleuring van de kettingbeschermer, uitlaat en corrosie op het blok en op plekken waar ik het nog nooit heb gezien zou van een heel slecht baasje kunnen komen, maar de slijtage op de voetsteunen en handvaten zegt me overduidelijk klokje rond....en misschien meer!

Heb al wel veel twijfelgevallen gezien o.a. bij mijn vriend Berry (Desert Motors) maar dit is voor mij OVERDUIDELIJK!

1500 - 1800 euro, meer is hij niet waard...

gr, Jan

KTM 990 Adventure S 2008
Bijlage:

www.basicsafety.nl
Discussie gesloten.
21 juni 2015 21:15 #9 door Timy
Beantwoord door Timy in topic Klopt deze km stand of niet?
Onze twin met 155k heeft pekel gezien en minstens 3 jaar buiten geslapen maar ziet er beter uit dan de twin op speurders.
Ik vind de KM-stand extreem laag gekeken naar de rest..

En zelfs al zou dat de daadwerkelijke stand zijn is de prijs nog flink.

Liberté - Egalité - Fraternité
Discussie gesloten.
24 juni 2015 14:46 #10 door Swijgerde
Beantwoord door Swijgerde in topic Klopt deze km stand of niet?
mijn motor uit 1990 had maar 42000km gereden toen ik hem kocht ik dacht eerst ook dat hij klokje rond was
maar later bleek dit toch niet zo te zijn. Gewoon veel stilgestaan (en wel goed onderhouden), het is dus ook een beetje
gelukhebben. Ik denk dat een proefrit ook veel meer zegt dan foto's overigens.
Discussie gesloten.
26 juni 2015 17:50 #11 door daandus
Beantwoord door daandus in topic Klopt deze km stand of niet?
goede spot van Ad van dat achtertandwiel. Dat zou inderdaad kunnen.

Maarrrr..... mijn ATtje met 165.000 km ziet er na een poetsbeurt strakker uit en die heeft geen simpel leven gehad!

... was ooit lid ...
Discussie gesloten.
26 juni 2015 23:04 #12 door kees
Klopt. Stilstaan is de doodsteek voor motoren!
Discussie gesloten.
29 juni 2015 07:58 #13 door jaspersFZR
Beantwoord door jaspersFZR in topic Klopt deze km stand of niet?
Inmiddels heeft die vriend van me een mooie africatwin gescoord!
Bijlage:

Een mooie vriend voor mijn transalp! Nu kunnen de avonturen beginnen!!!

(idd we twijfelde teveel voor de AT waarvoor ik dit topic startte, dus die laten staan!)

Discussie gesloten.
29 juni 2015 17:17 #14 door kees
Leuke terugkoppeling. En mooie fietsen!  8)

Veel rijplezier!  :)
Discussie gesloten.
29 juni 2015 19:14 #15 door Jeroen
Beantwoord door Jeroen in topic Klopt deze km stand of niet?
Toch nog goed gekomen! En een slotje

"You have the right to say what you want. That doesn't mean you have the right to be heard, listened to, believed, agreed with or respected."
Discussie gesloten.
Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.084 seconden