Gsm Lader monteren

08 aug 2015 11:53 - 14 aug 2015 00:52 #1 door Mr Blue
Gsm Lader monteren werd gestart door Mr Blue
Ik wil een Gsm Lader aan mijn fiets hangen maar heb nul verstand van het electrische gebeuren. Ik heb een (usb)lader gescoord waarbij werd aangeraden om deze aan een koplamp aan te sluiten. Reden; Omdat er geen aan/uit-knop op de lader zit blijft hij stroom trekken als hij direct op accu aangesloten wordt.
Ik heb echter de twee koplampen branden als het licht aan staat waardoor ik twijfel of het verstandig is hier nog de lader bij te voegen.

Wel heb ik op mijn linkerkuip een BMW-plug aansluiting zitten mét aan/uit-knopje. Ideaal lijkt me want dan kan ik de lader uitzetten als hij niet in gebruik is. Mijn vraag is dus; Kan ik ongestraft de lader op aansluiten op de draden van de BMW-plug?
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 aug 2015 14:50 - 08 aug 2015 14:54 #2 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Gsm Lader monteren
Je wilt die USB lader permanent monteren? Waarom?  :-\ Telefoon hoeft toch niet continue geladen te worden neem ik aan?

Als je al een BMW stekkerdoos hebt zitten zou ik die ook gewoon gebruiken. Ik doe dat ook. Voor het laden van mijn gadgets heb ik een 'sigarettenaanstekerverdeeldoosje' gekocht, de standaard stekker er af geknipt, BMW stekker er aan en dan prik ik in het doosje een mini USB lader waar ik het snoertje van de telefoon ed weer in kan steken  :)

Het zal vast makkelijker kunnen, maar werkt voor mij prima zo  ;)

EDIT: effe foto gemaakt  :)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85
Bijlagen:

08 aug 2015 15:34 #3 door len_tour
Beantwoord door len_tour in topic Gsm Lader monteren
Ik heb een kabel van mijn accu naar voren met zekering en een stekkerverbinding zodat ik de USB/Sigaretten combi los kan koppelen wanneer de brommer langer dan een nacht stilstaat. Ik kan dus 's avonds camera's en telefoons opladen. Een schakelaar zou fijner zijn maar die komt misschien nog eens.

Ik navigeer met mijn foon dus daar moet permanent stroom zijn.  Zo gek is dat dus niet. Verloop stekkers naar usb willen wel eens losgaan terwijl een usb kabeltje netjes blijft zitten. Ik heb er zelfs een rubbertje  omheen tegen vocht en stof.

As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

08 aug 2015 17:45 - 08 aug 2015 17:51 #4 door Mr Blue
Beantwoord door Mr Blue in topic Gsm Lader monteren
Ik wil dus ook kunnen navigeren met mijn telefoon. Bijladen tijdens het rijden is dan wel handig. Slim om gewoon een BMW plugje op het snoer van de lader te zetten. Ik denk dat ik een haakse versie bestel. (plaatje 3) http://snelbalie.gps.nl/producten:montage:Montage+-+pluggen+en+stekkers

Ik zie ook (plaatje 5) dat Motoport me flink heeft afgezet met de 25 euri die ik voor de lader betaalde  ::)

08 aug 2015 18:29 - 16 aug 2015 20:15 #5 door len_tour
Zo zou ik het idd ook doen.
Tja, dealextreme is nog goedkoper. In ieder geval let op extreme hitte en zorg ervoor dat de foon niet constant aan de lader hangt. De batterij wordt dan nl heel snel slechter. Telefoon vol? Lader los! Stilstaan in de hitte&zon? lader ook los!

Mocht je met Osmand aan de slag willen, hier een how-to
http://www.youtube.com/playlist?list=PLY3bgoxeR1V5hk8JBQpUF2uTsIMga_EDM
[youtube]
[/youtube]

http://eud.dx.com/product/diy-water-resistant-usb-motorcycle-cigarette-lighter-charger-black-844349206#.VcYtl_nRggo

08 aug 2015 23:55 - 08 aug 2015 23:59 #6 door Mr Blue
Dat van die hitte had al ergens opgepikt idd. YouTube linkje is erg welkom dank.

12 aug 2015 22:06 #7 door Mirko
Beantwoord door Mirko in topic Gsm Lader monteren
Pas wel op bij permanente stroom. Veel van die USB dingen hebben tegenwoordig een ingebouwde led verlichting. Dan loopt je accu dus leeg. Ik heb er een zonder led uit china laten komen. Kost weinig, maar wel een paar weken moeten wachten.

2x Transalp XL 600
Yamaha XJR 1300

13 aug 2015 02:42 #8 door len_tour
Niet alleen de led kost stroom. Omzetten van 12 naar 5 volt kost constant stroom. Net als een lader in het stopcontact. Maar in de openingspost staat dit al.

13 aug 2015 23:01 - 13 aug 2015 23:13 #9 door Mr Blue
Nog even een vraagje over het aansluiten van de lader aan de BMW plug die ik binnen kreeg. De lader heeft twee draden. Volgens de verkoper zou ik de rode aan mijjn koplampsnoer kunnen aansluiten en de zwarte (massa) moet dan tegen het frame geschroefd worden.

De plug die ik (in plaats van die koplamp-constructie) ga gebruiken heeft echter een plus en een min nodig? Moet nou gewoon de rode op de plus en de massa aan de min? Of gaat dat niegoe?

Bijlagen:

13 aug 2015 23:40 #10 door len_tour
Ja, dat lijkt mij wel beter. Je kan de min op het frame schroeven maar dat is vrij onhandig.

14 aug 2015 00:34 - 14 aug 2015 01:02 #11 door Mr Blue
Lol. Da's inderdaad nie handig. Maar het gaat mij niet zozeer om de handig/niet handig. Het gaat er mij om dat ik straks (onderweg) geen storing in de elektriek krijg als ik beide draden in de plug monteer :-\  Oh.. De zwarte ís gewoon de min dus? Da's ook fijn ;D

14 aug 2015 14:19 #12 door Mirko
Beantwoord door Mirko in topic Gsm Lader monteren

Niet alleen de led kost stroom. Omzetten van 12 naar 5 volt kost constant stroom. Net als een lader in het stopcontact. Maar in de openingspost staat dit al.

Ik ben er niet zeker van, maar zonder verbruiker er in verbruikt hij volgens mij geen stroom. Mijne zit altijd aangesloten op de accu dus als ik me vergis hoor ik het graag.

2x Transalp XL 600
Yamaha XJR 1300

14 aug 2015 14:41 #13 door len_tour
12 volt wordt omgezet naar 5 volt. De rest wordt omgezet in warmte. Tenzij je een hele luxe hebt die alleen aanschakeld wanneer er een verbruiker is zal het stroom nemen. Een telefoonlader in het stopcontact neemt ook stroom wanneer er niets aanhangt. Het zal niet veel zijn maar toch.

15 aug 2015 02:18 #14 door Mr Blue
Meh. Niet gelukt dus. Aansluiting op mijn kuip blijkt geen stroom te geven al zien de contactjes er goed uit. Zag al geen blauw lichtje oplichten in de lader en ook mijn gsm gaf geen bevestiging van een stroombron zoals ie doet wanneer ik hem aan een muurstopcontact hang. Leuk geprobeerd maar ik zal het met 'ouderwetse' kaarten moeten doen. Gaat ook lukken daar niet van, maar had natuurlijk geinig geweest als het had gewerkt.

15 aug 2015 10:17 #15 door len_tour
Je kan heel snel de boel op de accu aansluiten. Of even kijken of die bmw stekker wel ergens oo aangesloten zit. Dikke kans dat er 2 draadjes los hangen bij de accu.

15 aug 2015 10:21 #16 door dropken
Beantwoord door dropken in topic Gsm Lader monteren
zoiets voorelkaar maken mag toch niet moeilijk zijn en zou op de een of andere manier toch moeten lukken dus niet opgeven mooiste is inderdaad een plus zoeken achter het contactslot maar rechtstreeks een plus en min kabeltje vanaf de accu met inderdaad een zekering ertussen dan moet dat ding altijd werken. (als de zekering goed is natuurlijk)

15 aug 2015 15:24 #17 door GK
Beantwoord door GK in topic Gsm Lader monteren
Gewoon de kabelboom er bij pakken,

Volg de lijntjes en zoek accu en contact, plug het daar in en hij moet het doen.

als je het apparaatje niet vertrouwt, direct aan de accu testen, als hij het dan doet dan moet hij het achter het contact ook doen.

bij een oude transalp heb ik de draadjes in het rode blok aan de voorkant van de motor gestopt. Anders stop je eens ff bij iemand die iets meer van weet.

Ik woon in Oss btw

15 aug 2015 15:59 - 15 aug 2015 16:03 #18 door Lauda
Beantwoord door Lauda in topic Gsm Lader monteren
hey hallo

heb dit een tijdje geleden zelf ook geplaatst ik heb hem hier gekocht www.mijn-gadgets.nl/Webwinkel-Product-76...-Double-USB2.1A.html (lange levering)

prima ding nadeel als je kapje er af haalt en  gebruikt gaat regenen zou je problemen kunnen krijgen. Heb ik geen last van van wegen verhoogde voorruit. heb hem geplaatst met de plus na me contactslot en voor me zekeringen kastje zit snoer genoeg aan en een zekering. De min heb ik direct bij de min van de accu gemonteerd zit allemaal achter in de zelfde buurt. op deze manier werkt hij alleen geschakeld met het contact. Nadeel ik heb om de kabel netjes weg te werken me helle tank er af gehad en de nodige kappen.
werkt tot nog toe prima

31 aug 2015 20:14 #19 door Maartwin
Beantwoord door Maartwin in topic Gsm Lader monteren
Los van de vraag, surfend op ebay vindt je diverse modellen

01 sept 2015 09:17 #20 door NinJan
Beantwoord door NinJan in topic Gsm Lader monteren
Ik heb precies dezelfde gemonteerd op de Alp. De zwarte min gemonteerd op de min pool van de accu. De rode heb ik aangesloten in het zekeringenkastje. In het zekeringen kastje is namelijk nog plek voor meerdere zekeringen. De plus doorverbonden naar een van de loze aansluitingen en daar de zekering gezet.

Na een paar weken was het lader al kapot en heb ik deze vervangen door een normale sigarettenplugcontact en een verloop plug naar usb. Sindsdien werkt het perfect. Bij mij zit het wel gemonteerd op het stuur, misschien iets met trillingen waar het ding niet tegen kan.

NinJan.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.238 seconden