Dag Bram,
Als continue-plus van de tripmaster tijdens (teveel) starten onder de drempelspanning komt, gaat hij uit. Als de spanning weer terugkomt (je stopt met starten), dan reset hij tijdens de opstart. De accu is dan te ver ontladen. Laadt hem tussentijds steeds voldoende op, want je start de accu in een oogwenk stuk!
Het slecht lopen/niet aanslaan kan een heel scala aan oorzaken hebben. De ervaring leert dat dat teveel info ineens oplevert.
Je hebt nodig: goede accu - brandstoflijn - compressie - ontstekinglijn.
Je accu lijkt in orde. Dan naar de brandstof, in dit geval de toevoer naar de carbs.
1) Draai de brandstofkraan dicht. Trek de ingaande slang op de pomp los en hang in een bakkie. Draai de kraan open. Het is een 10mm slang, dus die opbrengst is zomaar 1 liter p/min. Blijkt dat voldoende,
2) Sluit de pomp normaal aan op spanning en brandstof toevoer. Trek de uitgaande slang naar de carbs van de pomp en vervang voor een teststukje van xxx-lang. Hang het uiteinde van dat testslangetje ook weer in dat bakkie. Laat de startmotor rond gaan, de benzinepomp zou nu moeten gaan pompen. Opbrengst gemiddeld 1 liter (!) per minuut.
Om de accu te sparen, kun je van beide cilinders de zij-bougie er uit draaien. Als je ze dan ook nog met de bougie-kap erop, aan massa legt, kun je gelijk controleren of ze beide vonken.
Brom