Kleppen stellen

07 nov 2015 20:58 #1 door baslavos
Kleppen stellen werd gestart door baslavos
Hoi,
Heeft hier iemand al eens zijn kleppen gesteld van de at?
Weten jullie ook wat de interval is om deze kleppen te stellen? Rij nu al 25.000 km rond zonder er naar gekeken te hebben. Rijdt verder prima maar vraag me af of het de moeite is om het te controlen. Soms heb je motoren daar moet je iedere 10.000 controlen en sommige motoren eigenlijk bijna nooit. Weet niet onder welke categorie de at valt...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 nov 2015 22:01 #2 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Kleppen stellen
ja, dat hebben we en ja er moest inderdaad opnieuw gesteld worden omdat de vorige eigenaar ook dacht zoals jij


hij loopt toch mooi
maar hij verbruikt wel iets meer brandstof als vroeger (verbrande klep !!)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 nov 2015 23:28 #3 door baslavos
Beantwoord door baslavos in topic Kleppen stellen
Nou...als ik zo dacht had ik het niet gevraagd natuurlijk :)
Vraag dit omdat ik recent de kleppen van mijn bmw gesteld heb, de types bmw met vier kleppen gaan zo nu en dan wat losser zitten. Geen probleem bij dat blok en hoeven praktisch gezien eigenlijk nooit gesteld te worden. Helaas had ik een type dat wel regelmatig gecontroleerd diende te worden. Vroeg mij af hoe dit zit met de kleppen van de at.
Maar aan jouw verhaal kan ik opmaken dat ik binnenkort toch maar eens de kleppen ga controleren.
Bedankt voor je reactie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 nov 2015 02:07 #4 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Kleppen stellen

Maar aan jouw verhaal kan ik opmaken dat ik binnenkort toch maar eens de kleppen ga controleren.
Bedankt voor je reactie


ik was even in mijn minachtende modes ;D

Te vaak wordt er getwijfeld aan de noodzaak voor regelmatige check ups.
en dat vind ik jammer omdat ze onnodig risico's meebrengen waardoor de inzetbaarheid van de motor niet gegarandeerd kan worden.

ik en mijn collega's zien regelmatig motorfietsen die de naam motorfiets haast niet  meer waardig  mogen zijn maar  meer iets beginnen te krijgen van een loop en sloop motor.

vastzittende remmen, versleten remschijven, balhoofdlagers die stuk zijn , delen die zo vast zitten dat zelfs mokers en of werkplaats persen ze niet meer van elkaar kunnen krijgen.
of dat je nog net een oliedruppel op de peilstok kunt vinden.
ja het is met ca 30 % triest gesteld .
onwetendheid kan een rol spelen maar kosten spelen zeker een rol
zeker door de gedachte dat de technische staat toch zelden lijdt  tot een bewezen ongeval.
want de meeste ongelukken die voort vloeien uit een slechte technische staat zijn vaak eenzijdig en likt de eigenaar zijn eigen wonden
Nu zullen niet gecontroleerde kleppen niet direct een issue worden  maar de co uitstoot neemt wel toe . en ook dat beschouw ik als niet wenselijk


Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 mei 2016 23:36 #5 door baslavos
Beantwoord door baslavos in topic Kleppen stellen
Bedankt ad,
10,11 en 12 juni is het zo ver!
Overhaul van mijn at.
Kleppen stellen....
Nieuwe koelvloeistof
Nieuwe balhoofdlagers
Hyperpro voor en achter
Stalen remleidingen voor en achter

Heb al zin om eraan te beginnen.

Bedankt voor de reacties

Verstuurd vanaf mijn GT-I9195 met Tapatalk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 mei 2016 00:41 #6 door kees
Beantwoord door kees in topic Kleppen stellen

Te vaak wordt er getwijfeld aan de noodzaak voor regelmatige check ups.

ik en mijn collega's zien regelmatig motorfietsen die de naam motorfiets haast niet  meer waardig  mogen zijn maar  meer iets beginnen te krijgen van een loop en sloop motor.

vastzittende remmen, versleten remschijven, balhoofdlagers die stuk zijn , delen die zo vast zitten dat zelfs mokers en of werkplaats persen ze niet meer van elkaar kunnen krijgen.
of dat je nog net een oliedruppel op de peilstok kunt vinden.


Dat komt klaarblijkelijk voor. Schandalig maar wat die je eraan :angel:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 mei 2016 17:41 #7 door baslavos
Beantwoord door baslavos in topic Kleppen stellen
Ok, toch vandaag al begonnen.
Voorste cilinder prima. Achterste cilinder krijg ik 0.25 voelermaatje er net wel/net niet in uitgaande klep. Zeg maar met grof geweld. Dit betekend dat de klep speling net iets te groot is.
Is het noodzakelijk om eraan te gaan lopen pielen om bij te stellen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 mei 2016 22:48 #8 door baslavos
Beantwoord door baslavos in topic Kleppen stellen
Ondertussen lopen te pielen en nu staan alle kleppen weer goed.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9195 met Tapatalk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 juni 2016 08:33 #9 door daandus
Beantwoord door daandus in topic Kleppen stellen

Dat komt klaarblijkelijk voor. Schandalig maar wat die je eraan :angel:


Ik heb hier een quad in de schuur staan, van 'n vriend van me gekocht.
17.000km op een 1996-er 300CC Suzuki king quad.

Ze hebben hem 15 jaar gehad, NOOIT olie gewisseld en 'ze kunnen zich niet herinneren ooit oliepeil gecheckt te hebben'. Zo'n boerderijquadje wat nooit warm gereden wordt.
Na aankoop 3 keer olie gewisseld in 'n week :-D

Dat ding heeft veel liefde gekregen inmiddels - maar ik moet toegeven dat ik onder de indruk ben vna hoe zo'n stukje techniek de verwaarlozing overleefd. Onderhoud doen is altijd 'n goede zaak - maar het kan best wat hebben!

... was ooit lid ...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 juni 2016 16:04 #10 door daandus
Beantwoord door daandus in topic Kleppen stellen
'k moest ff zoeken naar een plaatje - dan is het duidelijker denk ik:


... was ooit lid ...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.144 seconden