Wiellagers : 2 RSH of 2RSH/C3 nemen

22 jan 2016 19:52 #1 door Erzberg
Wiellagers : 2 RSH of 2RSH/C3 nemen werd gestart door Erzberg
Wat neem ik best voor wiellagers in de Twin : SKF lagers 2RSH of 2RSH/C3 ?

In mijn EXC zitten C3's ...

Ook best nemen voor de Twin ?

Erzberg

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 jan 2016 20:21 #2 door eerde jan
Beantwoord door eerde jan in topic Wiellagers : 2 RSH of 2RSH/C3 nemen
C3 lagers zijn eigenlijk voor hoge rotatie snelheden (1000+).
Dus mijn mening is dat dit niet nodig is voor wiellagers.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 jan 2016 20:43 #3 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Wiellagers : 2 RSH of 2RSH/C3 nemen
ik lees dat C3 een grotere radiale speling heeft, ik zou de lagers gebruiken die Honda voorschrijft, dan zit je altijd goed.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 jan 2016 01:53 #4 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Wiellagers : 2 RSH of 2RSH/C3 nemen
2RSH of 2RSH/C3 ?      een C 3 lager is prima geschikt





Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 jan 2016 23:20 #5 door eerde jan
Beantwoord door eerde jan in topic Wiellagers : 2 RSH of 2RSH/C3 nemen
Oke, waarom dan Ad?
Omdat de kogels er wat ruimer in liggen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 jan 2016 00:47 - 25 jan 2016 19:33 #6 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Wiellagers : 2 RSH of 2RSH/C3 nemen
De plaatsing is dan iets iets gemakkelijker

de kogels hebben net iets meer ruimte maar enkel in axiale richting en niet in radiale richting
en in de praktijk speelt axiale speling geen enkel rol omdat het lager met tussen bus van beiden zijden aangezet is( de as met de moer)

(zie correctie hieronder van het gene wat hier beschreven staat)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 jan 2016 17:25 #7 door daandus
Beantwoord door daandus in topic Wiellagers : 2 RSH of 2RSH/C3 nemen
maar die bus heeft een vaste afstand, en dus heeft je wiel in theorie iets meer speling met een lager dat meer speling heeft.
Lagers zijn niet gemaakt om zijdelingse druk op te zetten (vandaar de bus)

Waarom zou een lager met meer axiale speling op de rollen gemakkelijker te plaatsen zijn? Enkel de tolerantie op de buitenste ring is kritisch als je 'm in je naaf ramt toch?

Gewoon lekker met de lagertjes gaan die Honda voorschrijft - mijn voorwiellagers van de AT ging aan gort bij 135.000km en de originele Honda lagers zaten er nog in...

... was ooit lid ...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 jan 2016 18:19 #8 door Erik
Beantwoord door Erik in topic Wiellagers : 2 RSH of 2RSH/C3 nemen

De plaatsing is dan iets iets gemakkelijker

....de kogels hebben net iets meer ruimte maar enkel in axiale richting en niet in radiale richting...


Sorry maar hier moet ik toch ff inspringen..

De C-codering heeft te maken met de RADIALE speling van een lager en NIET met de axiale speling Ad.

De C-codering wordt toegepast om een lager toepasbaar te maken voor verschillende montage- en bedrijfssituaties, dit heeft te maken met de soort (pers)passing van het lager op de as of in het Lagerhuis en de bedrijfcondities waar het in moet werken (temperatuur, toerental). De codes lopen van C2, C0, en C3 t/m C5 waarbij de C2 de minste en een C5 de meeste speling heeft.

Iedereen kan een foutje maken maar aan dit soort topics ontlenen veel mensen hun technische kennis . Het zou jammer zijn als door dit soort "foutjes" een leek op het totaal verkeerde been gezet wordt.

Grtz  Erik

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.077 seconden