Kleine probleempjes AT RD07

02 mrt 2016 18:21 #1 door ChristianG
Kleine probleempjes AT RD07 werd gestart door ChristianG
Laten we beginnen met start problemen  :-X
Dat duurt namelijk vrij lang, en als die eenmaal loopt is het in het begin nog niet helemaal zuiver.
Het is een beetje alsof die verzopen is. Nu staat wel altijd de Benzine kraan open, dit omdat de vorige eigenaar en het internet mij vertelde dat een droog gelopen brandstof pomp in no time stuk gaat. Als die eenmaal loopt en "warm" is, dan loopt hij naar mijn weten goed.
Moet ik bij lang parkeren de kraan toch dicht doen? of is dit niet de oplossing / is er een andere oplossing?


Trillingen in het blok, met name in de wat hogere toeren. 120 gaat nog, maar 130 trilt hij zowat uit elkaar >:D
Nu weet ik dat ik geen supersport heb, en het hoeft ook allemaal niet zo hard, toch vraag ik me af of het normaal is dat hij bij 130 al zo vibreert?


En het laatste ;)
Vandaag begaf mijn snelheidsmeter het :( Begon eerst hevig te schommelen en toen zakte hij naar de 0. Nou is het op zich wel handig dat ik weet dat de motor uit elkaar trilt bij 130, maar wil me toch ook wel een beetje aan de snelheid houden op andere wegen C:-)
Ik zal morgen de boel eens los draaien, gebeurd het vaker dat de snelheidsmeter er mee kapt op een AT?

Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 mrt 2016 18:38 - 02 mrt 2016 18:48 #2 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Kleine probleempjes AT RD07
Om met de km-teller te beginnen: Ja dat gebeurt met enige regelmaat. Meestal breekt de kabel of het nylon wieltje in je naaf. Het komt ook vaak voor dat de kabel blijft hangen omdat hij eigenlijk versleten is waardoor het wieltje kapot draait.

Wat ik meestal doe: kabel uit de tellerbehuizing draaien en ff een slinger aan het voorwiel geven. Je kunt dan met een beetje mazzel de binnenkabel zien draaien. Doetie dat niet dan haal je hem onder bij het wiel los en doet daar dezelfde controle.
Zo moet je vast kunnen stellen wat er stuk is.

Blijkt de aandrijving op het wiel niet meer te werken: goed schoonmaken, beetje vet erin (niet helemaal voldrukken) en goed controleren of je kabel nog goed is.

Wat betreft het open laten staan van je brandstofkraan: Heeft niets te maken met je probleem.

AT's hebben wel eens last v an leegdampende carburateurs, dat veroorzaakt het lange doorstarten als je een tijdje niet gereden hebt. Kan me voorstellen dat het even duurt tot de motor goed loopt.
Echter zolang de pomp voldoende opbrengst levert mag dat niets uit maken als de motor eventjes gelopen heeft en de vlotterbakken vol staan.

Wat regelmatig voorkomt zijn vastzittende chokeplunjers, die blijven dan open staan waardoor de motor eigenlijk de hele tijd te rijk staat.

Trillingen, zolang ze niet uit het rijwielgedeelte voortkomen (meestal wel) kunnen van een slechte synchronisatie van de carbs komen.

Wat mij zo snel te binnen schiet  :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 mrt 2016 18:46 #3 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Kleine probleempjes AT RD07
Start problemen. Is dat na langer stil staan (paar dagen) ?
Zo ja, dan is bij jouw AT de 'bypass' nog niet door gevoerd. (Staat elders hier op het forum ook nog wel wat over geschreven).
Benzine kraan zou je gewoon open moeten kunnen laten staan als je hem parkeerd.

Maar, als hij ook 'uit elkaar trilt' bij 130, zou het ook zomaar kunnen zijn dat je eens een goede beurt moet geven, en daarbij ook kleppen controleren, synchroon controleren en stellen indien nodig.

De snelheidsmeter is inderdaad vaak zoals pim beschrijft. Het wormwieltje is veelal degene die het begeeft als gevolg van slijtage als gevolg van moeilijker lopen van de kabel en/of vuil in de behuizing e.d.

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 mrt 2016 19:03 #4 door ChristianG
Beantwoord door ChristianG in topic Kleine probleempjes AT RD07
Hij start eigenlijk al niet helemaal lekker meer naar een uurtje stilstaan. De choke gaat wel wat stroef, maar schuift soms ook uit zichzelf weer terug naar de 0  :o
Na een week of 2 stil staan is het 3 of 4 keer goed starten en dan slaat hij langzaam aan.

De trillingen zitten helaas niet in het rijwiel gedeelte. Als ik de koppeling intrek bij 130 en het toerental zakt terug, dan zijn de trillingen weg.
De vorige eigenaar heeft in december nog de carb laten reinigen en afstellen (en vlotternaalden vervangen) Ik heb hier een rekening van.

Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 mrt 2016 19:34 #5 door Jeroen
Beantwoord door Jeroen in topic Kleine probleempjes AT RD07
(Man in tegenjas in donkere garage-modus aan) een rekening wil nog niet zeggen dat het goed gebeurd is.... (regenjas modus uit)

"You have the right to say what you want. That doesn't mean you have the right to be heard, listened to, believed, agreed with or respected."

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 mrt 2016 20:06 #6 door ChristianG
Beantwoord door ChristianG in topic Kleine probleempjes AT RD07
Daar heb je helemaal gelijk in :-X

Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 mrt 2016 20:18 #7 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Kleine probleempjes AT RD07
Tja.... ooit een ketting gespannen gezien door een motorzaak die normaal alleen racers deed... veel te strak dus....
Mogelijk ook hier het geval met je carb.

Denk wel dat zowel je start als trillingsproblemen daar te vinden gaan zijn.

Jij zit zo te zien in Twente... even bij Hans langs (Elburg), of misschien even kijken of Dessert motors er naar wil kijken...

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 mrt 2016 20:54 #8 door ChristianG
Beantwoord door ChristianG in topic Kleine probleempjes AT RD07
Ik zal even na kijken of die bypass is gedaan op de mijne, misschien dat dat al helpt. Maar het zal wel en combinatie van al die dingen zijn die zijn genoemd. Tis ook al een best oud beestje.

Ik ga sowieso even naar de testdag in Elburg. :)

Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 mrt 2016 10:24 #9 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Kleine probleempjes AT RD07

Ik ga sowieso even naar de testdag in Elburg. :)

Dan zien we je daar..

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 mrt 2016 14:11 #10 door ChristianG
Beantwoord door ChristianG in topic Kleine probleempjes AT RD07
Heb de kabel van het voorwiel gehaald. palletje draait de helft van de tijd maar mee als ik aan het wiel draai.

Wiel eraf halen en de motor een paar dagen laten staan is niet echt een optie. Dus maar gokken dat het het wormwiel is, en bestellen.
Zodat ik hopelijk in 1 sleutel sessie klaar ben.

Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 mrt 2016 19:12 #11 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Kleine probleempjes AT RD07
Je kunt het wiel na constatering gewoon terugbouwen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 mrt 2016 20:45 #12 door len_tour
Beantwoord door len_tour in topic Kleine probleempjes AT RD07

Je kunt het wiel na constatering gewoon terugbouwen?

Idd vijf minuten werk max. Desnoods draai je de boel handvast is goed genoeg voor rollen en stilstaan.

As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 mrt 2016 03:18 #13 door ChristianG
Beantwoord door ChristianG in topic Kleine probleempjes AT RD07
Niet wetende hoelang ik er over ging doen, had ik er eerlijk gezegd niet zo heel veel zin in om er tussen de buien door aan te beginnen :angel:

Volgende keer dan maar niet zo lui zijn :P

Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 mrt 2016 07:35 #14 door ChristianG
Beantwoord door ChristianG in topic Kleine probleempjes AT RD07
Wat is dat cmsnl traag zeg... nog steeds pending :(
Ga volgende keer wel naar de dealer :-X

Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 mrt 2016 09:36 #15 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Kleine probleempjes AT RD07
Voor zover mij bekend, komt het ook via de dealer vaak via CMSNL, of hij heeft ze op voorraad liggen.

Inmiddels heb ik ze voor mijn webshop op voorraad liggen..... maar dat is nu even mosterd na de maaltijd voor jou.  :-\

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 mrt 2016 10:22 #16 door ChristianG
Beantwoord door ChristianG in topic Kleine probleempjes AT RD07

Voor zover mij bekend, komt het ook via de dealer vaak via CMSNL, of hij heeft ze op voorraad liggen.

Inmiddels heb ik ze voor mijn webshop op voorraad liggen..... maar dat is nu even mosterd na de maaltijd voor jou.  :-\


Bestelling gedaan ;D Kijken wie er sneller is >:D

Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 mrt 2016 12:36 #17 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Kleine probleempjes AT RD07

Bestelling gedaan ;D Kijken wie er sneller is >:D

Shipped :D

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 mrt 2016 12:47 - 16 mrt 2016 13:40 #18 door ChristianG
Beantwoord door ChristianG in topic Kleine probleempjes AT RD07
Je hebt gewonnen hoor 8) Volgende dag keurig binnen.
Het pakketje cms is afgelopen maandag pas afgeleverd, bijna 2 weken later....


Hij was iig wel mooi versleten :o


Kwam er ook achter dat 2 boutjes die de as vast houden gewoon los zaten :o :o :o

Als ik het wiel vrij rond draai, hoort de teller dan te tikken? Ik hoop het wel, anders is die ook stuk :o
Nou maar even testritje doen. 8)

Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 mrt 2016 13:05 #19 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Kleine probleempjes AT RD07
Nee de teller moet geruisloos zijn werk doen. Misschien even de kabel controleren?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 mrt 2016 13:38 #20 door ChristianG
Beantwoord door ChristianG in topic Kleine probleempjes AT RD07

Nee de teller moet geruisloos zijn werk doen. Misschien even de kabel controleren?


De kabel zelf draait mooi mee met het wiel. Ik had hem al even los gehaald.
Het is alleen een lichte tik als ik het wiel van de grond heb en met de hand rond draai.

Tijdens het rijden rond de 40 danst de naald heel licht, rond de 100 is de naald stabiel.

Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.126 seconden