Kleine probleempjes AT RD07

20 mrt 2016 17:10 #21 door ChristianG
Beantwoord door ChristianG in topic Kleine probleempjes AT RD07
Snelheidsmeter is dus naar de filistijnen, komt nogal wat kabaal vanaf nu, en de naald blijft hangen.

Op een gegeven moment reed ik kennelijk 200 toen ik stil stond voor het stoplicht :o Maar de km teller draait wel gewoon zoals het moet.
Daar zijn zeker geen losse onderdelen voor?

Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 mrt 2016 08:15 #22 door Jeroen
Beantwoord door Jeroen in topic Kleine probleempjes AT RD07
Goedkoopste oplossing is denk ik je tripmaster aan (laten) passen dat daar de snelheid op staat. Alhoewel.... die krijgt zn puls weer van de analoge meter geloof ik.... Sigma fietscomputertje dan maar?

"You have the right to say what you want. That doesn't mean you have the right to be heard, listened to, believed, agreed with or respected."

21 mrt 2016 10:36 #23 door TransAlpGhost
Beantwoord door TransAlpGhost in topic Kleine probleempjes AT RD07
www.offroadcentrum.nl/producten/onderdel...rteller-toerenteller

ik zou toch eens blijven googlen

Daar zijn zeker geen losse onderdelen voor?

Xl650v, hyperpro veren, fehling valbeugel, tomtom rider(5), MRA X screen geboord door de ruit, Honda kofferset, ortlieb rack pack 31 en 43 liter, Louis large gepack rack op topkoffer

21 mrt 2016 11:15 #24 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Kleine probleempjes AT RD07
op ebay of bij hamart ga je wel een teller vinden

Transalp RD16 2024

21 mrt 2016 17:48 #25 door ChristianG
Wist niet dat de trip master aan te passen was. Maar dan zit ik nog steeds met het geluid. :( Afgelopen zondag de Zumo gebruikt als snelheid indicator, maar dat is ook niet alles, zit vertraging in.

Offroad-centrum-site kende ik ook nog niet, gaat vast in de toekomst een keer handig zijn, thx!

Ik heb er inmiddels een 2e hands teller op Duitse eBay besteld, hopelijk is die optijd binnen, want wou eigenlijk 2e paasdag ook even langs waaien. :)

21 mrt 2016 18:26 #26 door luwe
Beantwoord door luwe in topic Kleine probleempjes AT RD07
waar zit jij in twente ik zit in goor ga ook naar elburg  :)

21 mrt 2016 19:11 #27 door ChristianG

waar zit jij in twente ik zit in goor ga ook naar elburg  :)

Ook uit Goor ;)
Kan je mooi met ons meerijden, maar nog geen idee eigenlijk hoelaat we welkom zijn en dus hier vertrekken.

22 mrt 2016 01:14 #28 door luwe
Beantwoord door luwe in topic Kleine probleempjes AT RD07
hans heeft om negen uur de deur open
ongeveer drie kwartier /uurtje rijden laat maar even weten
anders stuur maar mail  ;)
woon bij de braak molen

31 mrt 2016 12:43 #29 door ChristianG
Deze doet het weer voorlopig, wel een paar km extra, maar ach, dat boeit niet.

De naald op de oude zat vast. Heb nog geprobeerd de km stand over te zetten, maar dat stangetje zit goed vast zeg, met een beetje lomp doen wel los gekregen, maar toen was de printplaat ook stuk >:D
Dus dat hebben we maar niet op de werkende geprobeerd :angel:

Nu afwachten wat er op de testdag naar boven komt, hopelijk niet te veel, dit jaar al genoeg geld uitgegeven :-X

Bijlagen:

31 mrt 2016 15:13 #30 door Jeroen
Beantwoord door Jeroen in topic Kleine probleempjes AT RD07
[edit mod] even stukje zelfcensuur: ik weet wellicht wat, stuur ff een pm

"You have the right to say what you want. That doesn't mean you have the right to be heard, listened to, believed, agreed with or respected."

31 mrt 2016 21:44 #31 door Gustlock
Beantwoord door Gustlock in topic Kleine probleempjes AT RD07
Om even terug te komen op het plastic tandwiel wat kapot gelopen is;
Bij mijn AT is dit ook gebeurd, maar ik ben eens gaan uitpuzzelen waarom het tandwiel eigenlijk kapot gelopen is en kwam tot de ontdekking dat het asje van het metalen wormwiel zich axiaal een weg in het huis had gevreten.
Het gevolg daarvan is dat de tanden van het metalen wormwiel in de behuizing kunnen blijven haken (door de ontstane speling). Eén keer raden welk tandwiel het begeeft als het metalen tandwiel plots besluit om stil te gaan staan ::)
Het plastic tandwiel vervangen lost de oorzaak (ik mijn geval) dus niet op. Als bij jou het asje ook ik het huis heeft ingevreten is de kans groot dat je tandwiel binnenkort weer kapot is.
Je kunt het oplossen door een nieuw huisje te kopen of door de speling van het asje terug te brengen. Ik heb het laatste gedaan door kops op het asje een gat in het huis te boren, draad tappen en er een stelschroef in te draaien.
Houdt het al 10000km vol 8)

31 mrt 2016 22:40 #32 door kees
Beantwoord door kees in topic Kleine probleempjes AT RD07
Prima oplossing!

Wat ook een part kan spelen, in de opnemerbehuizing zit tussen de behuizing en het kunststof wormwiel een dun nylon ringetje om slijtage van de alu behuizing te voorkomen.

Als die te dun is geworden, komt er teveel speling waardoor de tandjes tussen beide wormwielen niet over de hele breedte meer in elkaar grijpen. Als het dan even zwaar loopt poetst-ie ook een rondje tandjes.

Mijn opnemer is 243.000 km oud. Ik heb wel een keer of 4-5 dat platieken prul vervangen, maar dat kwam steeds door een stroeve kabel (dik vet,winter), of hij had klem gezeten tussen valbeugel en spatbord bij over-enthousiast inveren.

01 apr 2016 03:30 #33 door ChristianG
Ik heb het metalen wormwiel getest op werking, en zat naar mijn idee nog strak in de behuizing.

Ik heb iig nog een reserve, aangezien 1 bestelling dik 2 weken op zich liet wachten. >:( Mocht het dus (binnenkort) weer gebeuren, dan zal ik jullie tips zeker opvolgen. :)

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.128 seconden