Shaft Saver

17 apr 2016 16:47 #21 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Shaft Saver

Als ik 't allemaal goed begrijp is dit gewoon een middel om een wat breder kontaktvlak tussen tandwiel en as te bewerkstelligen, zodat evt slijtage ook wat meer 'uitgesmeerd' word over de breedte van de vertanding op de as. Zie ik dat goed?

Als je as inmiddels al een beetje ingesleten is dan grijpen de plaatjes ook weer aan op een nog 'ongebruikt' deel natuurlijk.

Is het idd moeilijk/kostbaar om te produceren of na te maken Pim?


Dat is het idee geloof ik ja. Als het gefreesd of gebroodsd moet worden zal het wat prijzig zijn, maar laser of watersnijden valt reuze mee.

Het probleem is dat water en lasersnijden een ruw oppervlak kan geven, hoewel dat voornamelijk een issue is/kan zijn bij dikker materiaal. Ik vraag me af of dit een gewone alu legering is of staal/rvs maar het zal wel geen warmte behandeling gehad hebben...

Ik denk zelf dat een goede tekening en overleg met de snijder (bij mij nemen ze standaard de plaatdikte als bepalend voor snijmethode) een goed resultaat kan geven. Het lastige is dat je pas weet of het werkt (als je al kun vaststellen of het werkt) na zoveel kms rijden...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 apr 2016 17:00 #22 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Shaft Saver
Thanx voor het antwoord Pim! Jij zit al achter je tekenprogramma begrijp ik?  ;)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 apr 2016 17:14 #23 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Shaft Saver
Als iemand het wilt proberen geen probleem, maar ik ben er niet helemaal over uit wat wijsheid is.

Maar zelf denk ik dat snijden wel mogelijk is. Wil ook nog eens informeren naar EDM-draadsnijden, dat zou denk ik helemaal super zijn maar ik heb geen idee wat de kosten zijn die daaraan verbonden zitten.

Momenteel heb ik nog die voetsteunen liggen die ik ff af moet maken en ik ben voor de studie bezig een mechanisme te ontwerpen dat me ook wat kopijn bezorgd ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 apr 2016 17:19 #24 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Shaft Saver
Je kunt je beter richten op een mechanisme wat je van je koppijn af helpt  ;)

Wilde niet aandringen hoor, wellicht weer een leuk ding voor de toekomst! Houd onze clubmotoren nóg langer aan het rijden  8)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 apr 2016 17:39 #25 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Shaft Saver
Onderdelen tekenen is niet zo een probleem, ik probeer nu een mechanisme te berekenen dat de buiging van een balkje gebruikt ter vervanging van veren.

Maar das lastig blijkt ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 mei 2016 22:39 #26 door Zeegie
Beantwoord door Zeegie in topic Shaft Saver
Eerste kilometers zitten erop. Voor de as was het niet nodig maar alle spelling is weg en dat merk je met rijden, dat kan ik nu wel zeggen.

Het is goed om jezelf te laten gaan; als je jezelf maar weer kunt terugvinden.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 mei 2016 10:28 #27 door Jan F.
Beantwoord door Jan F. in topic Shaft Saver
@ pim.....noemen ze dat niet een bladveer ;)

Groet, Jan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 mei 2016 10:30 #28 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Shaft Saver
Hoi Jan ;D

Dat klopt maar ze willen het 3D printen dus het moet van abs/pla/nylon. Mag ook geen scharnier in zitten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 mei 2016 11:05 #29 door Jan F.
Beantwoord door Jan F. in topic Shaft Saver
Met kunststoffen altijd lastig, hebben vaak teveel veroudering of kruip.

Succes.

Groet, Jan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.110 seconden