Voltmeter

06 juni 2016 22:51 #1 door baslavos
Voltmeter werd gestart door baslavos
Super bedankt voor alle hulp tot nu toe!
Gedaan:
- Kleppen stellen
- Inlaatrubbers vervangen
- Luchtfilter huis gekit en nieuwe slangklemmen
- Stalen leidingen rondom
- Remblokken achter en nieuwe glij pinnen
- Balhoofdlagers vervangen
- progressieve voorvork plus olieseal en stofkappen
- koelvloeistof systeem geflushed en vloeistof vervangen.
- vrijdag achter demper door hyperpro laten vervangen

To do:
- spanningsregelaar vervangen is stuk nieuwe besteld bij motek
- carbs synchroniseren
- 12 volt meter aansluiten

Wie weet waar ik een mooie betaalbare analoge voltmeter kan vinden? 
Op internet vind ik allemaal hele dure van 50 euro.

Betreft de aansluiting ben ik van plan rechtstreeks op accu met een zekering ertussen plus een waterdichte aan uit knop. 
Geen gedoe met goede draadjes zoeken en geflikker bij het een en ander plus ik kan ook als de motor uit staat zonder sleutel snel de accu spanning controleren middels het knopje.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 juni 2016 23:21 #2 door Freutel
Beantwoord door Freutel in topic Voltmeter
Op ebay.de    geloof iets van 17  euro. Moet er zelf  ook nog een bestellen.

Transalp xl600 v (PD06) 1987

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 juni 2016 00:57 #3 door kees
Beantwoord door kees in topic Voltmeter

Betreft de aansluiting ben ik van plan rechtstreeks op accu met een zekering ertussen plus een waterdichte aan uit knop. 

Geen gedoe met goede draadjes zoeken (..) ik kan ook als de motor uit staat zonder sleutel snel de accu spanning controleren middels het knopje.


Ik heb nooit geloofd in die voltmetertjes waar je de hele tijd op gaat zitten kijken onder het rijden. Ik controleer het gewoon niet. Ik hoor aan het startgeluid wel of er iets aan de hand is. Dan pak ik es de multimeter.

Maarrr, ik vind jouw idee wel een hele slimme! Heeft-ie een poosje gestaan, of wil je het gewoon weten, vóór het starten knop om en je weet het. Alles onder de 12,6V betekent eerst even bijladen en na starten even de laadspanning controleren.


Ik ben waarschijnlijk toch te lui om het te implementeren, maar ik zou dan die knop alleen gebruiken ter controle. Ik ga echt niet de hele dag op die stomme meter zitten kijken  ???

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 juni 2016 05:32 #4 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Voltmeter

Rendering Error in layout Message/Item: fopen(http://open.api.ebay.com/shopping?callname=GetSingleItem&appid=Transalp-TCNForum-PRD-02d9a4ca7-ac27616b&siteid=146&responseencoding=JSON&ItemID=291630709965&version=889&trackingid=&trackingpartnercode=9): failed to open stream: Connection refused. Please enable debug mode for more information.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 juni 2016 10:41 #5 door kees
Beantwoord door kees in topic Voltmeter

en brom kijk jij wel de hele dag op je snelheidsmeter en toerenteller of zet je die ook uit met een knopje?


Haha nee dat ook niet i.d.d. Maar vaker daar loeren mag wel want in 2006 liep een blok in de poeier omdat ik op de A2 een rode lamp in de cockpit over het hoofd zag ???

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 juni 2016 11:05 #6 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Voltmeter
Ik heb een voltmetertje vast in de cockpit gewoon over mijn contact geschakeld. Heeft een aantal functies:
Ik heb geen sleutelcontact maar een schakelaar dus als ik wegloop en begin te twijfelen kan ik zien of hij nogaan staat.
Laatste tijd geetter gehad met mn remlichtschakelaar op de voorrem, ik kan dan onder het rijden zien wanneer hij wel/niet aan staat (wijzer geeft een klein dipje als ikrem).
Voor het starten hoe de accu erbij staat.
Onder het rijden zelfde functie als het rode olie lampje heeft voor de mechanische kant.

Overigens was de laatste het doel van plaatsing en de rest kom ik zo gaande weg achter.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 juni 2016 11:22 #7 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Voltmeter
Ik zag dus afgelopen zondag op mijn voltmeter dat het de verkeerde kant op ging, nu blijkt mijn dynamo niet meer goed, toch wel fijn dat ik die nog kan wisselen voordat ik over twee weken op vakantie ga. Ook heeft een voltmeter er al voor gezorgd dat ik met een kapotte spanningsregelaar toch kon blijven rijden tijdens een vakantie, door met het licht aan en uit te zetten het voltage kon regelen. Voor mij geen motor meer zonder voltmeter in beeld.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 juni 2016 21:39 #8 door baslavos
Beantwoord door baslavos in topic Voltmeter
Mooie schakelaar!
Sw motech. Was volgens mij niet helemaal waterdicht. Heb er nu een bende kit ingedaan. Hopelijk werkt het.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 juni 2016 22:33 #9 door kees
Beantwoord door kees in topic Voltmeter
Rechter muisknop: image rotate right

Image: resize/resample 800x 600


:angel:



Waar zit die voltmeter dan? En wat is die prullaria die voor je cockpitmeters langs loopt?  ::)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 juni 2016 23:04 #10 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Voltmeter
Een bidonhouder gok ik.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 juni 2016 07:18 #11 door baslavos
Beantwoord door baslavos in topic Voltmeter
Haha,
Heb er van alles opgebouwd
Links is handvat verwarming en rechts is een bidonhouder.
De voltmeter zit er nog niet op. Het ging om het knopje.
Een bidon houder is trouwens super relax.
Heb tijdens verschillende ritten al jaloerse mensen achter mij gehad die met een droge mond    zien dat ik een slokje nam tijdens het rijden [emoji2]

Verstuurd vanaf mijn GT-I9195 met Tapatalk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 juni 2016 07:59 #12 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Voltmeter
Dan heb jij zeker nog niet gehoord van een camelbak en soortgelijks?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 juni 2016 12:54 #13 door baslavos
Beantwoord door baslavos in topic Voltmeter
Al dat geklots op je rug is toch niks. [emoji39]

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 juni 2016 13:09 #14 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Voltmeter
Klotst niet, dat s het mooie.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 juni 2016 11:21 #15 door Timmert
Beantwoord door Timmert in topic Voltmeter
Hoe/waar sluit ik zo'n voltmeter het beste aan?
Echt 0 verstand van elektra.
Volmeter zelf heb ik al netjes weggewerkt in de 'cockpit'.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 juni 2016 13:24 #16 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Voltmeter
Het best op een aansluiting achter het contact.
Dus contact aan, voltmeter aan.
Weet ff niet waar dat zit bij een AT maar ongetwijfeld ergens in de cockpit.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 juni 2016 21:55 #17 door baslavos
Beantwoord door baslavos in topic Voltmeter

Super bedankt voor alle hulp tot nu toe!
Gedaan:
- Kleppen stellen
- Inlaatrubbers vervangen
- Luchtfilter huis gekit en nieuwe slangklemmen
- Stalen leidingen rondom
- Remblokken achter en nieuwe glij pinnen
- Balhoofdlagers vervangen
- progressieve voorvork plus olieseal en stofkappen
- koelvloeistof systeem geflushed en vloeistof vervangen.
- vrijdag achter demper door hyperpro laten vervangen

To do:
- spanningsregelaar vervangen is stuk nieuwe besteld bij motek
- carbs synchroniseren
- 12 volt meter aansluiten

Wie weet waar ik een mooie betaalbare analoge voltmeter kan vinden? 
Op internet vind ik allemaal hele dure van 50 euro.

Betreft de aansluiting ben ik van plan rechtstreeks op accu met een zekering ertussen plus een waterdichte aan uit knop. 
Geen gedoe met goede draadjes zoeken en geflikker bij het een en ander plus ik kan ook als de motor uit staat zonder sleutel snel de accu spanning controleren middels het knopje.

Zo,alles is af en het rijdt weer heerlijk!
Iedereen bedankt voor de hulp.
Zonder hulp was het allemaal een stuk lastiger geweest!
Top forum

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 juli 2016 14:32 #18 door Timmert
Beantwoord door Timmert in topic Voltmeter

Het best op een aansluiting achter het contact.
Dus contact aan, voltmeter aan.
Weet ff niet waar dat zit bij een AT maar ongetwijfeld ergens in de cockpit.

Ik moet gewoon een 12V zoeken achter het contactslot, en de voltmeter ertussen plaatsen?
Of de 12v afsplitsen -> aansluiten op volt meter -> en het andere contactpunt van de voltmeter weer terug naar de - van de accu

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 juli 2016 16:10 #19 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Voltmeter
Volt meet je parallel, stroom in serie. Voltage meet je altijd over een component: je meet een verschil voor/achter als het ware.

Wat je in dit geval wilt doen is de + oppikken en die aan de ene pool van je meter aansluiten en dan meten naar de aarde. Stel je pikt ergens op een + aan dan verbind je de andere aansluiting van je meter op de minpool van je accu of bijvoorbeeld aan het frame van je motor.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 juli 2016 16:47 #20 door Timmert
Beantwoord door Timmert in topic Voltmeter
Helder, bedankt :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.426 seconden