Motorblok vervangen

21 juni 2016 23:57 #1 door baslavos
Motorblok vervangen werd gestart door baslavos
Hoi,
Mijn at is weer helemaal top en nu is die van mijn broer aan de beurt.
We willen het motor blok gaan vervangen.
Vooraf twee vragen:
Kun je het motor blok eruit tillen zonder de fiets op zijn kant te leggen?
Heeft iemand ervaring met het wisselen van het blok en zo ja, hoeveel tijd ben je hier ongeveer mee kwijt. Wij zijn gemiddelde sleutelaars.
Eigenlijk al alles gedaan aan verschillende motoren behalve het blok wisselen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 juni 2016 14:54 #2 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Motorblok vervangen
moet lukken binnen 5 uur

eruit en erin

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 juni 2016 16:27 #3 door Timy
Beantwoord door Timy in topic Motorblok vervangen
Ervaring:  moet kunnen met 5uur eruit en erin. Maar dan werk je wel door. Met minder ervaring en n beetje puzzeltijd erbij denk ik dat je ca. 8u bezig bent.
Doe het eruit en erin tillen met minimaal 2 maar bij voorkeur met 3 mensen. De derde kan tips en hints geven terwijl de anderen tillen. De rest stelde verrassend weinig voor :)

Liberté - Egalité - Fraternité

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 juni 2016 20:18 #4 door baslavos
Beantwoord door baslavos in topic Motorblok vervangen
Nice jongens, we hebben een heel weekend dus dat moet wel goed komen. We zijn met twee man maar beide 1 meter 90 dus dat telt ook voor 3 :)

Verstuurd vanaf mijn GT-I9195 met Tapatalk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 juni 2016 20:25 #5 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Motorblok vervangen
Meer rug om doorheen te gaan!

;D

Maak het jezelf makkelijk en haal alles eraf dat in de weg zit. Koelpijpjes, eventueel kleppendeksel maar volgens mij scheelt het ook als je carterdeksels tijdelijk aan de kant legt.

Heb het voor de AT wel eens voorbij zien komen hier maar weet niet meer wat precies de manier was. Succes!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 juni 2016 20:38 #6 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Motorblok vervangen
Als je toch gaat demonteren maak het blokje dan zoveel mogelijk kaal.
Ook de zij deksels eraf. Het scheelt in elk geval veel ruimte.
Bij een alp moet je het blok aan de linkerkant schuin omhoog eruit tillen en met een beetje geduld gaat het zonder al te veel moeite.
Mijn methode is om het blok eerst een kwart slag te draaien in het frame en dan zijwaarts naar boven eruit tillen.

Let wel. Eruit gaat makkelijker dan erin.

moet lukken binnen 5 uur

  Bij een alp doe ik het in de helft van de tijd Ad >:D

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 juni 2016 23:36 #7 door arne
Beantwoord door arne in topic Motorblok vervangen

Bij een alp doe ik het in de helft van de tijd Ad >:D

Maar jij hebt stiekem geoefend. ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 juli 2016 23:02 #8 door baslavos
Beantwoord door baslavos in topic Motorblok vervangen
Nou het duurde dus 15 uur.
Dat is inclusief nieuwe papieren pakking dynamo en koppeling vervangen, uitlaat pakkingen, spanningsregelaar opnieuw solderen en koelsysteem flush.
Wat een klus maar alles is gelukt. Thnx voor de antwoorden

Verstuurd vanaf mijn GT-I9195 met Tapatalk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.133 seconden