Inhouden motor africa twin

24 juli 2016 08:51 #1 door Honda bert
Inhouden motor africa twin werd gestart door Honda bert
Gisteren een ritje gedaan met wat vrienden.
Wanneer ik echter wat sportiever begon te rijden, (hogere toeren), hield de moto zich in ( soms gepaard met het laten van scheten in de uitlaat ( te weinig brandstof?)) en viel hij stil, enkele ogenblikken later was er opnieuw niets meer aan de hand.
Iemand een ideetje waar ik begin naar te kijken?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 juli 2016 10:45 #2 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Inhouden motor africa twin
Brandstofpomp ?

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 juli 2016 11:21 #3 door Honda bert
Beantwoord door Honda bert in topic Inhouden motor africa twin
Het is een facetpomp, gaan deze ook stuk?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 juli 2016 14:00 #4 door kees
Beantwoord door kees in topic Inhouden motor africa twin

Dag Bert,


Ja alles kan kapot uiteraard. Je beschrijving klinkt voorlopig wel als een brandstof tekort.

Je begint te roepen de pomp, maar er zitten in de brandstoflijn heel wat meer delen waar het ook mis kan gaan. De pomp echter, is wel mooi midden in de lijn als ijkpunt om het dáár, daarvóór of juist daarná te zoeken (afvinken van mogelijkheden).


Test: trek de uitgaande slang van je Facet af (slang naar carbs) en verleng indien nodig. Hang in een geschikt bakje. Start je motor (je motor zal even blijven lopen op de vlotterkamer inhoud). Je Facet moet toch minimaal 3/4 L/min. of meer eruit pompen.

NB: wees voorzichtig met ontstekingsbronnen!


Brom

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 juli 2016 20:26 #5 door Honda bert
Beantwoord door Honda bert in topic Inhouden motor africa twin
Die test doe ik even dit weekend!
Ondertussen merkte ik het volgende.
Luchtfilter onderaan los
Ontluchting zit genepen

Zou dit hier iets mee te maken hebben?

Hoe maak ik de luchtfilter terug dicht?

Alvast bedankt
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 juli 2016 09:15 #6 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Inhouden motor africa twin
Het slangetje is een afvoer slangetje voor eventueel troep dat er in zou komen, wat dan 'netjes' wordt weg gesluisd. Dus dat is geen ramp.

Ik denk niet dat het 'iets' los zitten van die aansluitingen bij het luchtfilterhuis iets met je problematiek te maken hebben. Maar Brombeer heeft geloof ik dit al eens opgelost, of zocht een goede lijm om dit weer vast te zetten. (Kom er maar in Harm ;) ).
Als je probleem al luchtfilter gerelateerd zou zijn (wat ook nog zou kunnen), dan verwacht ik dat ie te weinig lucht krijgt bij het sportief rijden. (luchtfilter eens vervangen, of heel even zonder luchtfilter testen)

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 juli 2016 12:16 #7 door kees
Beantwoord door kees in topic Inhouden motor africa twin
Jaa prutsconstructie.


Dat is a.) de aansluiting van de carterbeluchting en b.) de afvoerslang ongewenste vloeistoffen (die bruine slang, bij jou afgeklemd), FYI.

Maar nee, die heb ik niet verlijmd. Hij zit er af-fabriek op met van die gelaste kunststof klinknageldingen.

Ik heb die uitgeboord en de pasvlakken vetvrij gemaakt. Vloeibaar dichtmiddel er tussen en met alu klinknagels weer terug gemonteerd. Prima oplossing tot dusver.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 okt 2016 18:36 #8 door hilbertreinsma
Beantwoord door hilbertreinsma in topic Inhouden motor africa twin
vacuumrubber carb nakijken was bij mij het geval . zat scheur in liep wel maar hoog op toeren niet

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.078 seconden