Raar verschijnsel bij de RD04 van 1992

15 sept 2016 21:26 #1 door 2wheeler
Raar verschijnsel bij de RD04 van 1992 werd gestart door 2wheeler
Beste leden

mijn naam is Ralph en ik ben sinds enkele maanden  trotse eigenaar van deze AT.  Als baanmotor rijdt ik een K1300 - maar sinds ik de AT gereden ben - is er zo een klik bij mij gebeurt.  Het is zo een echte speelmotor  - heel licht om te sturen - het gewicht van minder dan 80kg ten opzichten van de "K"  zou het ook zijn - en het trilt niet zo erg als de mono-cilinders.

Als ik de moto gekocht heb wist ik dat - gezien de leeftijd - ook revalidatiekosten aan zouden zijn. 

Ze loopt als een zonnetje - nu ja bijna.  Nu ja - als ze loopt is het voor mij een droom, maar ze lijkt toch regelmatig op een "Diva".

Als je de motor start en de toerental blijft meteen laag - dan loopt ze rond - en je kan met haar doen wat je wilt. I love it  :-*

Maar als je hem  terug eens start bij een stop of zelf  na een nachtje staan - en de toerental gaat bij het starten onregelmatig de hoogde in - zonder gas te geven - dan sputtert ze en wil het gas niet aan nemen.  Terug uitschakelen en weer starten - soms twee of drie keer op nieuw - en het fenomeen is verholpen.

Er is hiervoor van alles gebeurt - zelf de CDI is naarbij Eindhoven geweest -  het blijft onregelmatig voor kommen.

Soms wil ze helemaal niet meer rond draaien - en dan naar een uur of wat -  gaat ze dan zonder enkel probleem weer.

Also starten doet ze altijd - maar het sputteren - ik weet het niet meer.

Omdat ze tweedehands is met 88.000 km of 188.000 km op de teller - kan ik niet precies zeggen wat er vroeger alles mee gebeurt is.

Ik weet alleen maar - als ze hun goede dag heeft - het is een juweeltje.

met vriendelijke dank  voor even welke advies of raad.

;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 sept 2016 21:48 #2 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Raar verschijnsel bij de RD04 van 1992
welkom hier. ik zou eens beginnen met een goedkoop en makkelijk dingetje, koop een flesje forte brandstofsysteem reiniger en gooi dat in je tank, maar geen volle tank, maar als er nog een liter of 10 in zit, en dan maar rijden. En gebruik je de choke bij dat starten, en als je hem niet gebruikt als je koude motor al loopt, wat gebeurd er dan

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

15 sept 2016 23:00 #3 door 2wheeler
Beantwoord door 2wheeler in topic Raar verschijnsel bij de RD04 van 1992
Als hem koud is moet ik de choke gebruiken - anders valt hem naar enkele seconden stil.

Als hem na het starten onmiddellijk  niet in de toeren gaat , zondern netjes rond de 100 tot 1500 toeren blijft - is er geen vuiltje in de lucht.

Enkel als hem na het starten  even kort naar 3000 toeren gaat - dan loopt het mis.

;D

15 sept 2016 23:01 #4 door 2wheeler
starten doe ik zonder aan de gashendel te trekken - enkel de startknop drukken.

15 sept 2016 23:29 #5 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Raar verschijnsel bij de RD04 van 1992
je kunt zoveel oorzaken hebben maar het is belangrijk  te ontdekken of het ontstekings gerelateerd en of brandstof gerelateerd is

meest simpele kwesties kunnen zijn.

brandstof pomp (gebrek aan brandstof doet het toerental stijgen
membramen van de vergasser controleren zodat er voldoende en vooral gelijmatige onder druk is voor beiden cylinders

mvg

04 okt 2016 15:52 #6 door 2wheeler
het stotteren kan van de smorklep komen - die valt onregelmatig toe - dan hebben we te veel brandstof en te weinig lucht.

het werd gecontroleerd en de kabels nagekeken. Eerste test goed  - afwachten of het niet terug komt.

Ik houd jullie op de hoogde.

mvg

Ralph

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.071 seconden