Stroomstoring

09 okt 2016 21:49 #1 door Bono
Stroomstoring werd gestart door Bono
Vandaag onder het rijden begon de motor (AT-RDA) te sputteren. Letterlijk horten en stoten. Telkens ging heel even de stroom eraf. Heel even maar en er meteen weer op. En soms gaat het een klein stukje goed (storingsvrij) en dan begint het gebok weer.
De laatste 15 km pruttelend binnendoor en via fietspaden thuis gekomen.

Heeft iemand enig idee wat dit is of zou kunnen zijn?

Han

-- Han --

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 okt 2016 07:19 #2 door Jeroen
Beantwoord door Jeroen in topic Stroomstoring
Bij mij was het mn contactslot wat haperde, bij Rob (motorbandenzaak.nl) een nieuw onderstukje (laten) monteren en het was opgelost.

"You have the right to say what you want. That doesn't mean you have the right to be heard, listened to, believed, agreed with or respected."

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 okt 2016 08:19 #3 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Stroomstoring
Uit mijn rugzak:

kan een falende CDI zijn, het kan de noodstop schakelaar zijn die er een eind aan maakt, het kan een van de andere schakelaars in het noodstop circuit zijn(combi van: zijstandaard, koppeling, neutraalstand) maar ik denk dat een slechte verbinding van massa of stekkerverbinding bij de spanningsregelaar/startrelais roet in het eten kunnen gooien.

Dan heb je nog de pulsgevers bij de krukas die stuk kunnen gaan.

Of een kabelbreuk ergens tussenin ;D

Ik zou beginnen met de noodstop, controleer de stekkers onder je zadel rond de accu (die fikken nog wel eens door heb ik begrepen), meet gelijk even de laadspanning op de accu en dan verder :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 okt 2016 10:36 #4 door kees
Beantwoord door kees in topic Stroomstoring

Hoi Bono,

Met 'de stroom eraf', bedoel je dan dat de motorfiets geheel spanningsloos komt te staan (lampen en al)?

Bij mij is het ns geweest slechte contacten op de hoofdzekering.


Deel je electriek gemakshalve in een primair en een secundair circuit:

Primair: accu-hoofzekering-contactslot-minkabel aansluiting frame. Als 1 van deze niet goed is gaat de motorfiets geheel spanningsloos.

secundair: alles na het contactslot. Doorgaans gaat er maar een deel van de motorfiets spanningsloos.


Brom

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 okt 2016 19:30 #5 door Bono
Beantwoord door Bono in topic Stroomstoring
Bedankt allen voor jullie input. Ik ben niet echt een connaisseur van electrische zaken; ik ben hierin beperkt, maar ik snap het meeste dat wordt gezegd.  ;D 

Vanavond was ik pas laat thuis, dus in het schemerdonker even de stroom erop gezet. Alles functioneerde. Toen ik wilde starten: een klik en alles "dood". Er zal dus wel ergens een zekering zijn uitgeklapt. Ik hoop dat ik morgen wat eerder thuis kan zijn, zodat ik e.e.a. eens kan nalopen.

-- Han --

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 okt 2016 19:38 #6 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Stroomstoring
Mijn eerste gedachte: accupolen.
Even aandraaien.

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 okt 2016 17:38 #7 door Bono
Beantwoord door Bono in topic Stroomstoring
Ik heb van de week even e.e.a. nagelopen. En inderdaad. Ik kwam erachter dat een accupool niet goed vastzat. Opgelost dus!  :)

-- Han --

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 nov 2016 21:29 #8 door Miquel
Beantwoord door Miquel in topic Stroomstoring
Rij je nog rond met de modificatie die je in Italie hebt gemaakt????

Miquel was TWINDRIVER
Lid vanaf 2005 tot 2015



Transalp 600

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.077 seconden