Leiding tussen carburateur en cilinder

05 juli 2009 10:52 #1 door bvraalte
Leiding tussen carburateur en cilinder werd gestart door bvraalte
Sinds 1,5 maand ben ik een trotse eigenaar van een Africa Twin uit '93. Deze zomer wil ik ermee door Frankrijk gaan toeren en ik heb dus besloten hem maar eens een onderhoudsbeurt te geven. Weet ik ook gelijk hoe een en ander werkt.

Gisteren avond al een hoop electra eruit gesloopt. In de loop van de tijd zijn er nogal wat extra systemen op de motor aangesloten geweest denk ik, maar met het verwijderen daarvan heeft niemand de moeite genomen de bekabeling weg te halen. Met als gevolg dat er overal losse draden hingen die nergens meer op aangesloten waren.

Maar nu mijn vraag: Er loopt ook een leiding van mijn motorblok naar achteren. Deze leiding is aan het eind afgesloten door een schroef die erin is gedraaid. Deze leiding lijkt mij weinig nut te hebben, maar ik durf hem er ook niet zomaar af te halen eigenlijk. Hij zit aangesloten tussen de carburateur en de voorste cilinder. Tussen de carburateur en de achterste cilinder zit er geen leiding aan, maar zit er daar een schroef. Heeft iemand van jullie een idee waarvoor deze leiding dient of heeft gediend? En kan ik hem verwijderen?

Hier een afbeelding die het verhaal hopelijk wat duidelijker maakt:
Bijlage:
(klikken voor vergroting)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 juli 2009 11:00 #2 door RexLex
Beantwoord door RexLex in topic Leiding tussen carburateur en cilinder
Ja weet ik. ;D

Dit is het vacuumslangetje dat naar de scottoiler ging die er kennelijk nu niet meer op zit.
Kan verwijderd worden, mits je het gaatje weer afdicht met een schroefje.

succes

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 juli 2009 11:25 #3 door bvraalte
Beantwoord door bvraalte in topic Leiding tussen carburateur en cilinder
Ah, dank je wel!!! Dat kan inderdaad heel goed kloppen, want bij het achterwiel zaten ook nog restanten van zo'n systeem. Zonde dat het eraf is gesloopt. Zat dit standaard op de AT of is dit er later opgezet (en dus nog later half weg gehaald).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 juli 2009 12:04 #4 door Hotel 317
Beantwoord door Hotel 317 in topic Leiding tussen carburateur en cilinder
Scottoiler is er achteraf opgezet.  Vreemd dat ze die scottoiler meenemen maar buisjes e.d. laten zitten.

Vreemd, er eerst honderden auto's aan zooi op zetten, en daarna weer weghalen?!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 juli 2009 12:16 #5 door kenny013
Beantwoord door kenny013 in topic Leiding tussen carburateur en cilinder

Ah, dank je wel!!! Dat kan inderdaad heel goed kloppen, want bij het achterwiel zaten ook nog restanten van zo'n systeem. Zonde dat het eraf is gesloopt. Zat dit standaard op de AT of is dit er later opgezet (en dus nog later half weg gehaald).

Ach, het scheelt weer als je er weer een "scott oiler" op terug plaatst  ;)

Een Africa Twin is onverwoestbaar, maar er zijn grenzen en een vrachtwagen is er zo een.
.
stanswebsite.tk/

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 juli 2009 13:03 #6 door zwart met oranje
Beantwoord door zwart met oranje in topic Leiding tussen carburateur en cilinder
ik wil het wel van je overnemen

RD07A afgeschreven
XT660Z Tenere als opvolger

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 juli 2009 17:17 #7 door Timy
Beantwoord door Timy in topic Leiding tussen carburateur en cilinder

ik wil het wel van je overnemen


Wil je een tweede?  :o

Liberté - Egalité - Fraternité

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 juli 2009 20:44 - 05 juli 2009 20:52 #8 door bvraalte
Beantwoord door bvraalte in topic Leiding tussen carburateur en cilinder

ik wil het wel van je overnemen

Dat is niet de moeite denk ik. Wat er bij het achterwiel zat heb ik niet meer, dat heb ik een paar weken terug weggegooid toen ik het wiel eruit had gehaald om er nieuwe banden op te laten leggen. Enige wat ik er dus vanmiddag nog af heb gehaald is dat slangetje en nippeltje dat in het blok geschroefd zat (M5 geloof ik). De rest heeft een van de vorige eigenaren er al af gesloopt.

Scottoiler is er achteraf opgezet.  Vreemd dat ze die scottoiler meenemen maar buisjes e.d. laten zitten.

Vreemd, er eerst honderden auto's aan zooi op zetten, en daarna weer weghalen?!

Ik denk dat 'ie stuk is gegaan, anders zou je inderdaad verwachten dat ze alles eraf halen (om het over te zetten op een andere motor ofzo). Maar als het er niet standaard op zit ga ik het er ook niet opnieuw opzetten. Is toch een vrij duur systeem heb ik gezien. Doe het wel met de hand :)

Ach, het scheelt weer als je er weer een "scott oiler" op terug plaatst  ;)

Ga ik voorlopig niet doen, dus heb het maar weg gehaald. Ik heb het niet zo op loshangende draadjes en slangetjes.

Wel lekker bezig geweest vandaag. Alle elektra ziet er weer uit zoals het hoort en dat is toch een leuk idee (je ziet er natuurlijk niet veel van).

Verder zit er een Red Alert Delta alarm systeem ingebouwd. Ik was van plan deze er helemaal uit te slopen, deze heeft afgelopen week namelijk een keer geweigerd en dan sta je mooi stil. Het bleek de voedingskabel te zijn die los zat (vanmiddag gefixed), maar je kan er ter plekke eigenlijk niks aan doen. Zodra je aan kabels van het alarm gaat zitten gaat 'ie herrie maken, en midden in de nacht wordt dat niet erg gewaardeerd. Nu ik toch bezig was dus ook maar een extra schakelaar geplaatst (goed verstopt :P) waarmee ik het alarm kan uitschakelen en de startonderbreker (blokkeert startmotor en CDI) overbrug. Is ook handig als de afstandbediening leeg is of stuk gaat.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 juli 2009 21:55 #9 door kenny013
Beantwoord door kenny013 in topic Leiding tussen carburateur en cilinder

..........
Verder zit er een Red Alert Delta alarm systeem ingebouwd. Ik was van plan deze er helemaal uit te slopen, deze heeft afgelopen week namelijk een keer geweigerd en dan sta je mooi stil. Het bleek de voedingskabel te zijn die los zat (vanmiddag gefixed), maar je kan er ter plekke eigenlijk niks aan doen. Zodra je aan kabels van het alarm gaat zitten gaat 'ie herrie maken, en midden in de nacht wordt dat niet erg gewaardeerd. Nu ik toch bezig was dus ook maar een extra schakelaar geplaatst (goed verstopt :P) waarmee ik het alarm kan uitschakelen en de startonderbreker (blokkeert startmotor en CDI) overbrug. Is ook handig als de afstandbediening leeg is of stuk gaat.

Ai, zat erbij mij ook één op, totdat hij plots weigerde.  :'( Motor 2,5 KM moeten duwen en eerst provesorisch doorverbonden.
Later samen met Ad volledig verwijderd. ;D

Een Africa Twin is onverwoestbaar, maar er zijn grenzen en een vrachtwagen is er zo een.
.
stanswebsite.tk/

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.072 seconden