Ontbreken pakking carburateur tpv lucht afsluit klep

09 dec 2016 04:11 #1 door Kansloos
Hallo,

Bij het nalopen van mijn carburateur zag ik bij de lucht afsluit klep dat er een pakking ontbreekt.  De klep zit per carburateur en bij een ontbreekt hij. Is dit een groot probleem? Hij liep namelijk goed.

Op de foto zou de rubber pakking links onderin moeten zitten.

Gr.
Kansloos
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 dec 2016 10:52 #2 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Ontbreken pakking carburateur tpv lucht afsluit klep
Rubber pakkinkje bedoel je.
Hier zit een membraam en in dat ovale gaatje hoort een rubber pakking te zitten.
Helaas kun je alleen een hele set bestellen en niet afzonderlijk.
mss in een verborgen doosje heb ik er nog een.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 dec 2016 12:16 #3 door len_tour
Beantwoord door len_tour in topic Ontbreken pakking carburateur tpv lucht afsluit klep
Wanneer die er niet in zit trekt je carb valse lucht en loopt de boel veel te arm. Ik had een lekje bij een 1 pitter en dan merk je al dat de boel slecht loopt.

Check de bougie maar eens

As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 dec 2016 13:47 #4 door Kansloos
Beantwoord door Kansloos in topic Ontbreken pakking carburateur tpv lucht afsluit klep
@ oldtimer.
Als je zou willen kijken zou ik je erg dankbaar zijn.

@len_tour
De bougie zou dan erg licht grijs of wit moeten zijn toch?
Dat ga ik zaterdag avond of zondag na kijken. Ben nu druk aan het leren voor 2 examens zaterdag.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 dec 2016 14:31 #5 door len_tour
Beantwoord door len_tour in topic Ontbreken pakking carburateur tpv lucht afsluit klep

@len_tour
De bougie zou dan erg licht grijs of wit moeten zijn toch?
Dat ga ik zaterdag avond of zondag na kijken. Ben nu druk aan het leren voor 2 examens zaterdag.


Ik denk idd wit.

Het membraan zorgt er voor dat het mengsel rijker wordt wanneer je het gas afsluit. Dit zou het geplof bij gas-dicht een beetje moeten temmen.

As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 dec 2016 17:49 #6 door kees

Ik denk idd wit.

Het membraan zorgt er voor dat het mengsel rijker wordt wanneer je het gas afsluit. Dit zou het geplof bij gas-dicht een beetje moeten temmen.


Armer juist. De brandstoftoevoer in de carb wordt afgesloten, want

The present invention relates to improvements in fuel 'flow control systems for engines 'and more particularly to an improved system for preventing the undesirable effects of deceleration in an internal combustion engine, such as the overow of the carburetor float chamber and the supply of unnecessary fuel to the engine.

(..)

The vacuum in the manifold will greatly exceed the vacuum at idle speed when the throttle is released and the engine is still being turned over at high speeds through 'the' transmission. As a result, the sonic velocity of air passing through the throttle plate is attained. In the conventional carburetor this will result in an excessive amount of fuel being drawn through the idling system.

This will produce an over-rich mixture and an excess of fuel which is not completely burned by the engine. This fuel is unnecessary in that no power is required by the engine when it is to be decelerated. This condition also results in a waste of fuel and the production of un-burned hydrocarbons which exude from the exhaust tail pipe in the form of obnoxious exhaust fumes. These fumes indicate a waste of fuel as well as contributing to smog in areas which are heavily populated with automobiles.


Of zoiets.


Bromz

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 dec 2016 20:26 - 09 dec 2016 20:38 #7 door len_tour
Beantwoord door len_tour in topic Ontbreken pakking carburateur tpv lucht afsluit klep

Armer juist. De brandstoftoevoer in de carb wordt afgesloten, want
...


Oh?

You're blasting down the road and you see a hairpin coming up, so you close the throttle. This closes the butterfly valve. You and your 400 lb. baby (the bike, not the other love of your life), are still rolling with inertia, keeping the engine revs high. Now it can't get the mixture it's trying to suck in because the butterfly valve is closed, blocking the air flow.


To compensate for this there's an air jet in the lower diaphragm chamber that transfers ambient pressure to one side of the coasting enricher's spring-loaded cut off valve. The excess vacuum in front of the butterfly valve is transferred to a drilling that leads to the other side of the cut off valve. This sucks it open, allowing the pilot jet to feed more fuel to the engine, preventing an overly lean condition. (Pop. Pop. Pop.)

En meer info(pagina werkt wsl niet op tablets ed ivm flash:
http://www.motorcycleproject.com/text/keihin_idle_circuits_white_paper.swf

Ik heb wel gevonden dat dat ding door sommige mensen gebypassed wordt:
http://www.motorcycleproject.com/text/aircut_valve_more.html

As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 dec 2016 10:54 #8 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Ontbreken pakking carburateur tpv lucht afsluit klep

Als je zou willen kijken zou ik je erg dankbaar zijn.


Stuur maar ff pm met je adres.


PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 dec 2016 17:14 - 10 dec 2016 18:57 #9 door kees

Oh?


:)


Lennert heeft helemaal gelijk, ik copy/paste abuis uit een ander hoofdstuk.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 dec 2016 18:50 #10 door Kansloos
Beantwoord door Kansloos in topic Ontbreken pakking carburateur tpv lucht afsluit klep

Stuur maar ff pm met je adres.


Is onderweg.
Heel erg bedankt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.106 seconden