Piepende voorremmen..

23 juli 2009 15:32 #21 door xeneos
Beantwoord door xeneos in topic Piepende voorremmen..
Heb er zelf blokken van Lucas onderzitten en deze nog nooit horen piepen  :-\

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 juli 2009 20:14 - 23 juli 2009 20:17 #22 door Erik
Beantwoord door Erik in topic Piepende voorremmen..

de schijf van de 600 enkele schijf is zelfs nog groter dan die van de twin 


???  De enkele schijf van een pré '97 Alp is toch ook 276mm?

Waarom die dan niet piepen zou ik niet weten, misschien iets met het torderen van de vork te maken waardoor de resonantie teniet gedaan wordt?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 juli 2009 11:21 #23 door TWIN_HILL
Beantwoord door TWIN_HILL in topic Piepende voorremmen..
Eric, je bent heel stellig als het gaat om de oorzaak van mijn peipende remmen. Heb je ervaring met Braking of hoe weet je het zo zeker...... Ik ben nu op een punt aangekomen dat het me niet zoveel meer uitmaakt wat ik moet doen als ik de oorzaak maar vind. :-\

Oja... ik ga mijn Twin NIET verkopen.... sorry voor diegene die misschien een stille hoop hadden op een koopje. >:D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 juli 2009 17:48 #24 door Erik
Beantwoord door Erik in topic Piepende voorremmen..
Ik ben er inderdaad zo stellig in omdat ik zelf die ervaring heb.

Originele schijven met originele blokken (= gesinterd), nooit een piep gehoord (bij verschillende AT's). Braking schijven met originele blokken en piepen werd mijn deel  ;D , nu moet ik er bij zeggen dat het piepen alleen onder bepaalde omstandigheden was, had veel te maken met luchtvochtigheid, temperatuur.
Mijn zus heeft toendertijd mijn AT overgenomen (DE Milkakoe ;)) en die had er zoveel "last" van dat ze uiteindelijk weer overgestapt is naar originele schijven.
Misschien heeft het ook te maken met de manier van remmen. Ik rem over het algemeen vrij fors door, misschien geeft dit minder aanleiding toe piepen (remblokken verglazen minder).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 juli 2009 21:43 #25 door daandus
Beantwoord door daandus in topic Piepende voorremmen..
....maar deZusdus kan ook wel aardig remmen hoor ;-) hehe.
Nadat er weer originele op de milkakoe is gezet was het gepiep ook meteen over.

Vandaga zelf m'n originele HONDA-schijven binnen gekregen.... duur maar goed!

Bedenk ook allemaal:
Honda schijven: 4,5 mm nieuw, 3,5 mm versleten
Imitatiespul: 4,0 mm nieuw, 3,5 mm versleten.......

goedkoop is duurkoop? Of moet ik het voorrekenen? ;-)

... was ooit lid ...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 juli 2009 19:50 #26 door dream
Beantwoord door dream in topic Piepende voorremmen..
Hoi,

Ook ik heb (had) exact dezelfde ervaring met de piepende schijven van braking in combinatie met ferodo / originele blokken.
gek werd ik ervan, en zelf was ik ook tot de conclusie gekomen dat de schijven zelf de oorzaak zijn (inderdaad te weinig materiaal in het hart van de schijf). Blokjes afgeschuind, hielp een beetje, maar echt over ging het niet.

Veel kopervet gebruikt tussen zuiger en blokken, op de veren die tegen de blokken aandrukken, en siliconenvet op de remblok geleidingen, maar ook dat verhielp het niet helemaal.

Uiteindelijk is het na ongeveer 7000 a 8000 km eigenlijk vanzelf overgegaan, misschien dat dan pas de remblokken goed contact maken met de schijf ?

Jensen

n.b.

- staal omvlochten leidingen, een leiding per klauw naar de pomp, braking schijven, ferodo blokjes.
- remmen probeer ik altijd met de voorrem te doen, ik rem laat, en meestal hard.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 aug 2009 09:55 #27 door TWIN_HILL
Beantwoord door TWIN_HILL in topic Piepende voorremmen..
Ik ben in ieder geval wel blij dat ik niet de enige ben, dat is wat je altijd te horen krijgt. Maar... de service en hulp die ik heb gekregen is wel snel..

Ik heb nu blokken van Braking er in zitten maar het is alleen maar erger, het begint nu al vanaf 80Km.
Maar ik ga geen 7000 kilometer rijden en wachten tot het weg gaat. >:D Ik ga dan maar de originele schijven bestellen.... er zit waarschijnlijk niets anders op...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 aug 2009 14:50 #28 door Nikotech
Beantwoord door Nikotech in topic Piepende voorremmen..
Ook ik had na het vervangen van mijn voorschijven door after market ones een behoorlijk gepiep. Zeker met nat weer was het geen gehoor en schaamde ik me rot bij elke stop. Van alles geprobeert en uiteindelijk toch maar besloten de orginele Honda schijven erop te zetten. En jahoor probleem was direct over! En met de huidige pond zelfs goedkoper uit dan de imitatie schijven :)
 

Zorgen moet je niet maken, zorgen moet je doen ......

Bijlage:
<< Klik op het plaatje voor mijn website.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 aug 2009 18:21 #29 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Piepende voorremmen..
Tja, op mijn nieuwe alp.... originele schijven, en nieuwe (gesinterde) blokken. Piepen als een gek. Als ik achter bij rem (en dus voor de 3e cilinder ook mee helpt) lijkt het erop dat het weg is. Ik experimenteer nog even wat verder. Bij mijn oude blokken piepte hij ook, maar beduidend minder. We gaan wel eens kijken hoe het verloopt. Nu hoort iedereen je tenminste als je flink in de ankers moet ;)

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 aug 2009 20:00 #30 door dream
Beantwoord door dream in topic Piepende voorremmen..
Ach, 7000 km is gereden voordat je het weet,
maar goed, ik begrijp wel dat je er vanaf wil,
in het begin werd ik er ook gek van.

Het was het enige moment dat de mensen allemaal hun hoofd draaiden als ik voorbij kwam javascript:void(0);

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 aug 2009 12:11 #31 door TWIN_HILL
Beantwoord door TWIN_HILL in topic Piepende voorremmen..
Ik heb nu remblokken van Braking zelf gemonteerd, de eerste 100 kilometer waren een hel. Ik dorst met de regen gewoon niet te remmen.
Maaaar ik merk sterke verbetering, het is nu veel minder en 300 kilometer verder hoor ik het alleen als ik lang (vanaf de snelweg ) rem en als ik bijna stil sta.

Ik ga nog een tijdje door om te kijken wat de toekomst brengt...behalve belastinganslagen dan. >:D

Ook heb ik contact gehad met mijn leverancier en moet zeggen (en hij leest dit waarschijnlijk ook) dat ik erg goed geholpen ondersteund word. (als dat niet zou zijn zou ik het hier ook zeggen)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 aug 2009 20:46 #32 door Erik
Beantwoord door Erik in topic Piepende voorremmen..
Zijn de Brakingblokkken gesinterd?

Zoniet, dan zit het probleem dus in de combi Braking schijven/gesinterde remblokken..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 aug 2009 11:42 #33 door TWIN_HILL
Beantwoord door TWIN_HILL in topic Piepende voorremmen..
Het zijn ook gesinterde remblokken maar wel zachter als het goed is. Al moet ik zeggen dat de Ferodo  ook zachte blokken waren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 sept 2009 21:47 #34 door N!ek
Beantwoord door N!ek in topic Piepende voorremmen..
Hier ook, piepen als een jekko die nep schijven van me. Ben er inmiddels zo aan gewend dat ik het lawaai waarschijnlijk ga missen mocht ik ooit andere schijven monteren.... :))

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 sept 2009 00:12 #35 door TWIN_HILL
Beantwoord door TWIN_HILL in topic Piepende voorremmen..
Heb jij dezelfde combinatie (schijven en blokken) als ik heb?
Ik rijd nu met de schijven en blokken van Braking wat wel een hele verbetering zijn. Ik zou toch als ik jou was contact opnemen met de vertegnwoordiger van Braking, ik heb nog steeds contact met hem over het verloop.
We hebben de afspraak gemaakt om het voor een langere periode aan te zien, hij opperde zelf al wel om de schijven terug te nemen.
Ik denk dat hij jou ervaring zeer op prijs stelt!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 sept 2009 02:21 #36 door N!ek
Beantwoord door N!ek in topic Piepende voorremmen..

Heb jij dezelfde combinatie (schijven en blokken) als ik heb?

Geen idee, ik zal het morgen uitzoeken. Als ik nu ga kijken zie ik vier remschijven ben ik bang  :P

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 sept 2009 19:22 #37 door N!ek
Beantwoord door N!ek in topic Piepende voorremmen..

Heb jij dezelfde combinatie (schijven en blokken) als ik heb?


Zojuist een blik geworpen: het zijn TRW schijven met DP remblokken. Een andere combinatie dan dat jij hebt dus.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 sept 2009 21:24 #38 door kees
Beantwoord door kees in topic Piepende voorremmen..
Het hele verhaal zit hem in de combinatie van het materiaal waarvan zowel de remschijf als de remvoering is gemaakt. Doorgaans wordt piepen veroorzaakt door te harde blokken. Gesinterd is overigens niet harder, maar slijtvaster.

De kans op verandering in remkracht of piepen is vrij groot als je een after-market remvoering kiest in plaats van het door de fabrikant voorgeschreven merk en type. Het materiaal van de remschijf en de remblok zijn namelijk op elkaar afgestemd.

Of zoiets.. ::)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 okt 2009 12:43 #39 door TWIN_HILL
Beantwoord door TWIN_HILL in topic Piepende voorremmen..
De leverancier van de schijven is in ieder geval enorm behulpzaam. Hij bied oplossingen en staat open... gelukkig.
Helaas is na een langere testperiode het piepen niet weggegaan, het werd zelfs weer erger.

In overleg met de leverancier mag ik de schijven terugsturen en krijg ik mijn geld terug, als iemand een voorbeeld zoekt van service lijkt dit mij een duidelijke!
Hij heeft zelfs dit forum gelezen en gaat met de producent in overleg, hoevaak kom je een dergelijke betrokkenheid nog tegen.
Eind van de week zijn de nieuwe (originele) schijven binnen en mag tot die tijd met deze blijven rijden.
De vorige originele schijven gingen 80.000Km mee, ik hoop dat ik er voorlopig niet meer naar om hoef te kijken. :-\

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 okt 2009 12:56 #40 door Erik
Beantwoord door Erik in topic Piepende voorremmen..
Dus de oorzaak van het probleem wordt nu zelfs door Braking (of iig de leverancier) onderkend? Dat is mooi en een prima service.
Naam mag in dit geval ook wel genoemd worden; HGA Sport toevallig?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.124 seconden