Ben die originele benzinepomp zat, alternatieven?

15 feb 2017 18:48 #1 door Dampkring
Hallo daar,

Vandaag weer twee keer stil gestaan. Al rijdt houdt de motor in, knijp de koppeling en en slaat af. Helaas herkenbaar door eerdere ervaringen. Benzine pomp open gemaakt en ziet er nog redelijk uit, maar ben redelijk zeker dat dit het probleem weer is.

Wat is er aan betaalbare alternatieven en hoe ingewikkeld is het om een vacuümpomp erin te zetten?

Graag jullie ongezouten mening  ;D

- I did not fail -
- I just found 10.000 ways that didn't work -

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 feb 2017 19:13 #2 door Erzberg
Beantwoord door Erzberg in topic Ben die originele benzinepomp zat, alternatieven?
a) benzinepomp reviseren door middel van nieuwe contactpunten (kosten rond de 20 €)
b) diode ertussen solderen (kost 0.10 € maximaal)

En de pomp is weer als nieuw en blijft ook "als nieuw"...

Erzberg

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 feb 2017 19:57 #3 door jomakra
Beantwoord door jomakra in topic Ben die originele benzinepomp zat, alternatieven?
anders wil ik je oude pomp wel..... 8) 8) 8) 8) 8)

Africa Twin 1997 RD07a
NX 650 Dominator 1997 RD08
Werken doe je om je hobby's te bekostigen.
Ride allways in front, so won't eat the dust !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 feb 2017 23:02 #4 door Hans Schaap
Beantwoord door Hans Schaap in topic Ben die originele benzinepomp zat, alternatieven?
Zoals Erzberg aangeeft, reviseren en de diode maakt echt het verschil.


Groet Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 feb 2017 10:42 #5 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Ben die originele benzinepomp zat, alternatieven?
En als je van de electronica af wilt, een vacuumpomp.
Enige nadeel daarvan is dat je, als de carbs leeg zijn, je lang moet doorstarten voordat hij aan wil slaan omdat hij dus alleen pompt op het vacuum van de cilinder.

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 feb 2017 11:52 #6 door Dampkring
Beantwoord door Dampkring in topic Ben die originele benzinepomp zat, alternatieven?
Raar. Ik had verwacht dat er veel meer voorkeur zou zijn voor een alternatieve pomp, maar kennelijk kan ik het dus beter met de originele doen met een diode ertussen.

Als dat de manier is om te voorkomen dat die pomp na pakweg 45 to 50K kilometers de geest geeft dan ga ik daarvoor.

Maandag bij Ad voor een setje nieuwe remschijven. Zal hem vragen of hij weet hoe dit werkt. Ben niet zo heel erg thuis in de diode wereld.

Thanks voor jullie input.

- I did not fail -
- I just found 10.000 ways that didn't work -

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 feb 2017 12:43 #7 door Ghost Rider
Beantwoord door Ghost Rider in topic Ben die originele benzinepomp zat, alternatieven?
Helemaal mee eens. En als je het helemaal goed wil doen, zet dan ook een condensator over de puntjes. Mijn pomp gaat na deze aanpassing alweer 125.000 km mee. (Diode 1N5408 en condensator 1.0 µf B32529)

Ron.

1999 XRV750A
1989 GT 650 Hawk
1984 Moto Guzzi V50 Monza
1974 Suzuki GT 750
1968 BSA Starfire

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 feb 2017 20:18 #8 door kees

Raar. Ik had verwacht dat er veel meer voorkeur zou zijn voor een alternatieve pomp, maar kennelijk kan ik het dus beter met de originele doen met een diode ertussen.


Nee hoor, ik had als voorstander en gebruiker gister een hele lap tekst voor je neergezet maar door internetproblems ging het posten mis en was de tekst vervlogen op het web. Daarna had ik geen zin meer haha. Mijn eerste pomp gaf de geest bij 110.000.

Maar ja, ik ben dus wel blij met vacuum. Is veel over geschreven, zoekfunctie zou ook wel iets op moeten brengen.


Brrromm.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.183 seconden