africa twin rare geur

13 mrt 2017 20:35 - 13 mrt 2017 20:38 #1 door Motorfietser
africa twin rare geur werd gestart door Motorfietser
Hallo allemaal.

Ik ben nieuw op dit forum en zit met een vreemd probleem. Ik heb vorig jaar na lang twijfelen een AT 750 uit 2003 met 35000 KM gekocht. als ik rijd ruik ik af een toe een zure lucht.. bij stil staan niets en bij rijden zijn het vlaagen. de bron kan ik werkelijk niet vinden.

het ruikt zuurder dan hete koelvloeistof (getest) en het reservoir is vol

de accu vertoond geen tekenen van oververhitting, bovendien heb ik meerdere malen kapotte en oververhitte accus gehad (met andere motoren) en deze geur herken ik niet

het ruikt ook beslist niet als een brandlucht (ik zie ook geen rook) of hete remmen (de remschijven worden ook niet vreemd heet)

de uitlaat ruikt normaal en er zit verder behalve wat olie en smeer bij de voortandwiel geen bager op de motor.

Zegt dit iemand wat? het ding rijd prima maar ik word er toch wat nerveus van.. verder erg fijne fiets... blij mee.

NTV 650 --> KLE 500 --> KLR 600 --> F 650 GS --> AT 750.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 mrt 2017 21:13 #2 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic africa twin rare geur
hey motorfietser welkom hier, zeg misschien toch toe aan een nieuwe helm ;)

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 mrt 2017 21:15 - 13 mrt 2017 21:41 #3 door Motorfietser
Beantwoord door Motorfietser in topic africa twin rare geur
je bent niet de eerste die dat zegt.. maar mijn helm voering kun je wassen... en dat doe ik ook. is echt een geur van buiten die bij vlagen langs komt..

Dank voor de ontvangst! :D

NTV 650 --> KLE 500 --> KLR 600 --> F 650 GS --> AT 750.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 mrt 2017 21:26 #4 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic africa twin rare geur
ik kan me niet zo voorstellen dat je het stilstaand niet ruikt maar rijdend wel, dan lijkt mij het toch meer iets in de omgeving waar je rijd.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 mrt 2017 04:14 #5 door ChristianG
Beantwoord door ChristianG in topic africa twin rare geur
Kijk sowieso de stekkers van je spanningsregelaar even na.

Ik heb ooit zoiets gehad met een vfr, toen waren die stekkers aan het door fikken en was ik er net optijd bij.

Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 mrt 2017 07:13 #6 door DDW
Beantwoord door DDW in topic africa twin rare geur
En de stekkers van je startrelais, ik rook ook af en toe wat geks. Een week later deed hij niks meer..........

Africa twin RD07a 2000.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 mrt 2017 09:03 #7 door alain
Beantwoord door alain in topic africa twin rare geur
Eén van de leuke aspecten van het motorrijden is het opgaan in de omgeving en de natuur, vooral visueel, maar ook olfactorisch.

Tijdens het rijden ruik je alles uit de omgeving, vaak aangenaam (bloemen, een vijgenboom, de zee) maar ook soms onaangenaam (fabrieken, de sigaret van de chauffeur in de wagen voor je, een rottend kadavertje in de berm, bemesting...). Typisch evenwel is dat het in vlagen gebeurt. Je ruikt het even en het is zo weer weg.

Doe jij elke dag ongeveer hetzelfde traject? Zoek dan zeker de boosdoener eerst ergens onderweg.

Denk je dat het toch van je motor komt, stop dan onmiddellijk en besnuffel je motor langs alle kanten.




XL600V (PD06-1994) - iNCa750X DCT (RH09-2021)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 mrt 2017 09:51 #8 door Blommetje
Beantwoord door Blommetje in topic africa twin rare geur
Rijd je bij A'dam? Ik ruik zo af en toe daar de oude kolencentrale. Gore lucht, heeft tijden geduurd voor t kwartje viel.
Misschien zoiets?

Anders... geen idee. Gezien je opmerkingen over 'zuur', je accu die heet is?

- Fast cars, cheap women, late nights and hard liquor. Especially all together -

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 mrt 2017 20:43 #9 door Motorfietser
Beantwoord door Motorfietser in topic africa twin rare geur
die stekkers zijn een goeie tip, bedankt!. ik heb (helaas) niet de indruk dat het de omgeving is. toen ik dezelfde route reed met mijn KLR 600 of mijn F 650 GS had ik nergens last van. ook op de fiets ruik ik het er nooit..

NTV 650 --> KLE 500 --> KLR 600 --> F 650 GS --> AT 750.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mrt 2017 07:59 #10 door Joxer
Beantwoord door Joxer in topic africa twin rare geur
Misschien trap ik een open deur in, maar zou het niet zo kunnen zijn dat de buurkat jouw AT als geurbaken gebruikt?
Als ie dat tegen de motor aanspuit en de motor wordt warm, dan zou dat inderdaad fiks kunnen meuren.

Honda Varadero XL1000VA (2004)
Vroeger: Honda Transalp XL650V RD11 (2005) Honda Transalp XL650V RD11 (2006)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mrt 2017 15:53 #11 door Motorfietser
Beantwoord door Motorfietser in topic africa twin rare geur
Stoppen met zoeken, ik heb het euvel gevonden.

Beide stekkers van mijn koplampen smeulen (wel raar dat ik dit niet als brandlucht herkende). allebei bij de groene draad.  maar wat zou dit kunnen betekenen?

en iemand enig idee waar je dit soort stekkers opduikt?

groet, Luuk



NTV 650 --> KLE 500 --> KLR 600 --> F 650 GS --> AT 750.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mrt 2017 16:24 #12 door Motorfietser
Beantwoord door Motorfietser in topic africa twin rare geur
Even de lampen eruit gepeuterd.. een gaf een fel wit licht de ander een dof geel licht. Beide lampen echter zijn H4 12v 60/55 watt.. dat lijken me de correcte.

staat me vaag bij dat sommige motoren geleverd zijn met maar 1 werkende koplamp.. zou dit er iets mee te maken kunnen hebben? heeft misschien iemand een tweede lamp aangesloten op een kabelboom die hier niet voor bedoelt is?

slechts een van mijn lampspiegels heeft een stadslicht ik weet dat er ook versies zijn waarbij ze het beide hebben. is dit een indicatie? vragen vragen...

hoop dat 1 vd specialisten hier een idee heeft.

NTV 650 --> KLE 500 --> KLR 600 --> F 650 GS --> AT 750.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mrt 2017 18:23 #13 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic africa twin rare geur
2003 heeft 2 x werkend dimlicht, en 1x stadslicht. Dat klopt dus. Ik zou 2 nieuwe stekkers kopen, te vinden  op internet of automaterialen zaak. H4 STEKKER. En dan ook de lampjes vervangen. Ik heb dit probleem ook bij mijn varadero gehad. Na vervangen stekkers probleem opgelost. Probeer wel kwaliteits stekkers te vinden, dus niet de goedkoopste pakken.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mrt 2017 21:03 #14 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic africa twin rare geur
hallo,
je kunt ook langs de autodemontage rijden

oorzaak: haperende contacten en oxidatie waardoor er vonkvorming en dus warmte ontstaat.
En dat heeft je stekker laten smelten
de groene draad is overigens de massa en als die door gekoppeld was naar de andere lamp(wat origineel niet is) loopt er meer stroom(amp) door de draad en heeft dat  misschien de problemen veroorzaakt.


Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 mrt 2017 13:29 #15 door Motorfietser
Beantwoord door Motorfietser in topic africa twin rare geur
Mensen bedank voor de tips.. vandaag nieuwe stekkers gemonteerd en aangesloten. beide lampen branden nu even fel.. morgen eens stukje rijden om te kijken hoe warm het geheel wordt maar het lijkt me opgelost.


NTV 650 --> KLE 500 --> KLR 600 --> F 650 GS --> AT 750.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.211 seconden