cdi stuk

25 sept 2017 05:42 #1 door hilbertreinsma
cdi stuk werd gestart door hilbertreinsma
hallo allemaal ik heb een vraagje mijn moter heeft in 2 dagen 2 cdi units opgegeten.
komt dit dat ie te veel spanning krijgt ??
of ligt het aan de cdi unit??
reed perfect ging afrit op toen liep ie opeens op 1 cylinder en plofte en na 200 meter hield ie er helemaal mee op.
:-\

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 sept 2017 07:38 #2 door Jeroen
Beantwoord door Jeroen in topic cdi stuk
Het zou je spanningsregelaar kunnen zijn, maar er komen vast nog betere tips hieronder. Succes in ieder geval!

"You have the right to say what you want. That doesn't mean you have the right to be heard, listened to, believed, agreed with or respected."

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 sept 2017 08:45 #3 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic cdi stuk

hallo allemaal ik heb een vraagje mijn moter heeft in 2 dagen 2 cdi units opgegeten.
komt dit dat ie te veel spanning krijgt ??
of ligt het aan de cdi unit??
reed perfect ging afrit op toen liep ie opeens op 1 cylinder en plofte en na 200 meter hield ie er helemaal mee op.
:-\


Dag Hilbert,
Als je een RD07A hebt en een CDI zoekt dan heb ik er nog 1 liggen die van een 2003 model komt en maar 12.000 km ervaring heeft, ma.w. Zo goed als nieuw.

CDI’s kunnen inderdaad defect raken bij overspanning maar denk ook aan slechte. Stekker verbindingen en kortsluiting.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 sept 2017 14:17 #4 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic cdi stuk
Hoe heb je vastgesteld dat je cdi kapot is? Gezien de symptomen kan het ook best een brandstof probleem zijn, pomp kapot, vuiltje in sproeier...

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 sept 2017 20:05 #5 door Timy
Beantwoord door Timy in topic cdi stuk

Hoe heb je vastgesteld dat je cdi kapot is? Gezien de symptomen kan het ook best een brandstof probleem zijn, pomp kapot, vuiltje in sproeier...

Eensch.. CDI is bij de Twin vrij zeldzaam. Als het kapot gaat is er meestal een andere oorzaak (spanning te hoog). Zou de spanningsregelaar absoluut meten voor je weer gaat rijden. En het zou mij niet verbazen als het iets met de brandstof is.

Liberté - Egalité - Fraternité

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 sept 2017 04:52 #6 door hilbertreinsma
Beantwoord door hilbertreinsma in topic cdi stuk
als ik start ruikt ie naar benzine in uitlaat en kreeg geen vonk in bougiedop.
staat gelukkig weer thuis en zal binnenkort spanningsregelaar eens meten.
de eertse cdi bracht me nog met 1 cylinder thuis 2de dieik had deed het 100 km goed en ineens nix  meer.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 sept 2017 08:00 #7 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic cdi stuk
Zie ik in je profielfoto dat je een RD04 hebt? Weet niet hoeveel km je spanningsregelaar er al in zit, maar bij een rd04 gaat die gegarandeerd kapot. Zet in ieder geval een voltmeter op je motor, dat kan je een hoop ellende en geld besparen

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 sept 2017 18:39 #8 door hilbertreinsma
Beantwoord door hilbertreinsma in topic cdi stuk
is er al een alternatief spanningsregelaar van andere motor ??

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 sept 2017 19:57 #9 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic cdi stuk
van een andere motor is de bedrading meestal niet de goede lengte en/of andere stekkers. maar die gaan net zo goed kapot, spannings regelaar verslijt gewoon door de warmte, en bij veel honda's zit de spannings regelaar op een plek met weinig koeling. Bij een RD04 moet je even opletten bij de aanschaf van een nieuwe dat je het goede bouwjaar hebt, een 1990 en 1991 zijn het zelfde maar 1992 is een andere, dezelfde als op een RD07.  Een 1992 RD04 herken je aan een tripmeter zoals op de RD07

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.080 seconden