AT als duikboot

07 aug 2009 08:32 - 07 aug 2009 08:35 #1 door daandus
AT als duikboot werd gestart door daandus
Wie heeft er ervaring met AT door (-te-?) diep water?

- Hoe diep ben je gegaan?
- Wat gebeurt er als 't mis gaat? Slaat je filter dan dicht, of moet je echt je cylinders drainen?

Theoretisch moet je behoorlijk dwaas kunnen doen.... maar wat zijn kritische punten naast je luchtaanzuigpunt?

... was ooit lid ...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 aug 2009 08:38 #2 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic AT als duikboot
Was m gister in mijn pm ook nog even vergeten, maar je moet niet je motor laten afslaan als je al zo diep onder water gaat, want dan loopt je uitlaat vol met water. Als dat gebeurd zul je, voordat je weer gaat starten, eerst even je uitlaat moeten legen om te voorkomen dat er water in je cilinders komt.

Verder is je motorblok een volledig gesloten geheel met uitzondering van de opening voor de luchtinvoer. Dus tot aan je luchtfilter moet je door het water kunnen.

(Hou ook rekening met je boeggolf  :-X )

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 aug 2009 08:40 #3 door cobramarw
Beantwoord door cobramarw in topic AT als duikboot
Op YouTube vind je aardig wat filmpjes.

Electra lijkt me ook een zorg...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 aug 2009 09:10 #4 door Hotel 317
Beantwoord door Hotel 317 in topic AT als duikboot
Gisteren nog gedaan (EDIT: voor de eerste keer btw  ;D), eerst tot aan m'n knieën, toen ik weer 't droge op wilde leek het erop dat ik mijzelf in zou graven (nhoooooo!)  Stukje achteruit en opnieuw proberen bleek de remedie (theoretische les :P).

Theoretisch moet 't tot aan het luchtfilter kunnen. Ik denk trouwens dat je uitlaat maar "vol" loopt tot het moment waarop de bochten weer omhoog gaan. Of het echter slim is om het water wat er in zit dan onder druk te zetten...?

Lijkt me toch echt dat je een probleem heb wanneer je je 200> KG aan staal daar echt strand, moet je dan gewoon aan je voorwiel je bike het droge op gaan trekken ofzo?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 aug 2009 09:23 #5 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic AT als duikboot
Electra zal (voor het kortstondige water contact) nog niet zozeer het probleem zijn.
Water komt pas in je uitlaat zodraa je motor stil valt. Zolang je motor loopt, drukt ie het wel naar buiten. Het probleem met water in je uitlaat is dat je (hoewel zeer onwaarschijnlijk) water in je cilinders zou kunnen zuigen !!  Hoe dan ook safety first, en je uitlaat altijd leeg laten lopen !!!

En voor wat betreft het vast komen zitten..... 2 weken geleden een LC8 tot aan z'n uitlaat in het water, en met zijn volledige wiel vast in de blubber. Er waren 8 man, 3 spanbanden en een stalen buis nodig om hem eruit te trekken. (Ik wacht nog steeds met spanning of die filmpjes een keer online komen)

Ook Marco heeft een keer met z'n Twin vast gestaan op de maasvlakte. Hebben we ook met 4 man en een spanband aan moeten trekken om m eruit te krijgen.

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 aug 2009 09:33 #6 door M@rco
Beantwoord door M@rco in topic AT als duikboot
En met tot aan de uitlaat, bedoelen we ook écht tot aan de uitlaat  :-X

Bijlage:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 aug 2009 14:40 #7 door daandus
Beantwoord door daandus in topic AT als duikboot
coole picture ;-)

Over die uitlaat: Wellicht kennen jullie dat filmpje van Sjaak Lucassen met z'n R1... die start vrolijk z'n uitlaat leeg, en daar komen toch heel wat litertjes uit...

Maar weet iemand wat er gebeurt als je je inlaat volzuigt?
=> Is het dan meteen foute boel, of slaat 'ie af door een beetje waterdamp en kun je hem na het opduiken weer starten? Als er echt water in de cylinders komt is het foute boel natuurlijk.
Ik kan me voorstellen dat hij voor die tijd al afslaat.
(al hebben we kunnen zien in Long Way Round dat er echt water uit een 1150GS komt als je de bougie eruit draait en hem daarna start....)

Lijkt me ook wel verstandig van tevoren te controleren of alle slangetjes goed zitten, zoals het slangetje aan het zwarte kapje van de brandstofpomp. Uberhaupt die brandstofpomp maar even checken van tevoren ;-)

... was ooit lid ...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 aug 2009 15:30 #8 door kenny013
Beantwoord door kenny013 in topic AT als duikboot

coole picture ;-)

Maar weet iemand wat er gebeurt als je je inlaat volzuigt?
=> Is het dan meteen foute boel, of slaat 'ie af door een beetje waterdamp en kun je hem na het opduiken weer starten? Als er echt water in de cylinders komt is het foute boel natuurlijk.
Ik kan me voorstellen dat hij voor die tijd al afslaat.
........

Zal eraan liggen hoe en wat, flink het gas erop en dan onderuit gaan, lees, heel je motor onderwater lijkt me dat je motor niet optijd afslaat, dus water in de cylinders (in het slechtste geval je blok naar z'n grootje.
Ik neem aan dat in mindere gevallen ze eerst zal gaan sputteren.
Een Twin is naar mijn mening niet echt bang van water. Wil je echt diep overweeg dan een plasticzeil aan de voorkant en zorg dat je net achter de boeggolf blijft. Je zou dan dieper als je luchtfilter moeten kunnen rijden, gegeven dat je je boeggolf niet inhaalt én door blijft rijden  8) , sta je stil is het over  :-\.

Een Africa Twin is onverwoestbaar, maar er zijn grenzen en een vrachtwagen is er zo een.
.
stanswebsite.tk/

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 aug 2009 14:24 #9 door M@rco
Beantwoord door M@rco in topic AT als duikboot
Zo te zien @ 04:18 hoef je je nergens zorgen over te maken;

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 aug 2009 20:04 #10 door daandus
Beantwoord door daandus in topic AT als duikboot
@ kenny: net als Sherman-tanks in de 2e wereldoorlog? Daar is er ook geeneen van aangekomen aan land he .... ;-)

... was ooit lid ...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 aug 2009 15:13 #11 door kenny013
Beantwoord door kenny013 in topic AT als duikboot
@ Daan,
Neen, ik heb meer vertrouwen in een AT  ;D
Alhoewel het ook aan de bestuurder ligt  ???

Een Africa Twin is onverwoestbaar, maar er zijn grenzen en een vrachtwagen is er zo een.
.
stanswebsite.tk/

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 aug 2009 07:59 #12 door daandus
Beantwoord door daandus in topic AT als duikboot
...tja, inderdaad!
Ik denk dat ik eerder begin te stotteren dan de AT!

Binnenkort ga ik toch eens een poging wagen om tot de tank het water door te gaan......

... was ooit lid ...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 aug 2009 23:14 #13 door cobramarw
Beantwoord door cobramarw in topic AT als duikboot
Vraag iemand mee om te filmen.
Kunnen we zien hoe het verlopen is  ;D ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 aug 2009 08:41 #14 door daandus
Beantwoord door daandus in topic AT als duikboot
bij de test zal zeker gefilmd worden!

Ik w8 nog even tot dat ik m'n motortrailer thuis heb staan; wel slim om die even in de buurt te hebben ;-)

... was ooit lid ...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 aug 2009 17:25 #15 door Erik
Beantwoord door Erik in topic AT als duikboot



Binnenkort ga ik toch eens een poging wagen om tot de tank het water door te gaan......


Hij mot echt nog kapot he voor Marroko...  ;) ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 aug 2009 20:05 #16 door daandus
Beantwoord door daandus in topic AT als duikboot
Nee, moet niet kapot.

Moet bewezen goed zijn voor Marokko! By the way, schoonspringen met de Milkakoe kan ook ;-)
Ik zoek nog steeds een leuke zwemplas met een stevige ondergrond, wie weer iets in de buurt van Den Haag? Oostvoornsemeer is brak water.....

Ik weet een heel mooie doorwading in Limburg, maar da's weer zo'n eind rijden met de trailer als 't mis gaat ;-)

... was ooit lid ...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 aug 2009 20:25 #17 door zwart met oranje
Beantwoord door zwart met oranje in topic AT als duikboot
maasvlakte naast de crosbaan
de foto van de witte twin is ook op de maasvlakte gemaakt

RD07A afgeschreven
XT660Z Tenere als opvolger

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 aug 2009 20:33 #18 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic AT als duikboot
Maasvlakte is wel even opletten.
Bovendien denk ik dat het er nu toch echt aardig opgedroogd is allemaal.

Ik zou je er niet al te druk over maken. De doorwadingen in Marokko heb je zelf in de hand. Bij twijfel gewoon een andere plek zoeken. De paden wijzen meestal wel de juiste plek om te doorwaden. En die zijn dan vaak niet al te diep.

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 aug 2009 14:12 #19 door daandus
Beantwoord door daandus in topic AT als duikboot
.... maar ik wil niet door de (half-)zoute troep met m'n brommer!
En de Maasvlakte is ook al zo'n zoute bende. Wat dat betreft moet het zeker netjes heel blijven! ;-)

Wat betreft druk maken over Marokko: ik geef toe dat ik het uberhaupt gewoon wil proberen met de motor..... om eens door diep water te rijden!


... was ooit lid ...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 aug 2009 16:23 #20 door Phoenix
Beantwoord door Phoenix in topic AT als duikboot

Ik weet een heel mooie doorwading in Limburg, maar da's weer zo'n eind rijden met de trailer als 't mis gaat ;-)

WAAR ??????

Bijlage:


AT '96

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.106 seconden