fuel-light op een rd07a

09 juli 2018 20:38 #1 door DPC
fuel-light op een rd07a werd gestart door DPC
Kwam op een Engels collega-forum de volgende kit tegen.
Alleen geen idee waar het lampje komt, kan ik niet thuisbrengen op deze foto.

https://kkbike.it/en/africa-twin-xrv-650-750/99-fuel-tap-kit-with-led-light-for-africa-twin-07-07a.html

Vergelijkbaar wordt ook aangeboden door Africa Queens alleen dan stuk duurder.
Iemand ervaring met (vergelijkbare) fuel-light kit?

XRV750 Zwart
K75RT Zwart
R65 Zwart

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 juli 2018 00:57 #2 door Dorus
Beantwoord door Dorus in topic fuel-light op een rd07a
Het lampje kan je denk het beste naast de side-stand lampje plaatsen. Op de foto zie een foto van het lampje aan geplaatst over de overzicht foto van de onderdelen.

Ik vraag mij eerder af hoe je dit in de tank gaat hangen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 juli 2018 12:46 #3 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic fuel-light op een rd07a

Het lampje kan je denk het beste naast de side-stand lampje plaatsen. Op de foto zie een foto van het lampje aan geplaatst over de overzicht foto van de onderdelen.

Ik vraag mij eerder af hoe je dit in de tank gaat hangen.


dat schroef je ipv je originele benzine kraan

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 juli 2018 20:59 #4 door frankie
Beantwoord door frankie in topic fuel-light op een rd07a
typisch he...volgens mij zijn de africa Twins in het begin op de markt gekomen met een standaard lampje voor de reserve
Zat standaard in dat vierkante blok links op het dashbord

"10 years ago we had Steve Jobs, Bob Hope and Johnny Cash........now we have no Jobs, no Hope and no Cash"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 juli 2018 15:20 #5 door DPC
Beantwoord door DPC in topic fuel-light op een rd07a
Ja ik begrijp ook niet echt dat ze daar later vanaf gestapt zijn.
Persoonlijk vind ik het maar tobben om al rijdend met een gangetje van 130 je kraantje op reserve te zetten :o

XRV750 Zwart
K75RT Zwart
R65 Zwart

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 juli 2018 18:45 #6 door Dorus
Beantwoord door Dorus in topic fuel-light op een rd07a

dat schroef je ipv je originele benzine kraan


Ah nu zie ik het.

Deze kit draait die kraan automatisch waneer dit nodig is en laat vervolgens een lampje branden.

Ik had er zelf iets meer van verwacht.

Ja ik begrijp ook niet echt dat ze daar later vanaf gestapt zijn.
Persoonlijk vind ik het maar tobben om al rijdend met een gangetje van 130 je kraantje op reserve te zetten :o


Ik voel het meestal al aankomen waneer die in zijn reserve moet omdat de gas hendel al iets minder responsieve wordt. Wat rond de de 340-350 kms gebeurd. Dan draai ik hem gelijk al om. Zelfs met een gangetje van 130 hier nooit problemen mee gehad, je raakt er denk aan gewend.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 juli 2018 18:49 #7 door PimW
Beantwoord door PimW in topic fuel-light op een rd07a
Deze kraan heeft geen reserve stand, enkel aan/uit. Door middel van het lampje zie je dan of je op reserve rijdt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 juli 2018 21:04 #8 door DPC
Beantwoord door DPC in topic fuel-light op een rd07a
Dat is precies zoals ik het zou wensen, geen reservestand, alleen een lampje dat gaat branden bij +/- 7 liter resterend.
Net zoals op mijn K75, sterker nog, die heeft niet eens een benzinekraan..


XRV750 Zwart
K75RT Zwart
R65 Zwart

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 juli 2018 00:51 #9 door kees
Beantwoord door kees in topic fuel-light op een rd07a

typisch he...volgens mij zijn de africa Twins in het begin op de markt gekomen met een standaard lampje voor de reserve


Maar daar was ook af en toe gedonder mee, toch..?

Bovendien worden dingen ook weggesaneerd om winstredenen. Waar een RD07 een 2-in-1 cdi heeft (1 per cilinder, zoals een Alp600) en voor elke bougie een aparte bobine, werd dat bij de RD07A weggelaten voor een enkele cdi en maar 2 bobines.

Ik weet niet of ik het wat zou vinden, zo'n lamp. In een auto zit je in een rustige en overzichtelijke omgeving. Dan vallen lampjes snel op. Aan de andere kant kun je op reserve nog een kilometer of 80 rijden en als het je dan nog niet opgevallen is, is er ook iets mis met je, natuurlijk.

Net als Dorus voel ik hem aankomen, hoewel in stadsverkeer hij nog wel eens wat aan de late kant kan zijn (trager verbruik). Die hevel is verder makkelijk te vinden. Soms weet ik niet meer waar die nu staat. Maar op een AT heeft de "ON"-stand een klein vleugeltje en de "RES"- stand een lang vleugeltje. Ligt eraan welke naar boven staat. Zelfs met winterhandschoenen voel je dat nog aan.


Maar, zoals DPC aangeeft, is maar wat je gewend bent of prettig vind.


Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 juli 2018 06:34 #10 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic fuel-light op een rd07a
Bij de RD04 heb je 2 lampjes, de eerste gaat branden vanaf ongeveer nog 8 liter en de 2e vanaf ongeveer nog 4 liter, die lampjes zie je goed. Ik heb bij mijn 2e RD04 gedonder mee gehad, de sensoren in de tank gaan op den duur kapot, je schijnt ze te kunnen repareren maar ik heb op de gok gebruikte gekocht en toen werkte het weer prima. Mijn varadero heeft 1 lampje dat gaat branden bij nog ongeveer 4 liter. De 2 lampjes op de RD04 vond ik fijner. Maar zeker beter dan geklooi met een kraantje op res zetten.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 juli 2018 18:29 #11 door PimW
Beantwoord door PimW in topic fuel-light op een rd07a
Grappig, ik heb juist een andere kraan gemonteerd zodat ik juist wél fysiek moet schakelen naar reserve.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 juli 2018 21:03 #12 door RobinD
Beantwoord door RobinD in topic fuel-light op een rd07a

Wat rond de de 340-350 kms gebeurd.


Dan zal het aan mijn rijstijl gelegen hebben.. na 240km's begon mijne te sputteren..  ::)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 juli 2018 21:17 #13 door DPC
Beantwoord door DPC in topic fuel-light op een rd07a
En niemand ligt 's nachts opeens in bed te piekeren of het kraantje weer terug op normaal staat of nog op reserve?
Of nog ongemakkelijker, het geheel begint te sputteren met een gangetje van 130 en al worstelend met je kraantje kom je er achter dat hij nog op reserve stond?

Denk dat ik er gewoon eentje bestel en kijken of het wat is.

XRV750 Zwart
K75RT Zwart
R65 Zwart

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 juli 2018 21:28 #14 door PimW
Beantwoord door PimW in topic fuel-light op een rd07a
Neu ik heb een goed ingebakken routine bij de pomp en als ik vertrek van huis enzo.

Ben je dan niet bang dat dat italiaanse sensortje of lampje stuk gaat? ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 juli 2018 22:03 #15 door DPC
Beantwoord door DPC in topic fuel-light op een rd07a
Tja, dan is het een keuze tussen mechanisch falen of hersen falen, en ik zit al redelijk op leeftijd van het laatste ;D

XRV750 Zwart
K75RT Zwart
R65 Zwart

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 juli 2018 01:14 #16 door kees
Beantwoord door kees in topic fuel-light op een rd07a

(..) omdat de gas hendel al iets minder responsieve wordt. Wat rond de de 340-350 kms gebeurd.

Dan zal het aan mijn rijstijl gelegen hebben.. na 240km's begon mijne te sputteren..  ::)


Ja het zijn vooral de snelheden boven de 100-110, ook als ze continue zijn. In NL, bij wisselend gebruik, haal ik zo 1 : 15.5  =  280km tot reserve. Maar laatst, in de Alpen, ben ik toch aardig aan het gassen, hoewel bergaf nauwelijks het gas meespeelt. Op de verbindingsstukken tussen bergpassen gaat het tussen 80 en 100. En dan ga ik toch pas op reserve bij 330km (1 : 18+) terwijl ik behoorlijk aan het boenderen ben.

Gas geven lijkt niet het probleem, maar ergens zit een luchtweerstandsdrempel op zo'n AT en dan gaat-ie flink zuipen. Je mag nergens zo snel rijden, maar ik vermoed dat hij met tegen de 160 continue dan bij 220km al aan reserve toe is..  ;)


Ik lig verder niet wakker van die kraan. Ding staat altijd open, doorgaans op ON. Er zit een brandstofpomp tussen dus ik maak me geen zorgen over een misschien hangende vlotter die via de cilinder het carter doet vollopen.

Ik ben wel eens te lui om direkt ergens te gaan tanken en zet hem wel eens weg op reserve. Dan schiet me op een volgende rit wel altijd te binnen: 'Oh ja, KONT, ik moet wel ff tanken!'. Ik heb hem in 21 jaar pas één keer naar een pomp hoeven duwen. Maar dat was eigen schuld. Pushen.

Geen grap trouwens, een Africa Twin verder dan je schuur duwen :D


Veel plezier met je lamp! Als je nou een keer stil komt te staan zonder peut, graag even dit topique even updaten  ;D


Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 juli 2018 04:12 #17 door frankie
Beantwoord door frankie in topic fuel-light op een rd07a

En niemand ligt 's nachts opeens in bed te piekeren of het kraantje weer terug op normaal staat of nog op reserve?
Of nog ongemakkelijker, het geheel begint te sputteren met een gangetje van 130 en al worstelend met je kraantje kom je er achter dat hij nog op reserve stond?

Denk dat ik er gewoon eentje bestel en kijken of het wat is.


Nee hoor, staat altijd op reserve namelijk  ;)
Ooit eens gehoord dat de brandstof pomp heel erg slecht tegen drooglopen kan
Ik zet na het tanken de "terug-tellende" trip op -250
Hoe gek ik ook doe.....dat red je altijd met een tank
Als de teller op nul staat ga ik tanken
(meestal al daarvoor....lichtelijke afwijking van me: ik tank altijd tussen half en 3/4 leeg)
Dus als ik op de motor stap.....heb ik nog wel een aantal km voordat het spannend gaat worden  ;)

"10 years ago we had Steve Jobs, Bob Hope and Johnny Cash........now we have no Jobs, no Hope and no Cash"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 juli 2018 11:37 #18 door RobinD
Beantwoord door RobinD in topic fuel-light op een rd07a
Iemand enig idee hoe ver je kunt rijden op een volle vlotterbak? Als je zou detecteren dat de slang vanaf je kraan leeg staat, heb je dan genoeg tijd?

En dan een knipperlichtrelais via je startonderbreker je motor laten starten-stoppen als indicatie  :-X

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 juli 2018 16:20 #19 door DPC
Beantwoord door DPC in topic fuel-light op een rd07a
Zondag bestelling de deur uit gedaan, vandaag bericht dat het morgen (woensdag) afgeleverd wordt (volgens DHL)
Met een beetje geluk ben ik op tijd thuis…

Gelijk een koplamp beschermer mee besteld, reis dat iig gratis mee 8)
Ben benieuwd.

XRV750 Zwart
K75RT Zwart
R65 Zwart

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 juli 2018 21:01 #20 door DPC
Beantwoord door DPC in topic fuel-light op een rd07a
Vandaag afgeleverd.
Eerste indruk is netjes. Even op de voeding aangesloten om te testen.
En het werkt nog ook  8)

XRV750 Zwart
K75RT Zwart
R65 Zwart
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.149 seconden