Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Mijn QH's/Brezan's (heb er 3) gaan in de verkoop ZODRA ik m'n nieuwe levering schakelmechaniekjes binnen heb. Ik ben er geen fan van. Nog nooit NIET mee thuis gekomen, maar ik vertrouw ze gewoon niet zo goed als een originele.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
"Vertrouw ze gewoon niet zo goed als een orginele...". Die 'originele' is juist degene die je niet moet vertrouwen. Ook niet (met nadruk) met de voorgestelde modificaties, want die hebben we bij de laatste twee Honda (eigenlijk Mitsubishi) pompen uitgevoerd. Werkt niet-; of onvoldoende.
De QH van ons functioneert nu al probleemloos 65.000 km. Van de originele pomp hebben we in 75.000 km maar liefst 3 (!!!) versleten. Is ook logisch, er zitten nml niet van die belachelijke contactpuntjes in die kunnen doorbranden... Er zijn twee versies, let er wel op dat je de versie kiest met de lage druk.
Meer als 40-50 Euri mag de QH echt niet kosten...
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Hi,
Kijk, nu kunnen we praten....
Feit is in mijn ogen dat alle pompen problemen hebben; de perfecte bestaat (nog) niet.
De originele de contactpuntjes, maar ik weet ook mensen die een QH op de plank hebben omdat hij het niet meer deed.
Zelf heb ik een QH gewisseld omdat 1 cylinder soms uitvoel, na wisselen pomp was het probleem weg.
Ook het uitvallen van de motorfiets "soms" is opgelost door een QH te wisselen (motor van m'n vriendin). Technisch gezien niet te verklaren, maar het wisselen van de pomp loste het euvel tot 2 maal toe op!
Facet zijn ook verhalen van bekend dat 'ie stopt, en ook vacuum heeft nadelen. (bijv. compleet door moeten starten als je droog hebt gestaan!Moet je een goede accu hebben!)
Op het Allroadmaniacs-forum heeft iemand een printje gemaakt wat de gehele schakeling vervangt, en met een lichtsluis werkt. Prachtig mooi, en in theorie gaat het "eeuwig" mee. Ik vind het echter te gevoelig, zeker voor vuil!
De originele pomp zo nu en dan voorzien van andere puntjes is een "workaround", maar dan kun je wel lekker blijven rijden. 1 klein stekkertje in je pompje maken en je kunt het schakelmechaniek op de vluchtstrook vervangen in een noodgeval.
(Ter info: wij willen een wereldreis gaan maken met de AT's, en dan gaat er 100% zeker origineel onder, met 4 reserve schakelmechaniekjes onder de buddy)
Ik ben 2,5 jaar aan het tobben geweest met zelfgebakken printjes enzo, en externe relais, en heb al een keer of 15 stil gestaan met de AT vanwege pompperikelen. Denk dat ik nu de meest ideale oplossing heb en aanbied!
En over hoge kmstanden: het blijft vaag (want iedere originele pomp brandt in, dus zou kapot moeten gaan), maar ook Berry Wichers rijdt 230.000+ km met nog de originele pomp.
Honda gebruikt de pomp nog steeds om (in mijn ogen) centjes te kunnen verdienen aan de oudere motoren; ingecalculeerde werkzaamheden zeg maar. Die pomp kost natuurlijk 4 euro inkoop ofzo, voor Honda!
Vergeet niet Yamaha, Kawasaki, KTM etc, welke deze pomp ook gebruiken.
De QH gebruikt dezelfde contactpuntjes, maar veel kleiner (trekt ook maar 1 amp, i.p.v. 3+ amp voor origineel) en heeft een blusinrichting. Hierdoor gaat dat dus langer mee, in theorie.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Drooglopen zal grotere slijtage tot gevolg hebben, omdat de pomp dan keihard gaat staan klapperen.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.