Benzine pomp..

07 sept 2009 19:21 #1 door Mark
Benzine pomp.. werd gestart door Mark
Na ruim 92.000 km heeft de (zover ik weet) eerste pomp zijn tijd gehad. Het moest er een keer van komen..

Ik heb het forum nog een keer goed door gespit (het oude forum ook toen hij nog online was) en ben na alle alle experimenten van iedereen toch van plan om er weer een originele Honda pomp onder te leggen.
Het is te lastig om hem naar Sprundel te krijgen (sorry Ad, als hij weer loopt maak ik weer een afspraak voor nieuwe banden, ook hard nodig)

Maar mijn vraag is eigenlijk waar je relatief goedkoop een originele pomp kunt bestellen, het gaat me niet om de allergoedkoopste maar mijn garage wil nog wel eens aardig rekenen. Het zou helemaal mooi zijn als ze hem op kunnen sturen.

Tot die tijd maar weer met 4 banden de weg op :(

Africa Twin RD03

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 sept 2009 19:55 #2 door hcm
Beantwoord door hcm in topic Benzine pomp..
Hallo Mark

Als het goed is kun je hem ruilen bij Olaf, oude inleveren krijg je een nieuwe (2de hans)terug. Stuur hem anders een pm

SUC 66666666666666

lid sinds 19-04-2004
en toeruitzetter TCN


Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 sept 2009 20:03 - 07 sept 2009 20:05 #3 door daandus
Beantwoord door daandus in topic Benzine pomp..
of je mailt mij, krijg je voor 4 tientjes een compleet nieuwe schakelopbouw met condensator+diode aanpassing.

Dit kun je gemakkelijk zelf monteren, en krijg je per post binnen.
Helaas is er nu een paar weekjes levertijd; als tussen oplossing kun je de pomp verwijderen, de slangen doorverbinden en vaak tanken!

... was ooit lid ...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 sept 2009 21:52 #4 door Timy
Beantwoord door Timy in topic Benzine pomp..
Ik heb via Ad de originele pomp besteld, die was erg voordelig. Mail hem ff en misschien kan hij nog steeds zo goedkoop aan de pomp komen!

Liberté - Egalité - Fraternité

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 sept 2009 22:50 #5 door henkiehaag
Beantwoord door henkiehaag in topic Benzine pomp..
Daan! vergeet me niet als ze weer binnen zijn he  ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 sept 2009 11:22 #6 door hcm
Beantwoord door hcm in topic Benzine pomp..
Of je mailt Daadus, of iemand anders die ik ben vergeten. 

lid sinds 19-04-2004
en toeruitzetter TCN


Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 sept 2009 13:21 #7 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Benzine pomp..
Je kunt ook voor 4 tientjes naar de Brezan gaan voor een QH pomp. De pomp van de @twin is immers dezelfde als die van de eerste (Carburator) Varadero:

users.bart.nl/~stikfort/new_internationa...mp_replacements.html

Ik zou in géén geval weer (teveel!) geld uitgeven voor een originele Honda pomp. Vooral in de wetenschap dat de vervangingspomp (je kan ook voor het merk Facet gaan) voor minder geld, beter functioneerd.

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 sept 2009 18:02 #8 door Menno
Beantwoord door Menno in topic Benzine pomp..

Navraag bij de Brezan hier op de hoek: 89 Euri  :(

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 sept 2009 22:39 #9 door daandus
Beantwoord door daandus in topic Benzine pomp..
Mijn QH's/Brezan's (heb er 3) gaan in de verkoop ZODRA ik m'n nieuwe levering schakelmechaniekjes binnen heb. Ik ben er geen fan van. Nog nooit NIET mee thuis gekomen, maar ik vertrouw ze gewoon niet zo goed als een originele.

Week 39 hoop ik e.e.a. binnen te krijgen, al zit ik dan net in Marokko (met 4 reservepompen onder onze buddy's!)

Een nieuwe pomp is natuurlijk ook prima via Ad, ik adviseer wel om er een diode+condensator overheen te zetten. Info bij mij, heb ik wel op voorraad!
(Eigenlijk kun je dat beter niet doen, want dan kom je na pakweg 50.000 km weer een nieuw schakelmechaniekje bij mij kopen  :-X)

... was ooit lid ...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 sept 2009 00:03 #10 door Huib
Beantwoord door Huib in topic Benzine pomp..
Opsturen naar een zekere Norbert Weideninger in Oosterijk kan ook.... hij doet contacts+diode+condensator voor 25 euro. Inclusief verzekerd verzenden kwam het op zo'n 50 euro. Die van mij had binnen een week terug kunnen zijn als ie niet ergens in duitsland weggeraakt is.... :(. Kreeg de week daarna een gemodificeerde gloednieuwe pomp! Das nie duur voor 50 euro!

Hydrographic Surveyor....... Ik leid de weg op de bodem van de oceanen.... waar ook ter wereld.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 sept 2009 11:43 #11 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Benzine pomp..

Mijn QH's/Brezan's (heb er 3) gaan in de verkoop ZODRA ik m'n nieuwe levering schakelmechaniekjes binnen heb. Ik ben er geen fan van. Nog nooit NIET mee thuis gekomen, maar ik vertrouw ze gewoon niet zo goed als een originele.


"Vertrouw ze gewoon niet zo goed als een orginele...". Die 'originele' is juist degene die je niet moet vertrouwen. Ook niet (met nadruk) met de voorgestelde modificaties, want die hebben we bij de laatste twee Honda (eigenlijk Mitsubishi) pompen uitgevoerd. Werkt niet-; of onvoldoende.

De QH van ons functioneert nu al probleemloos 65.000 km. Van de originele pomp hebben we in 75.000 km maar liefst 3 (!!!) versleten. Is ook logisch, er zitten nml niet van die belachelijke contactpuntjes in die kunnen doorbranden... Er zijn twee versies, let er wel op dat je de versie kiest met de lage druk.

Meer als 40-50 Euri mag de QH echt niet kosten...

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 sept 2009 14:33 #12 door dj.verhulst
Beantwoord door dj.verhulst in topic Benzine pomp..

"Vertrouw ze gewoon niet zo goed als een orginele...". Die 'originele' is juist degene die je niet moet vertrouwen. Ook niet (met nadruk) met de voorgestelde modificaties, want die hebben we bij de laatste twee Honda (eigenlijk Mitsubishi) pompen uitgevoerd. Werkt niet-; of onvoldoende.

De QH van ons functioneert nu al probleemloos 65.000 km. Van de originele pomp hebben we in 75.000 km maar liefst 3 (!!!) versleten. Is ook logisch, er zitten nml niet van die belachelijke contactpuntjes in die kunnen doorbranden... Er zijn twee versies, let er wel op dat je de versie kiest met de lage druk.

Meer als 40-50 Euri mag de QH echt niet kosten...


vind het inderdaad ook raar dat er geen elektronische schakeling is gebruikt ,,,,,  of een simpele rotor pomp met overloop....


heb een pomp van een kawa zzr1100 gebruikt , hoefde alleen de kabel te verlengen en de snorkel aan te passen....


Niet gehinderd door enige vorm van inzicht
Democratie is dictatuur der meerderheid ingegeven door een kleine minderheid

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 sept 2009 17:16 #13 door Mark
Beantwoord door Mark in topic Benzine pomp..
Iedereen bedankt voor de reacties!

Ik heb Olaf een mailtje gestuurd via het forum, hopelijk heeft hij ze nog steeds op voorraad. Anders in de tussentijd de slangen doorverbinden en veel tanken (ook een tip in de reacties). Ik ben de auto al weer zat...

Africa Twin RD03

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 sept 2009 17:52 #14 door Gijs
Beantwoord door Gijs in topic Benzine pomp..
"Ik ben de auto al weer zat..."

Haha, heel begrijpelijk.  ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 sept 2009 19:02 - 10 sept 2009 08:27 #15 door daandus
Beantwoord door daandus in topic Benzine pomp..
Denk niet dat het heel slim is om voor de 480ste keer een discussie te starten over de pompen.

Ik heb al 2 maal QH pompen moeten wisselen voor de meest gestoorde problemen.
Origineel is inderdaad een dramapomp, maar dan ook alleen de contactpuntjes! De rest is prima. Los het probleem op van de contactpuntjes en alles is ok!

En die QH-pomp geen contactpunten? Maak hem eens open voordat je je mening ventileert! De adviesprijs bij Brezan welke genoemd wordt klopt toch echt; ik krijg altijd een beetje korting maar reken dan ook nog 75 euro af! Dus als iemand een Brezan weet die hem voor 4-5 tientjes levert: maak daar snel een clubdealer van zou ik zeggen!

De oplossing die ik bied voor de punten is simpel: je reviseert je oude schakelmechaniek, en krijgt er meer levensduur voor dan een nieuwe originele pomp. Snelle levertijd (1-2 dagen normaal gesproken) en simpele inbouw.
Of dat een goede oplossing is mag iedereen zelf beoordelen.
Als iemand dit een slechte oplossing vindt, dan ben ik zeer benieuwd naar een ONDERBOUWDE reden, want "niet (met nadruk)" is natuurlijk niet bruikbaar.

Zelf ga ik m'n contactpunten gewoon preventief wisselen na iedere 40.000km.

Nogmaals: als we sparren over de pompen, laten we dan zorgen dat we weten waar we het over hebben en met harde feiten komen.

... was ooit lid ...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 sept 2009 09:36 - 10 sept 2009 09:44 #16 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Benzine pomp..
Hoi Daandus,

Vooropgesteld dat ik de revisies van de originele pomp niet zelf heb uitgevoerd...  ::)

We hebben bij de laatste twee Honda pompen zowel een 'omleiding' gemaakt als de truc waarbij de vonk 'wordt omgeleid'. Waarbij we zowel met een extra 'relais' als een extra zekering hebben getest.

Resultaat... pomp ging (iets) langer mee. Ik vergelijk het probleem van de brandstofpomp met die van de CDI units van de Transalp: het aanpassen van de ophanging conform de Honda modificatie van 1994 is géén garantie dat de CDI unit het niet kan begeven...

Eigenlijk gewoon K* van Honda dat ze méér als 15 jaar met een pomp werken waarvan ze weten dat de contactpuntjes problemen op kunnen leveren... Kunnen... want ik ken legio Varadero rijders die 100.000 tot zelfs over de 200.000 km draaien met de originele pomp... Zal bij de @twin niet anders zijn, lijkt me.

De QH pomp op onze Dero is via Mulders besteld. Wellicht hebben zij destijds (2004) inkoopkorting gehad bij de Brezan - geen idee. Wat ik belangrijker vind is dat die (ook voor de adviesprijs) goedkoper is als de originele pomp. En: ik heb het sterke idee dat in ieder geval de Dero er ook beter op 'loopt', los van de problemen die jij hebt ondervonden met dit merk.

Feit is dat zoals gesteld de Dero in 4 jaar en 75.000 km 3 originele pompen heeft versleten, en nu al 5 jaar en 65.000 prima functioneerd met de QH pomp... Maar dat had evenzo een Facet pomp oid kunnen zijn. Wil niet perse stellen dat de QH 'het' ei van Columbus is - er leiden immers meerdere wegen naar Rome. Maar het is in mijn geval een oplossing die prima heeft gefunctioneerd en die ik ook zonder meer zou aanbevelen...

Heb ook niet gesteld dat de QH pomp geen contactpuntjes heeft, maar: "er zitten nml niet van die belachelijke contactpuntjes in die kunnen doorbranden". Ze blijven gewoon heel (tenminste... nog steeds...  ;) )

Ik twijffel niet aan jouw oplossing. Want, ik heb erg veel respect voor technicie in onze Transalpclub (zoals jij) die gewoon ook met een goed (en vooral betaalbaar) alternatief komen! Absoluut TOP!.  ;) Als ik in 2001 (eerste keer dat de pomp het begaf) van jouw kennis en oplossing had afgeweten, had ik er zeker ook gebruik van gemaakt!


Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 sept 2009 12:25 #17 door daandus
Beantwoord door daandus in topic Benzine pomp..
Hi,

Kijk, nu kunnen we praten....

Feit is in mijn ogen dat alle pompen problemen hebben; de perfecte bestaat (nog) niet.
De originele de contactpuntjes, maar ik weet ook mensen die een QH op de plank hebben omdat hij het niet meer deed.
Zelf heb ik een QH gewisseld omdat 1 cylinder soms uitvoel, na wisselen pomp was het probleem weg.
Ook het uitvallen van de motorfiets "soms" is opgelost door een QH te wisselen (motor van  m'n vriendin). Technisch gezien niet te verklaren, maar het wisselen van de pomp loste het euvel tot 2 maal toe op!

Facet zijn ook verhalen van bekend dat 'ie stopt, en ook vacuum heeft nadelen. (bijv. compleet door moeten starten als je droog hebt gestaan!Moet je een goede accu hebben!)

Op het Allroadmaniacs-forum heeft iemand een printje gemaakt wat de gehele schakeling vervangt, en met een lichtsluis werkt. Prachtig mooi, en in theorie gaat het "eeuwig" mee. Ik vind het echter te gevoelig, zeker voor vuil!
De originele pomp zo nu en dan voorzien van andere puntjes is een "workaround", maar dan kun je wel lekker blijven rijden. 1 klein stekkertje in je pompje maken en je kunt het schakelmechaniek op de vluchtstrook vervangen in een noodgeval.
(Ter info: wij willen een wereldreis gaan maken met de AT's, en dan gaat er 100% zeker origineel onder, met 4 reserve schakelmechaniekjes onder de buddy)

Ik ben 2,5 jaar aan het tobben geweest met zelfgebakken printjes enzo, en externe relais, en heb al een keer of 15 stil gestaan met de AT vanwege pompperikelen. Denk dat ik nu de meest ideale oplossing heb en aanbied!

En over hoge kmstanden: het blijft vaag (want iedere originele pomp brandt in, dus zou kapot moeten gaan), maar ook Berry Wichers rijdt 230.000+ km met nog de originele pomp.

Honda gebruikt de pomp nog steeds om (in mijn ogen) centjes te kunnen verdienen aan de oudere motoren; ingecalculeerde werkzaamheden zeg maar. Die pomp kost natuurlijk 4 euro inkoop ofzo, voor Honda!
Vergeet niet Yamaha, Kawasaki, KTM etc, welke deze pomp ook gebruiken.

De QH gebruikt dezelfde contactpuntjes, maar veel kleiner (trekt ook maar 1 amp, i.p.v. 3+ amp voor origineel) en heeft een blusinrichting. Hierdoor gaat dat dus langer mee, in theorie.

... was ooit lid ...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 sept 2009 11:59 #18 door dj.verhulst
Beantwoord door dj.verhulst in topic Benzine pomp..

Hi,

Kijk, nu kunnen we praten....

Feit is in mijn ogen dat alle pompen problemen hebben; de perfecte bestaat (nog) niet.
De originele de contactpuntjes, maar ik weet ook mensen die een QH op de plank hebben omdat hij het niet meer deed.
Zelf heb ik een QH gewisseld omdat 1 cylinder soms uitvoel, na wisselen pomp was het probleem weg.
Ook het uitvallen van de motorfiets "soms" is opgelost door een QH te wisselen (motor van  m'n vriendin). Technisch gezien niet te verklaren, maar het wisselen van de pomp loste het euvel tot 2 maal toe op!

Facet zijn ook verhalen van bekend dat 'ie stopt, en ook vacuum heeft nadelen. (bijv. compleet door moeten starten als je droog hebt gestaan!Moet je een goede accu hebben!)

Op het Allroadmaniacs-forum heeft iemand een printje gemaakt wat de gehele schakeling vervangt, en met een lichtsluis werkt. Prachtig mooi, en in theorie gaat het "eeuwig" mee. Ik vind het echter te gevoelig, zeker voor vuil!
De originele pomp zo nu en dan voorzien van andere puntjes is een "workaround", maar dan kun je wel lekker blijven rijden. 1 klein stekkertje in je pompje maken en je kunt het schakelmechaniek op de vluchtstrook vervangen in een noodgeval.
(Ter info: wij willen een wereldreis gaan maken met de AT's, en dan gaat er 100% zeker origineel onder, met 4 reserve schakelmechaniekjes onder de buddy)

Ik ben 2,5 jaar aan het tobben geweest met zelfgebakken printjes enzo, en externe relais, en heb al een keer of 15 stil gestaan met de AT vanwege pompperikelen. Denk dat ik nu de meest ideale oplossing heb en aanbied!

En over hoge kmstanden: het blijft vaag (want iedere originele pomp brandt in, dus zou kapot moeten gaan), maar ook Berry Wichers rijdt 230.000+ km met nog de originele pomp.

Honda gebruikt de pomp nog steeds om (in mijn ogen) centjes te kunnen verdienen aan de oudere motoren; ingecalculeerde werkzaamheden zeg maar. Die pomp kost natuurlijk 4 euro inkoop ofzo, voor Honda!
Vergeet niet Yamaha, Kawasaki, KTM etc, welke deze pomp ook gebruiken.

De QH gebruikt dezelfde contactpuntjes, maar veel kleiner (trekt ook maar 1 amp, i.p.v. 3+ amp voor origineel) en heeft een blusinrichting. Hierdoor gaat dat dus langer mee, in theorie.



ik heb nu een pomp van een kawa zzr 1100  ,,, als je gelijk heb zou ik die niet meer moeten verslijten ,, omdat je eigenlijk nooit hoort van pomp perikelen ......

Het zelfde geintje bij spanningsregelaars ,, nu is het bij de AT , TA niet zo erg als met andere japanse merken uit de jaren 90 waar het meest kwetsbare onderdeel is ,, 

het valt me gewoon tegen dat er niet een simpele rotor pomp is met een lage druk die je eenvoudig in de benzine leiding kan hangen ,, en zolang ze niet droog staan gaan ze niet kapot zoals nu wel

Ik zet de kraan altijd op reserve omdat ik het idee heb dat als ie in de buurt van het omschakel punt komt ie niet voldoende krijg en relatief veel verpompen moet...
de vorige eigenaar van m'n At deed dat ook ,,, en ik heb met de eerste pomp 10 jaar kunnen doen en 75 K  terwijl vele met minder dan het helft van de tijd en km problemen hebben ...  moet nu alleen de dagteller gebruiken om de tank in de gaten te hebben ( heb er toch twee )

Niet gehinderd door enige vorm van inzicht
Democratie is dictatuur der meerderheid ingegeven door een kleine minderheid

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 sept 2009 14:41 #19 door daandus
Beantwoord door daandus in topic Benzine pomp..
Drooglopen zal grotere slijtage tot gevolg hebben, omdat de pomp dan keihard gaat staan klapperen.

... was ooit lid ...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 sept 2009 11:35 #20 door dj.verhulst
Beantwoord door dj.verhulst in topic Benzine pomp..

Drooglopen zal grotere slijtage tot gevolg hebben, omdat de pomp dan keihard gaat staan klapperen.


De meeste pompen trekken dat niet ,, een membraan pomp zou daar wel beter tegen moeten kunnen....

Niet gehinderd door enige vorm van inzicht
Democratie is dictatuur der meerderheid ingegeven door een kleine minderheid

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.105 seconden