Benzine pomp..

16 sept 2009 09:32 #21 door NiCoAT
Beantwoord door NiCoAT in topic Benzine pomp..
Je kunt ook overwegen een vacuumpomp te monteren.
Rij daar al meer dan 30k zeer tevreden mee rond.
Geen enkele hapering.
Geen gedoe met slechte/versleten contactpunten.
Of gemodificeerde pompen waarvan je maar moet afwachten hoe die zich houden.

Dat 20% van de Nederlanders gelooft dat een 5% van de bevolking onze indentiteit bedreigt, bewijst maar één ding: dat het onderwijs beter moet!!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 sept 2009 12:53 #22 door Erik
Beantwoord door Erik in topic Benzine pomp..

Je kunt ook overwegen een vacuumpomp te monteren.
Rij daar al meer dan 30k zeer tevreden mee rond.
Geen enkele hapering.
Geen gedoe met slechte/versleten contactpunten.
Of gemodificeerde pompen waarvan je maar moet afwachten hoe die zich houden.


Wel eens met een lege tank gestaan? Of met 35 grd op 2500m hoogte gereden? Dan is ook een vacuumpomp niet echt de oplossing.. (en ik rij ook alweer 15000km met een vacuumpomp)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 sept 2009 20:09 #23 door daandus
Beantwoord door daandus in topic Benzine pomp..
Ter info:

Ik heb de schakelmechaniekjes weer! (althans, na het weekend)
I.v.m. vakantie kan ik ze pas na 11 oktober versturen.
(de dame die op de poes past kan niet solderen, en dus niet de diode+ condensator plaatsen ;-) )

... was ooit lid ...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 sept 2009 21:45 #24 door Erik
Beantwoord door Erik in topic Benzine pomp..

Ter info:

....de dame die op de poes past kan niet solderen....


Dat kan je ze nog makkelijk ff leren  ;D

Rare zin trouwens, zal wel aan de woensdagavond liggen  :P  ;D



Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 sept 2009 08:28 - 17 sept 2009 12:13 #25 door daandus
Beantwoord door daandus in topic Benzine pomp..
veur joe hoak d'r oak jin, oakal hei joe geen AT meer!

En zolang ze op onze poes past is het toch niet een heel rare situatie?  8)

... was ooit lid ...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 sept 2009 11:38 #26 door NiCoAT
Beantwoord door NiCoAT in topic Benzine pomp..

Wel eens met een lege tank gestaan? Of met 35 grd op 2500m hoogte gereden? Dan is ook een vacuumpomp niet echt de oplossing.. (en ik rij ook alweer 15000km met een vacuumpomp)


De kans dat ik een keertje mijn tank leeg rij is wel wat groter dan dat ik op 2500mtr in 35graden celcius terecht kom ;D

Maar wat is het probleem dan?

Dat 20% van de Nederlanders gelooft dat een 5% van de bevolking onze indentiteit bedreigt, bewijst maar één ding: dat het onderwijs beter moet!!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 sept 2009 12:23 #27 door Erik
Beantwoord door Erik in topic Benzine pomp..

De kans dat ik een keertje mijn tank leeg rij is wel wat groter dan dat ik op 2500mtr in 35graden celcius terecht kom ;D

Maar wat is het probleem dan?


Dat die vacuumpomp te weinig opbrengst geeft als je blok op de startmotor draait, dus je belast je accu enorm om eerst de vlotterkamers vol te pompen.
In de winter (dus veel lagere accucapaciteit) kan de fut wel eens uit je accu zijn voordat het blok weer aanslaat..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 sept 2009 12:27 #28 door Erik
Beantwoord door Erik in topic Benzine pomp..

veur joe hoak d'r oak jin, oakal hei joe geen AT meer!

En zolang ze op onze poes past is het toch niet een heel rare situatie?  8)


Da's mooi kaerel!

'K bel je nog wel  :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 okt 2009 22:21 #29 door harry
Beantwoord door harry in topic Benzine pomp..

Dat die vacuumpomp te weinig opbrengst geeft als je blok op de startmotor draait, dus je belast je accu enorm om eerst de vlotterkamers vol te pompen.
In de winter (dus veel lagere accucapaciteit) kan de fut wel eens uit je accu zijn voordat het blok weer aanslaat..


Welnee, gewoon even de vacuumslang loskoppelen en met de mond de pomp bedienen (altijd makkelijk om daarvoor een klein stukje slang bij je te hebben). Dat kan dus zonder de accu te belasten en kost totaal geen moeite, omdat de pomp werkt met zeer kleine drukverschillen.

Ik heb op de Twin ook geheel probleemloos met vacuumpomp gereden en op de Mega Tenere (zit hij standaard op) ook.
En inmiddels heb ik die originele klotepomp bij mijn 950 LC8 ook vervangen door een gebruikte Mikuni van een TDM. Ook die is weer perfect, en dat voor 20 euro!  :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 okt 2009 08:59 - 08 okt 2009 09:01 #30 door NiCoAT
Beantwoord door NiCoAT in topic Benzine pomp..

Ik heb op de Twin ook geheel probleemloos met vacuumpomp gereden en op de Mega Tenere (zit hij standaard op) ook.
En inmiddels heb ik die originele klotepomp bij mijn 950 LC8 ook vervangen door een gebruikte Mikuni van een TDM. Ook die is weer perfect, en dat voor 20 euro!  :D


Dus het is een beetje een broodje aap verhaal van die niet goed werkende vacumumpomp?
En dat lang door moeten starten is toch alleen maar als je de motor meerdere dagen niet gebruikt hebt.
(voor die leeglopende vlotterkamers is toch een truukje?)

Dat 20% van de Nederlanders gelooft dat een 5% van de bevolking onze indentiteit bedreigt, bewijst maar één ding: dat het onderwijs beter moet!!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 okt 2009 10:06 - 08 okt 2009 10:13 #31 door harry
Beantwoord door harry in topic Benzine pomp..

Dus het is een beetje een broodje aap verhaal van die niet goed werkende vacumumpomp?
En dat lang door moeten starten is toch alleen maar als je de motor meerdere dagen niet gebruikt hebt.
(voor die leeglopende vlotterkamers is toch een truukje?)


Ja!  ;D
Ik vind het eerlijk gezegd gewoon onzin. Die pomp werkt perfect zolang je maar zorgt dat hij zijn lucht altijd kwijt kan! Dus pers aan de bovenzijde!!! Ik denk dat het probleem er namelijk in zit dat veel mensen daar niet bij stilstaan en dat hij daardoor soms verkeerd wordt gemonteerd. Lucht is samendrukbaar, dus als er een luchtbel in blijft staan, dan werkt hij inderdaad niet goed. Een liggende pomp monteer je daarom liggend; een staande pomp monteer je staand maar altijd de pers boven.
De maximale opbrengst ligt al gauw tussen de 8 en 12 liter per minuut: knappe Africa Twin of Varadero die dat verbruikt...

Als je droog komt te staan duurt het in verhouding met een elektrische pomp even voordat de vlotterkamers weer gevuld zijn.  Dat komt doordat een elektrische pomp meteen gaat pompen als je het contact aanzet en een vacuumgestuurde pomp volledig afhankelijk is van de drukgolven in je inlaat, dus pas kan werken als de motor rond gaat. En tijdens het starten belast je de accu juist het meest.
Maar zoals gezegd, dat probleempje is eenvoudig te ondervangen door altijd een stukje slang  bij je te hebben en de pomp even met de mond te bedienen. Pas als de vlotterkamers gevuld zijn (het pompen gaat dan zwaarder) sluit je de vacuumslang weer terug aan en start je hem. Het is maar een heel klein ongemakje van zo'n pomp ten opzichte van de betrouwbaarheid die je ervoor terug krijgt. En zou hij, hoe onwaarschijnlijk ook kan ik zeggen na al die kilometers, ooit toch een keer een gescheurd membraan krijgen, dan kan je hem ter plekke nog repareren ook. Met een bandenplaksticker leg je zo een noodreparatie die het wel uithoudt tot je een nieuwe membraanset hebt.
Voor mij dus niets anders dan een vacuumpomp.  ::)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 okt 2009 11:51 #32 door daandus
Beantwoord door daandus in topic Benzine pomp..
Dat truukje werk ook niet altijd. Althans, het truukje werkt wel, maar bij mij geeft het storingen als ik "gestoord" doe met m'n AT, bijvoorbeeld springen of heel idiote bergpassen rijden. Dan verzuipt t blok, en moet ik een slang van dat truukje lostrekken om normaal verder te kunnen rijden. Maar ja, dan dampen die vlotterbakken weer leeg.... :-\

... was ooit lid ...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 okt 2009 15:16 #33 door dj.verhulst
Beantwoord door dj.verhulst in topic Benzine pomp..

Waarom niet bij een vacuüm pomp een knijpleiding pomp/balg in de leiding  zoals bij de watersport in gebruik is ?
als je motor een tijd stil staat , knijp je een paar keer tot je weerstand voelt , en zal ie niet stil vallen door lege vlotterkamers  , start je de accu ook niet leeg , kan net uitmaken als het koud is en je accu matig is .....

Niet gehinderd door enige vorm van inzicht
Democratie is dictatuur der meerderheid ingegeven door een kleine minderheid

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 okt 2009 21:43 #34 door kees
Beantwoord door kees in topic Benzine pomp..
Je vlotterkamers lopen niet leeg hoor. Dat dacht ik niet tenminste. De brandstof verdampt na verloop van een paar dagen tot een week, via de ontluchtingsslang.

Op de laatste types XRV zit een aanpassing die de verdamping via de ontluchting tegen gaat, en dit tot een maand of langer wordt teruggebracht. Op de vroegere types Twin kun je deze aanpassing vrij gemakkelijk zelf uitvoeren. Even Goegele datte.

En ik rij ook met een vacuumpomp met de ontluchtingsaapassing (want dat probleem heeft niks te maken met je pomp) en in de Hoge Atlas en in de woestijn heb ik dr nog geen problemen mee gehad.

Over broodjes aap gesproken.... :angel:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 okt 2009 21:48 #35 door harry
Beantwoord door harry in topic Benzine pomp..

Dat truukje werk ook niet altijd. Althans, het truukje werkt wel, maar bij mij geeft het storingen als ik "gestoord" doe met m'n AT, bijvoorbeeld springen of heel idiote bergpassen rijden. Dan verzuipt t blok, en moet ik een slang van dat truukje lostrekken om normaal verder te kunnen rijden. Maar ja, dan dampen die vlotterbakken weer leeg.... :-\


Dat is een klassiek AT-probleem met de vlotters en heeft niks met de benzinepomp te maken. Gebeurt met een elektrische pomp ook. Doordat de vlotters gaan "klotsen", sluiten ze de benzinetoevoer niet meer af, waardoor de benzinepomp ongehinderd door kan pompen en je blok dus volloopt en verzuipt.
Nogmaals, heeft niks, maar dan ook helemaal niks met een vacuumpomp te maken! ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 okt 2009 13:08 #36 door erwin.dekeyzer
Beantwoord door erwin.dekeyzer in topic Benzine pomp..
Op ebay kan je de contactpunten (gans het mechanisme) apart bestellen voor 35 euro. Het is toch enkel deze die verslijten...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 okt 2009 17:04 #37 door daandus
Beantwoord door daandus in topic Benzine pomp..
...en bij mij heb je voor 4 tientjes eenzelfde setje inclusief verzending en een instructie hoe je het stap voor stap in moet bouwen.
Plus dat ik de setjes aanpas zodat ze langer meegaan, d.m.v. een diode en condensator parallel over de spoel om de vlam te blussen.

;D

... was ooit lid ...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 okt 2009 17:12 #38 door Erik
Beantwoord door Erik in topic Benzine pomp..

...en bij mij heb je voor 4 tientjes eenzelfde setje inclusief verzending en een instructie hoe je het stap voor stap in moet bouwen.
Plus dat ik de setjes aanpas zodat ze langer meegaan, d.m.v. een diode en condensator parallel over de spoel om de vlam te blussen.

;D


Goeie morgú, die is snel...  ;) Of zit je in de auto te intermeppen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.116 seconden