Speling achter remklauw AT XRV 750

24 jan 2019 13:45 #1 door DaveVDk
Speling achter remklauw AT XRV 750 werd gestart door DaveVDk
Goedendag,

Ik had al eerder gelezeen dat er een vraag was gesteld omtrent de remklauw achter van een AT XRV750. Er zit speling in mijn achterremklauw, kan hem naar voor en achter bewegen. (wel minimaal maar de speling is er) De sprocket die op de achterbrug geschoven wordt zit muurvast. Het lijkt erop dat (van de voorzijde gezien) dat de bout rechts niet max aangedraaid kan worden. Zit alleen schroefdraad in de remklauw waarna de uiteinde pin in de sprocket komt. Zijn er meer die hier last van hebben en kan het kwaad?

Grtz.
Dave

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 jan 2019 13:51 #2 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Speling achter remklauw AT XRV 750
In wlke richting zit de speling? Als je vanaf rechts tegen de motor aankijkt moet je de remklauw iets naar je toe en van je af kunnen schuiven.

De bouten die jij verder aan wil draaien zijn eigenlijk pennen waar de remklauw overheen schuift, haaks op de rij-richting.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 jan 2019 14:07 #3 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Speling achter remklauw AT XRV 750
;D
  op de motorfiets zit een zogenaamde zwevende remklauw.
Dit is nodig om dat er maar aan 1 zijde een remzuiger zit en  doordat deze op pennen moet kunnen schuiven.
door deze constructie komt  je daardoor ook de remblok  die niet door een remzuiger wordt bedient tegen de  remschijf aan.
Je trekt dus als het ware de  remklauw naar je toe

je onderhout bestaat bij een dergelijke remklauw dan ook uit het regelmatig controleren of de remklauw kan blijven schuiven
met name daar waar de M 8 bout zit
deze bout gaat door een busje en deze wil nog wel eens vast gaan zitten



Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 jan 2019 14:57 #4 door DaveVDk
Beantwoord door DaveVDk in topic Speling achter remklauw AT XRV 750
Bedankt voor de reacties!

Remklauw is helemaal los geweest en gereinigd. Die zogenaamde M8 bout kan soepel heen en weer bewegen. Ik kan dus aannemen dat het niet uitmaakt dat je remklauw een beetje heen en weer gaat tijdens het rijden?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 jan 2019 15:20 #5 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Speling achter remklauw AT XRV 750
Is zelfs noodzakelijk, anders kun je niet remmen.

Maar nogmaals, in de rij-richting zou de speling minimaal moeten zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 jan 2019 15:28 - 24 jan 2019 15:30 #6 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Speling achter remklauw AT XRV 750
Kijk ook even of hij niet kan 'kantelen'.
Daarmee bedoel ik dus dat je de klauw in zijn bracket over de schijf kunt 'draaien'.
Dan zou je mogelijk ook even een keer de rubbers van de glijbussen vervangen. (Zitten meestal ook in de aftermarket remklauw revisie setjes)

Wat Pim al zegt, hij moet van links naar rechts (en terug) kunnen schuiven over de glijpennen. Als hij naar voren/achter kan bewegen is er iets niet goed, en vermoed ik dat ie ook kan 'kantelen' over de remschijf.

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 jan 2019 15:47 #7 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Speling achter remklauw AT XRV 750
Als hij overmatig kan kantelen is de schetsplaat uitgelubberd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 jan 2019 16:58 #8 door DPC
Beantwoord door DPC in topic Speling achter remklauw AT XRV 750

;D
  op de motorfiets zit een zogenaamde zwevende remklauw.
Dit is nodig om dat er maar aan 1 zijde een remzuiger zit en  doordat deze op pennen moet kunnen schuiven.
door deze constructie komt  je daardoor ook de remblok  die niet door een remzuiger wordt bedient tegen de  remschijf aan.
Je trekt dus als het ware de  remklauw naar je toe

je onderhout bestaat bij een dergelijke remklauw dan ook uit het regelmatig controleren of de remklauw kan blijven schuiven
met name daar waar de M 8 bout zit
deze bout gaat door een busje en deze wil nog wel eens vast gaan zitten


Tja Ad. Daar zijn we toen een mooi tijdje mee bezig geweest  ;)

XRV750 Zwart
K75RT Zwart
R65 Zwart

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 jan 2019 17:02 #9 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Speling achter remklauw AT XRV 750

Als hij overmatig kan kantelen is de schetsplaat uitgelubberd.

Idd... kan ook nog  :-\

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.150 seconden