Motorblok vragen ( koelvloeistof en olie )

10 mrt 2019 15:07 #1 door Ives
Langzamerhand leer ik mijn AT steeds meer kennen, ik was nu begonnen met de bougies te vervangen.

Echter, tijdens het demonteren vielen mij een aantal zaken op:

Ik gok dat er ergens een rubber versleten is waardoor er koelvloestof lekt, maar waar? Ik heb al lopen googlen maar kwam niet op een antwoord
Verder zag ik dat bij mijn bougie rechts achter aardig wat olie etc zat. Kan dit bijvoorbeeld komen door uitgedroogde carbarateurs rubbers?
Zie foto's toegevoegd.



Als iemand een idee heeft, graag :)

AT 1998 RD07A btw.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 mrt 2019 15:24 - 10 mrt 2019 15:25 #2 door DDW
Beantwoord door DDW in topic Motorblok vragen ( koelvloeistof en olie )
Ziet eruit als olie, dat komt niet bij je carburateur rubbers vandaan. Mogelijk de kleppendeksel pakking van de (achterste) cilinder(s).

Alles even goed schoonmaken, dan zie je daarna vanzelf waar het vandaan komt als het weer begint te lekken.

Hetzelfde geld voor de koelvloeistof, dit wordt door de rijwind overal heen geblazen, dus misschien zoek je wel helemaal in de verkeerde hoek.

Africa twin RD07a 2000.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 mrt 2019 16:51 #3 door sjoerdtomas
Beantwoord door sjoerdtomas in topic Motorblok vragen ( koelvloeistof en olie )
Heej, ik ben deze weken ook bezig met mijn AT uit 97, had in dezelfde hoek vervuiling maar niet zo verl als die van jou. Kijk eens naar je luchtfilterbox, in de hoek linksachter komt de carterventilator terug (2 slangen). Daar zit een pakking tussen 2 plastic delen die zweet, wellicht is dat je oorzaak. Ik heb die in de kit gezet, hoop dat dat gaat helpen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 mrt 2019 13:15 #4 door Ives
Beantwoord door Ives in topic Motorblok vragen ( koelvloeistof en olie )
Thanks! Wat voor kit heb je er tussen gezet? Ik ga het even uit elkaar trekken en schoonmaken.

Koelvloeistof gok ik van mijn vrij poreuze radiator die hoog op de vervanglijst staat.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 mrt 2019 18:14 #5 door sjoerdtomas
Beantwoord door sjoerdtomas in topic Motorblok vragen ( koelvloeistof en olie )
Ik heb er Loctite SI 5910 quick gasket op geplakt, kon ik viavia aan komen. Ik vrees dat normale siliconenkit niet pakt aangezien dit niet op PP plakt en die box is van PP.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 mrt 2019 18:39 #6 door Baardaap
Beantwoord door Baardaap in topic Motorblok vragen ( koelvloeistof en olie )
Ik heb wel 's lijm van Pattex gebruikt om PP te lijmen:

www.pattex.nl/nl/producten/secondelijmen...delijm-plastics.html

Werkte goed en is verkrijgbaar bij de betere bouwmarkten. Ik heb echter geen ervaring hoe bestendig het is voor de invloeden, waarmee je op de motor te maken krijgt. Het stuk plastic dat ik heb gelijmd zit in de laadruimte van de auto. Geen regen, olie, extreme hitte enz.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 mrt 2019 19:35 #7 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Motorblok vragen ( koelvloeistof en olie )
Ik heb al meerdere luchtfilterhuizen van een nieuwe kitlaag voorzien.
Pak daar zwarte bison polymax kit voor.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 mrt 2019 13:31 #8 door Ives
Beantwoord door Ives in topic Motorblok vragen ( koelvloeistof en olie )
Ik heb zitten kijken, volgens mij is de kleppendeksel pakking poreus geworden, lijkt daar vandaan te komen. Schijnt een vaker voorkomend issue te zijn, dus deze maar eens vervangen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 mrt 2019 21:57 #9 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Motorblok vragen ( koelvloeistof en olie )

Ives schreef : .....gok ik van mijn vrij poreuze radiator die hoog op de vervanglijst staat.

Welke kant heb je nodig? Ik heb nog een goede linker liggen als spare die ik niet meer nodig heb. Kan je dus overnemen voor een zachtprijs. Als je interesse hebt stuur me dan ff een PB via dit forum.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.112 seconden