Tips tanktas

30 mrt 2019 13:47 #1 door Mottart
Tips tanktas werd gestart door Mottart
Hey jongens,

Sinds een jaar rijd ik nu met mijn Africa Twin van '94.

Toen ik hem kocht was er een lederen Bagstertankhoes bij met tanktas.

Na m'n eerste vakantie toch niet zo'n grote fan van. De tanktas gaat hangen wanneer ze niet tot de nok gevuld is + de tanktas heeft niet voldoende compartimenten.

Ik heb nog een magnetische maar die is ook best groot.

Probleem is dat je met de luchtfilterbox zit waardoor het magnetisch oppervlak voor 1/3 wegvalt.

Ik denk erover misschien een tanklocksysteem te plaatsen met een klein tanktasje op voor de meest urgente spullen zoals oordopjes etc.

Is er iemand die hier ervaring mee heeft OF zijn er mensen die ook graag met tanktas rijden en een goede tip hebben?

Groetjes!

Steven

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 mrt 2019 15:34 #2 door honda2x
Beantwoord door honda2x in topic Tips tanktas
weet niet helemaal wat je bedoelt maar ik heb deze . ooit gekocht bij de Lidl met 2 verdiepingen uit rits baar dus en magnetisch wel even voor de zekerheid het riempje er onder door bij gezet maar blijft eigenlijk goed zitten

kleding als handschoenen foto toestel en nog veel meer en de zij vakken voor de snoertjes alles erin hoog genoeg om je kin erop te leggen en of als steun punt :mrgreen: mocht je er behoefte aan hebben
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 mrt 2019 19:37 #3 door DDW
Beantwoord door DDW in topic Tips tanktas
Ik heb ook een bagster hoes met een newsign tanktas: niet te groot, dus je neemt geen onzin mee, regenpak, brooddoos en losse rommel uit mijn broekzakken da's zat. Zakt ook niet helemaal in als er niet genoeg in zit.

Met je huidige tanktas:

Je kunt er toch een extra vest of handoek in proppen als deze in elkaar stort.

En voor de vakjes: ik weet niet wat je allemaal mee wilt nemen, maar misschien een idee om het in plastic zakjes of bakjes te doen.

Africa twin RD07a 2000.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 mrt 2019 21:55 #4 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Tips tanktas
helemaal geen tanktas, ding zit altijd ergens in de weg met tanken , als je staand rijd zit het in de weg, ze lekken en je neemt teveel zooi mee omdat je een tanktas hebt. Ik ben er mee gestopt, heerlijk zo'n lege tank voor je.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 mrt 2019 20:13 #5 door Vetjan
Beantwoord door Vetjan in topic Tips tanktas
Steven,

wil je iets wat onder alle omstandigheden wèl goed werkt, spaar dan even door en koop een Enduristan tanktasje.

Ze zijn er in een paar maten, absoluut en gegarandeerd waterproof.

Ik zocht dit uit i.v.m. mijn aanstaande toertocht door verweggistan en door Rusland weer naar huis (+/- 15.000km)
en liet mij adviseren door offroad rijdsters/rijders die deze tocht (en verder) maakten onder alle denkbare omstandigheden.

inmiddels ook zelf mee in de regen en modder gespeeld, en de boel in de tas blijft schoon en droog !

Hopelijk heb je hier wat aan. En nee, ik heb geen aandelen in ENDURISTAN :)
Dirk aka Vetjan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 apr 2019 16:12 #6 door Mottart
Beantwoord door Mottart in topic Tips tanktas
Ok bedankt ik check ENDURISTAN is! :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 juni 2019 11:45 #7 door renATus
Beantwoord door renATus in topic Tips tanktas

xrvtuur schreef : helemaal geen tanktas, ding zit altijd ergens in de weg met tanken , als je staand rijd zit het in de weg, ze lekken en je neemt teveel zooi mee omdat je een tanktas hebt. Ik ben er mee gestopt, heerlijk zo'n lege tank voor je.


Mijn idee 👍

Klein variabel tasje achterop het rekje.
Zit niet in de weg en kan genoeg in.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 juni 2019 13:52 #8 door Timy
Beantwoord door Timy in topic Tips tanktas
Ik heb dit kleine tanktasje.
Is met magneten en past precies achter de plastic afdekkap. Zit met een kliksluiting bij het stuur gezekerd. 2sec om hem erop/eraf te halen.
Groot genoeg voor portemonnee, 0.5l water en wat losse rommeltjes (lader oid).

Ideaal vind ik. Evt kan ik het merk opzoeken. Hebben hem al jaren dus of het nog leverbaar is weet ik niet...

Liberté - Egalité - Fraternité
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 juni 2019 21:55 #9 door renATus
Beantwoord door renATus in topic Tips tanktas

renATus schreef :

xrvtuur schreef : helemaal geen tanktas, ding zit altijd ergens in de weg met tanken , als je staand rijd zit het in de weg, ze lekken en je neemt teveel zooi mee omdat je een tanktas hebt. Ik ben er mee gestopt, heerlijk zo'n lege tank voor je.


Mijn idee 👍

Klein variabel tasje achterop het rekje.
Zit niet in de weg en kan genoeg in.


Deze dus.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.114 seconden