- Berichten: 31
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Oldtimer schreef : Ik zou toch als eerste de laadspanning controleren. Het lijkt er meer op dat je spanningsregelaar aan gort is en daardoor de accu leeg is.
Dit verklaart ook waarom hij met een volle accu gewoon loopt.
Als de accu helemaal leeg is loopt zelfs een AT niet.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
PimW schreef : Je zult moeten gaan meten en stapsgewijs uitsluiten. Ik denk dat de kans erg klein is dat iemand je het euvel zo kan aanwijzen.
De ontsteking kan de boosdoender best zijn, zeker als jij zegt dat je dat spontane aan/uit gevoel ervaren hebt. Dat sluit in veel gevallen een brandstof probleem wel uit denk ik.
Om dan bij de ontsteking te beginnen: Controleer de laadspanning. Een te hoge laadpanning kan de CDI frituren, de CDI op een twin is best robuust en niet echt een zwak punt, de spanningsregelaar wel.
Als dat goed is zou de snelste manier zijn een 100% goede CDI te lenen en op je motor te testen.
Vervolgens kun je naar hartelust testen en proberen zonder dat je het risico loopt verdere schade aan te brengen.
Kun je omschrijven hoe het niet willen starten precies verliep? Gaat de startmotor wel rond maar de motor slaat niet aan?
Of druk je op de knop en er gebeurt niets.
Ik heb iets vergelijkbaars gehad op een Kawasaki, mijn eigen Transalp en een Dominator. Stilvallen, vermogens verlies en na een tijdje wel weer starten. Soms een dag geen last, soms amper mee te rijden.
De KAwa had een klein kabelbreukje in de noodstop knop aan het stuur, dat contact schakelde de motor effectief uit. Soms heel kort, dan lijkt het of je zonder brandstof komt te staan.
Mijn Transalp bleek een rotte CDI te hebben en niet te willen rijden met eenbepaald type aftermarket exemplaar dat ik als test gebruikte (want mijn andere/zelfde type alp reed daar wel prima op).
De dominator had een slechte tankontluchting.
Wat ik wil zeggen, stap voor stap checken dan kom je er vanzelf.
Als je hulp/uitleg nodig hebt met hoe te meten enzo roept maar, er is nog geen knappe howto voor maar daar word aan gewerkt.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
ddw schreef : Ik zou de accu niet zomaar uit sluiten, ook die van 1/2 jaar oud kan kapot. Zeker als dez al eens leeg gestart is.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
marc-f schreef :
ddw schreef : Ik zou de accu niet zomaar uit sluiten, ook die van 1/2 jaar oud kan kapot. Zeker als dez al eens leeg gestart is.
Motor ging gewoon rond toen nadat hij er mee ophield. Totdat ik hem leeg had gestart. AT stopte ermee nadat ik al ruim een half uur snelweg reed, de dynamo zou daar zijn werk moeten doen. Was geen stroom probleem m.i.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.