passen de valbeugels??

23 sept 2009 21:58 #1 door bloedneus
passen de valbeugels?? werd gestart door bloedneus
Hallo,

Weet iemand of valbeugels ( Hepco&Becker) die op een AT RD07 van 1993 gezeten hebben, ook op het model RD07a van 1997 passen?

groeten,

Ysbrand

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 sept 2009 22:36 #2 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic passen de valbeugels??
Ja. In beide gevallen met beleid monteren. Passen niet altijd even lekker. Werk desnoods met vulringen of vulbussen om de handel beter passend te kunnen monteren en om de spanning op te heffen. Als je ze onder behoorlijke spanning monteert dan ga ze subiet een keer scheuren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 sept 2009 02:54 #3 door Huib
Beantwoord door Huib in topic passen de valbeugels??
Met beleid? Ik heb ze voor mijn rd7a aangeschaft, ben een geoefende ijzerwerker en heb toch echt een aantal krachtige methodes moeten gebruiken. Onder andere lange klemmen, sjor banden en houten keggen. En vooral om de voorste montage punten op hun plek te krijgen. Nadeel en voordeel is dat er gebruik gemaakt wordt van de ophangpunten van de stenenvanger..... lastig bij onderhoud en weer een voordeel dat als er iets krom gaat het gelukkig maar een paar ophangpunten zijn en niet het frame..... Nou moet ik toegeven, ik heb de beugels vaak nodig gehad en er is maar een ding wat daar niet tegen kon en dat was de verf. Er wordt (althans bij die van mij) gebruik gemaakt van het ijzersterke principe van een buis in een buis.....superstijf maar lastig te monteren als het net niet past.....

Hydrographic Surveyor....... Ik leid de weg op de bodem van de oceanen.... waar ook ter wereld.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 sept 2009 08:31 #4 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic passen de valbeugels??

Met beleid? Ik heb ze voor mijn rd7a aangeschaft, ben een geoefende ijzerwerker en heb toch echt een aantal krachtige methodes moeten gebruiken. Onder andere lange klemmen, sjor banden en houten keggen. En vooral om de voorste montage punten op hun plek te krijgen.



Kijk dat bedoel ik nou  8)
Als je de standaard lange bout achter bij het blok vervang door een lang draadeind dan geeft dat ruimte voor vulbussen etc. Buigen is inderdaad een lastige kwestie en dat is eigenlijk maar goed ook  ::)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 sept 2009 21:51 #5 door bloedneus
Beantwoord door bloedneus in topic passen de valbeugels??
Ik ga het gewoon proberen...dank voor jullie informatie!

groeten,

Ysbrand





Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.090 seconden