Goedmorgen technische wonders,
Ik heb vorig week mijn AT van een nieuwe accu voorzien omdat degene die ik erin had zitten (zonder druppellader) na 2 jaar de geest had gegeven. Wilde niet meer opladen.
Na vervanging van de accu nog een 60 tot 100 km gereden, zonder problemen. Daarna motor weggezet. Op zondag nog een keer gestart, geen probleem.
Afgelopen woensdag zou ik de motor nodig hebben gehad, dus dinsdag avond nog even proberen of ie wilde starten. Nou, dat ging em dus niet worden. De start motor draait rond, er zit voldoende benzine in, maar starten ho maar (helaas).
Ik ben, voor zover ik kon, gaan sleutelen om het probleem te verhelpen. Ik heb de benzine pomp (vacuum) los gehaald aan de uitgaande kant. Met starten kwam daar niet echt heel veel benzine uit was mijn oordeel. Vacuum zit er goed op, dat kon ik wel voelen.
Daarna de pomp helemaal opengemaakt. Er zat wat benzine achter het vacuum membraam, dus dat leeg laten lopen. Nog niet willen starten. Daarna de tank helemaal afgevuld en de tank direct aangesloten op de slang richting de cabarateurs. Dit wilde ook niet helpen.
Daarna is het te donker geworden om verder te gaan, dus heb ik mijn pogingen moeten stoppen.
Nu hink ik op twee gedachten.
1 Het bezinksel wat wellicht in de oude benzine heeft gezeten is nu neergeslagen in de caberateurs en daardoor doen die niet meer wat er van ze verwacht wordt.
2 De vacuum pomp heeft de geest gegeven.
Nu is de tweede redelijk makkelijk te verhelpen door een nieuwe pomp te bestellen. Kan de oplossing zijn, aan de andere kant gooi ik wellicht 130 euro weg.
Alternatief is de caberateurs te reinigen, maar dan moet de motor verder uit elkaar en dat is in de voortuin met beperkt gereedschap ook niet echt eenvoudig.
Of zijn er nog andere zaken waar ik naar zou kunnen kijken.
Ik wil weer rijden. Mis het echt wel eigenlijk.
Groeten,
Leon