Afstellen Hagon schokbreker

25 apr 2019 21:37 #1 door sjoerdtomas
Afstellen Hagon schokbreker werd gestart door sjoerdtomas
Hallo allemaal,

Heb advies nodig over het afstellen van mn hagon achterschokbreker. Heb deze tweedehands op de kop getikt. Najaar eronder gezet en de sag op ongeveer 30% gezet. Ermee op de snelweg gereden en op hoge snelheid deinde motor na op oneffenheden. Vervolgens demping opgedraaid en bij verkeersdrempels heb ik niet t idee dat de motor meer deint.
Afgelopen weekend in de Ardennen vond ik t toch een btje oncomfortabel, het idee dat de motor uitgaande veel opveert en klappen wellicht niet goed opvangt (of juist te veel ingaande demping...). Levert in het snellere bochtenwerk wat onstabiel gedrag op naar mijn gevoel, toch een beetje een pogo-stick
Heb nu de demping verder naar maximaal gedraaid..

Ben ik verkeerd bezig? Is het karakter van de hagon wat sportiever dan de standaard showa?
Wat is juiste procedure on de demoing af te stellen?

Dank voor jullie hulp alvast!

Grt
Sjoerd

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 apr 2019 22:22 #2 door PimW

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 apr 2019 23:16 #3 door sjoerdtomas
Beantwoord door sjoerdtomas in topic Afstellen Hagon schokbreker
Dank Pim, ik ga er eens mee aan de slag!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 apr 2019 00:29 #4 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Afstellen Hagon schokbreker
Iets meer diepgang/achtergrond kun je vinden in de suspension bible van RaceTech:

books.google.nl/books?id=GWR_H3cMRLoC&pr...#v=onepage&q&f=false

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 mei 2019 10:45 #5 door sjoerdtomas
Beantwoord door sjoerdtomas in topic Afstellen Hagon schokbreker
Even terugmelding; ik heb de voorspanning flinkt verlaagd. Wat ik merkte bij het terugdraaien van de voorspanning is dat de sag van de motor met mij erop op een bepaald moment niet heel veel veranderde. Dus ik had de veervoorspanning veel te hoog staan (als je enkel op de sag afstelt). De motor reageert nu een stuk beter, merk alleen dat bij een oneffen weg met hobbels kort op elkaar ik wel veel rondstuiter.
Wellicht heb ik nog te veel demping, waardoor de veer nog niet snel terugkomt voor de volgende klap...
Ik wil ook nog eens mn voorvorkolie verversen, wellicht valt daar ook nog wat te halen..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.089 seconden