3000 kilometer in een week met de AT (TET), hoe motor klaarmaken?

10 juli 2019 11:52 #1 door marc-f
Wellicht een overbodig topic, mijn AT rijdt namelijk zeer goed en heeft me pas 1x in de steek gelaten (kapotte bobines) in nu zo'n 8000 kilometer. Aanschaf november 2018.

Ik ga met een vriend (Transalp '93) een stuk van de Trans Euro Trail doen in het Zuiden van Frankrijk.

Nu is het enkel snelweg zo'n 2000 kilometer en nog een paar honderden kilometer off-road.

Er zit een nieuwe ketting op, tandwielen, banden accu, bobines, kabels, bougies etc. Ik heb een Facet pomp en achterin heb ik altijd de originele pomp bij voor reserve. Olie en filters zijn zo'n 2500 kilometer oud.

Zijn er nog dingen die ik voor moet bereiden/ tips voor de vakantierijders onder ons?

Marc

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 juli 2019 12:26 #2 door Hans van der Made
Beantwoord door Hans van der Made in topic 3000 kilometer in een week met de AT (TET), hoe motor klaarmaken?
Geen expert op dit onderwerp, maar als je niet vaker offroad rijdt zou ik rekening houden met het lostrillen van dingen. Controleren of alle boutjes en moeren vastzitten lijkt me verstandig. Nagaan of slangen en draden netjes gefixeerd zitten, zodat er niets losschiet of blijft haken, en bij plekken waar het schuurt een oplossing zoeken zodat het niet erger wordt.

Verder zou ik met volledige bepakking en kleding wat gaan oefenen in de buurt, zodat je aan het eind van de dag wat verbeterpuntjes hebt. Als iets je comfort verstoort onderweg, kan dat bij 2000km erg vervelend zijn. Een hendel die niet onder de juiste hoek zit, zal normaal niet opvallen maar kan een zere poot opleveren als je ineens veel kilometers maakt.

Wij waren in Italie en Frankrijk in augustus en waren erg blij met de koelvesten. Verder hadden we allebei een zak water op de rug zodat we regelmatig makkelijk een slok konden nemen. Stilstaan in de file met 35 graden is erg vermoeiend en als je dan niet voldoende drinkt gaat de conditie achteruit.

XL600VT PD06A PB-257M

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 juli 2019 12:28 #3 door marc-f
Even ter verduidelijking:

Ik rij regelmatig off road met de AT. Overal waar het kan ga ik van de weg af en ook al wat heftigere off road mountainbike paden gedaan.

Daar heeft de motor zich tot nu toe goed bewezen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 juli 2019 12:30 #4 door Hans van der Made
Beantwoord door Hans van der Made in topic 3000 kilometer in een week met de AT (TET), hoe motor klaarmaken?
En dan ben je allang verloren wat niet goed vast zat :lol:

XL600VT PD06A PB-257M

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 juli 2019 19:04 #5 door PimW
Gewoon even kijken hoe de ketting en remblokken erbij staan, dat zijn delen die je op zon trip kunnen verrassen. Ik neem vaak een set wiellagers mee bijvoorbeeld maar nooit lampen. (kans op stukgaan vs. impact)

Ik zou me weinig zorgen maken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.081 seconden