Help enkel tusse 1000 en 3000 tpm

16 aug 2019 14:32 #1 door Lesley
Help enkel tusse 1000 en 3000 tpm werd gestart door Lesley
Help,

Na 10 jaar mijn africa twin rd07 van stal te hebben gehaald, carburatoren ultrasoon te hebben gereinigd draait de motor niet onder de 1000 toeren en krijg ik hem ook niet boven de 3000 toeren!
Kan dit een defecte spanningsregelaar zijn?

Alvast bedankt voor de reacties

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 aug 2019 18:10 #2 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Help enkel tusse 1000 en 3000 tpm
Spanningsregelaar heeft niks te maken met toerental
Ik verwacht dat na het reinigen eriers verkeerd zit in de carb.
Ook oude benzine en/of vuil doet dit soort dingenkijk ook even de gasschuiven na op lekkage.

PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985
RD10 1991 Rood

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 aug 2019 07:04 #3 door Lesley
Beantwoord door Lesley in topic Help enkel tusse 1000 en 3000 tpm
beste,

bedankt voor je tip!

ik heb de carburatoren opnieuw gedemonteerd en iets grondiger uit elkaar gehaald voor het ultrasoon reinigen.
toen ontdekte ik dat de stationaire sproeier verstopt zat ........
grondig gekuist, alles terug samen, en ....... Africa twin draait perfect op stationair toerental

zal nu de motor volledig opbouwen met fluctuerende benzinepomp en hopelijk alles ok nu, ook in de HOGERE toeren

de spanning op de batterij draaiende motor is 16.5 volt. veronderstel dit ok is

Bedankt Oldtimer
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 aug 2019 07:17 #4 door Garfield
Beantwoord door Garfield in topic Help enkel tusse 1000 en 3000 tpm
Lesley,

16.5 Volt is teveel. Dat zou ongeveer 14.5 Volt maximaal mogen zijn.

Maar: weet je zeker dat je meting goed is ?

Ik heb een Honda XL600V Transalp (PD06), een Honda VFR750F (RC36/1) en een Honda Pan European ST1100 ABS-TCS.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 aug 2019 15:42 #5 door Lesley
Beantwoord door Lesley in topic Help enkel tusse 1000 en 3000 tpm
Volt meter op de polen van de batterij gezet bij draaiende motor! Is niet ok?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 aug 2019 17:36 #6 door Garfield
Beantwoord door Garfield in topic Help enkel tusse 1000 en 3000 tpm
Ja dat is helemaal prima.
Is je meter goed ?
Je zal de eerste niet zijn die een verkeerde conclusie trekt op basis van niet goed werkend meetgereedschap.

Wat meet je op de polen bij uitgeschakeld contact ?

Ik heb een Honda XL600V Transalp (PD06), een Honda VFR750F (RC36/1) en een Honda Pan European ST1100 ABS-TCS.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 aug 2019 18:09 #7 door Lesley
Beantwoord door Lesley in topic Help enkel tusse 1000 en 3000 tpm
12,6 volt. Is een fluke toestel 🤔🤔

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 aug 2019 20:02 #8 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Help enkel tusse 1000 en 3000 tpm
Spanningsregelaar vervangen voordat je de rest ook opstookt

PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985
RD10 1991 Rood

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 aug 2019 20:42 #9 door Garfield
Beantwoord door Garfield in topic Help enkel tusse 1000 en 3000 tpm
OK dat is dus geen foute meting.
Je hebt dus een te hoge spanning op je boordnet en dat kan maar één oorzaak hebben: een niet goed werkende spanningsregelaar.
Zoals Oldtimer ook al stelt: vervangen dat ding.

Ik heb een Honda XL600V Transalp (PD06), een Honda VFR750F (RC36/1) en een Honda Pan European ST1100 ABS-TCS.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 aug 2019 15:46 #10 door Lesley
Beantwoord door Lesley in topic Help enkel tusse 1000 en 3000 tpm
Veronderstel dat dit het te vervangen onderdeel is toch? En
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 aug 2019 16:55 #11 door Garfield
Beantwoord door Garfield in topic Help enkel tusse 1000 en 3000 tpm
Dat is een spanningsregelaar.
Ik weet niet of deze specifiek voor jouw AT geschikt is en wat voor kwaliteit het ding is.
Hij zal de spanning wel regelen maar ik weet niet of de stekkers passen.
Als de stekkers niet passen is dat ook geen ramp maar dan moet je het zelf aan elkaar knopen.
Juist de stekkers zijn bronnen van problemen.
Als ze wat ouder en viezer worden, ontstaat er overgangsweerstand en daardoor fikken de stkkers af en toe uit of sneuvelt er een spanningsregelaar of dynamo omdat 'ie het allemaal niet meer kan bijbenen.
Dus zorg ervoor dat wat je ook doet, de verbindingen goed gemaakt worden.
En als dat stekkers zijn: invetten met zuurvrije vaseline.

Ik heb een Honda XL600V Transalp (PD06), een Honda VFR750F (RC36/1) en een Honda Pan European ST1100 ABS-TCS.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 aug 2019 17:40 #12 door Lesley
Beantwoord door Lesley in topic Help enkel tusse 1000 en 3000 tpm
Zal eens beginnen met contractjes te reinigen en opnieuw uit te meten! Thx

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.179 seconden