Africa Twin beveiliging: ABUS Bordo

08 okt 2009 14:20 #1 door JT
Hallo allemaal,

Ben van plan nieuwe sloten voor het beveiligen van mijn Africa Twin te kopen.

Zeer noodzakelijk de boel goed op slot te kunnen zetten in Amsterdam.

Helaas zijn de meeste goedgekeurde sloten absoluut RUK mee te nemen en aan te leggen.

Momenteel heb ik 2 kettingsloten.

Het erom leggen kost meer tijd dan het stelen van de complete motor door een dief.

Het gewicht is zo enorm dat ik het vervelend vind ze telkens mee te slepen.

Nu bedacht ik mij het volgende:

cgi.ebay.de/ABUS-Faltschloss-Bordo-Grani...0.m14#ht_3334wt_1173

Als ik daar nou een paar van koop, dan zou de quantiteit eventueel voor de relatieve veiligheid per slot kunnen compenseren.

Deze dingen zijn veel eenvoudiger mee te nemen EN aan te leggen.

Vergeet schijfremsloten en dat soort geneuzel maar: ik ken mijzelf, dan duik ik binnen de kortste keren over mijn stuur omdat ik die GEHEID een keer vergeet.

Deze zijn vast wel hier en daar aan bijvoorbeeld de valbeugel te strappen en dan heb je er zo goed als geen last van bij het meenemen.

Wat zijn jullie meningen?

Wat zijn jullie bevoorkeurde beveiligingswijzen wanneer jullie ergens heen gaan en de motor moeten parkeren?

Groet, Jan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 okt 2009 14:56 #2 door Hotel 317
Beantwoord door Hotel 317 in topic Africa Twin beveiliging: ABUS Bordo
Honda heeft in de baggadedrager ruimte gelaten om een U-slot mee te nemen. Tevens kan bij gebruik van een schijfremslot een reminder cable gekocht worden die je tussen slot en het stuur spant. Idee is dat je je afvraagt wat dat vreemde koord daar doet en het "oja!" moment vanzelf krijgt.  Eventueel het koord vastmaken aan een blanco contactsleutel welk je in je contact steekt en dus altijd tegenkomt voordat je je motor van het stuurslot afhaalt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 okt 2009 15:34 #3 door JT
Beantwoord door JT in topic Africa Twin beveiliging: ABUS Bordo
Hoi Hotel,

Dank voor je bijdrage.

Bij mij zit ook inderdaad een uitsparing in de bagagedrager.

Ik mis het rubber bandje dat er origineel in hoort alleen.

Ook zou het mij verbazen wanneer dit U slot precies in de hartafstand van de XRV 750 bagagedrager past?

Ken CMS wel: die zitten in Lelystad geloof ik.

Goeie aanrader die blinde sleutel voor de reminder kabel van het schijfremslot.

Ben wel benieuwd wat de meningen zijn van onze mede AT genoten aangaande de ABUS Bordo.

Groet, Jan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 okt 2009 16:03 #4 door Bono
Beantwoord door Bono in topic Africa Twin beveiliging: ABUS Bordo
Hoi Jan,

Hoe het allemaal zit met ART sloten, de diverse categorieën hierin en de verzekeringseisen e.d. weet ik niet. Ik kan me voorstellen dat dit in Amsterdam wel een issue is voor de maatschappijen.

Het valt me op dat het slot wordt aangeboden als fietsslot! (Ik heb op twee sites gekeken). Met een gewicht van 1,6 kg vind ik het behoorlijk zwaar. Het slot lijkt me daarentegen praktisch in gebruik en het meenemen hoeft inderdaad niet echt een probleem te zijn. Ik denk persoonlijk, dat het kwalitatief een goed en deugdelijk slot is.

Zelf heb ik remschijfsloten en cable reminders; de blinde sleutel heb ik niet meer. Werkt (tot nog toe) prima. Compact en ook gemakkelijk mee te nemen.

Als "extra" slot (naast de remschijfsloten) zou de bordo mij wel wat lijken, maar ik zie er op dit moment de noodzaak van aanschaf niet in. De prijzen die ik heb gezien variëren van €85,= tot €99,=... voor een fietsslot...

-- Han --

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 okt 2009 16:13 - 08 okt 2009 16:25 #5 door JT
Beantwoord door JT in topic Africa Twin beveiliging: ABUS Bordo
Hoi Bono,

Die 1,6 kg per ABUS Bordo is lichter dan die bloody kettingen die ik nu de hele tijd rondsleep.

Daarnaast zijn die kettingen niet "netjes" te vervoeren omdat ze zich als een hap spaghetti in je koffer rondslingeren.

Zal ze voor de gein eens wegen: ik denk serieus dat die dingen rond de 5 kg per stuk zijn...

Schijfremsloten die in de miniscule gaatjes van een originele AT voorschijf passen heb ik nog niet gezien, al zullen ze er mogelijk wel zijn als jullie ze hebben.

Edit: ik heb overigens geen idee wat het verschil tussen een motor-fiets slot en een fiets-fiets slot is.

Als de boel maar past, goedgekeurd is en op slot gaat, toch?

Groet, Jan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 okt 2009 16:23 #6 door Bono
Beantwoord door Bono in topic Africa Twin beveiliging: ABUS Bordo
Hoi Jan,

Ja, ik geloof best dat die kettingen loeizwaar zijn en met de (gewone) fiets vond ik het sowieso al verschrikkelijke ondingen. Niet alle remschijfsloten zullen passen, dus niet zo maar wat kopen (mocht je dit alsnog willen doen).

Ik zou zeker even kijken of de verzekering hieromtrent nog bepaalde eisen stelt.

Ik heb een remschijfslot van ABUS dat past in een groot gat van de remschijf en een goedkoper remschijfslot dat in de kleine gaatjes past.

De Bordo vind ik wel een mooi en handzaam slot "voor erbij".

-- Han --

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 okt 2009 18:00 #7 door David
Beantwoord door David in topic Africa Twin beveiliging: ABUS Bordo

ik heb, onder andere, zo een vouw slot. Maar die ligt in de schuur te liggen. Niet echt praktisch....Ik wil altijd daar vouwen waar het niet kan :-X
M.a.w. niet altijd even eenvoudig/simpel in gebruik als een ketting. 

Varadero SD02 2003
2x Dominator NX500 PD08 1997 & 1998
BMW R1100r 1998

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 okt 2009 20:50 #8 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Africa Twin beveiliging: ABUS Bordo
Ik gebruik al jaren een Xena met alarm. Staat bijna dagelijks in hartje Rotterdam. Heb je ook geen herinneringskabeltje meer nodig.
Kijk even op de site van o.a. Elsware, heb goede ervaringen met Els.

Heb ook een Abus eitje is wat compacter maar vereist wel weer een herinneringskabeltje.

Abus Granit zou ook kunnen maar is wel fors groter dan een Xena.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 okt 2009 22:10 #9 door NiCoAT
Beantwoord door NiCoAT in topic Africa Twin beveiliging: ABUS Bordo

Hoi Hotel,

Dank voor je bijdrage.

Bij mij zit ook inderdaad een uitsparing in de bagagedrager.

Ik mis het rubber bandje dat er origineel in hoort alleen.

Ook zou het mij verbazen wanneer dit U slot precies in de hartafstand van de XRV 750 bagagedrager past?


In de uitsparing van de bagagedrager past ook een ABUS beugelslot.
Goedhard weet welk slot het is.
Kost minder dan het Hondaslot dat er oorspronkelijk in zat.

Dat 20% van de Nederlanders gelooft dat een 5% van de bevolking onze indentiteit bedreigt, bewijst maar één ding: dat het onderwijs beter moet!!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 okt 2009 15:02 #10 door David
Beantwoord door David in topic Africa Twin beveiliging: ABUS Bordo

Een goede tip om je remschijfslot niet te vergeten......Altijd zo parkeren dat je achteruit moet duwen. ;)

Varadero SD02 2003
2x Dominator NX500 PD08 1997 & 1998
BMW R1100r 1998

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 okt 2009 15:34 - 11 okt 2009 15:37 #11 door De Alpinist
Beantwoord door De Alpinist in topic Africa Twin beveiliging: ABUS Bordo
Mijn vriendin heeft een schijfrem slot van Abus met alarm op haar CB600.  Het is niet echt luid genoeg tegen diefstal, maar het gaat af bij de minste beweging en heeft al een paar keer voorkomen dat ze weg rijdt met slot erop.
Dit slot past zo onder haar buddy en s'nachts staat hij met een extra (loodzware) ketting van Abus aan een paal. Net als mijn Alpie. Waarvan ik het ook zware slot meezeul in mijn koffer.
Het bordo slot lijkt mij wat aan de lichte kant. Het zou misschien dienst kunnen doen om een helm aan de motah te bevestigen, maar ik zou de mijne er niet s'nachts niet mee vastzetten.

See ya

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 okt 2009 22:34 #12 door Sandra
Beantwoord door Sandra in topic Africa Twin beveiliging: ABUS Bordo
Ha, zo'n vouwslot is best handig, en vrij klein op te vouwen Ik heb een 8 armig cycle lock slot waar ik m'n XJR bij m'n vader in de loods mee aan een ijzeren staander ( u-balk??) vastleg, kostte 8 jaar geleden al 280,= gulden  :o  en was toen ART gekeurd, nu niet meer :(
Het is altijd nog iets lichter dan de kettingsloten die op ons beider alpjes liggen die we bij Halfords gekocht hebben, Abus Pro Carat wel ART-gekeurd(prijs viel met €66.-nog wel mee) maar ook best zwaar, als je bij Unive geen ART slot hebt ben je bij diefstal wel de sigaar.
Weet iemand een passend schijfremslot voor een Transalp PD10 bj. '99. De schijfrem gaatjes zijn zo klein dat ik nog geen ART schijremslotje heb kunnen ontdekken dat past. gr.San

http://img684.imageshack.us[img] img684.imageshack.us

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 okt 2009 19:23 #13 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Africa Twin beveiliging: ABUS Bordo
misschien een tip, omdat de meeste schijfremsloten niet passen op AT en TA, je kan zo'n slot ook mooi door een gat van je achtertandwiel hangen.

grtjs arthur

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 okt 2009 10:21 #14 door dream
Beantwoord door dream in topic Africa Twin beveiliging: ABUS Bordo
Hoi,

Ben tijden bezig geweest om een slot te vinden die in de bagage drager past (AT1998), en tevens om de achterbrug kan en art goedgekeurt is en zo'n hoog mogelijke sterkte heeft..... Maar zo n slot bestaat niet meer bji mijn weten, en ook niet bij weten van ABUS. Ik ben dus benieuwd over welke beugel we hier praten. Toen ik dit hoorde heb ik een 1,5 m lang kettingslot van abus (granite) gekocht, deze past precies in de ruimte onder de buddy en voldoet aan alle eisen op dat vlak.

Jensen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.083 seconden