Kopen of wijselijk laten staan?

12 okt 2009 12:38 #1 door *thomas*
Kopen of wijselijk laten staan? werd gestart door *thomas*
Hallo,

Na mijn Transalp verkocht te hebben (en aankoop van een wagen) zou ik toch graag weer een motor hebben, nu ben ik gisteren naar een RD07 uit 1993 wezen kijken (blauw, wit, rood), de vraagprijs was 2000€, op foto was er weinig te zien (noch in de positieve zin, noch in de negatieve), nu, het was ergens toch een tegenvaller:

De minpunten:
- frame had vrij veel roestplekjes en was her en der met de grove verfborstel bijgewerkt
- blok was volledig door de pekel aangetast en her en der ook herspoten
- bellypan was rechts gebarsten (barst van 20cm)
- voorste kuip (met lichten) had veel scheuren
- ruitje gescheurd
- koppeling klapperde toch heel erg hard
- klein haarscheurtje in subframe (net waar het subframe op het mainframe is gelast bij het ID, thv het ID plaatje)
- waarschuwingslampjes waren vervangen door een strip met led lichtjes
- onderpoten van de vork onder de pekel
- wat pekel op de velgen
- zadel overtrokken
- uitlaat roest

pluspunten:

- het is een AT :P
- blok draait en schakelt
- geen roest in tank
- tripmeter werkt nog
- ander kuipwerk in redelijke staat voor de leeftijd
- achterveer gereviseerd door hyperpro
- voorvork aangepast met hyperpro voorvorkveren
- remschijven en remblokken zeer goed
- kettingset nieuw (DC chain, AFAM sprockets)
- nieuwe (noppen-)banden
- touretech handkappen
- ori middenbok
- valbeugels
- touratech voetsteunen
- garmin GPS met touratech houder

Nu, ik heb kunnen afbieden tot 1250€ ...

What to do? Wat me het ergste stoort is dat volledig verpekelde blok... Ik zou er tijdens de winter zo mee rondrijden en in het voorjaar beetje bij beetje opknappen...

Groeten

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 okt 2009 13:27 #2 door TWIN_HILL
Beantwoord door TWIN_HILL in topic Kopen of wijselijk laten staan?
Tja.... ik heb dezelfde keuze moeten maken. Het is lastig om een betaalbare AT te vinden die zowel technisch als cosmetisch perfect is.

Ik heb uiteindelijk voor een technisch goede gekozen, ik wil er mee rijden en niet naar kijken. :angel:
Op zich is 1200 euries voor een AT die technisch goed is (als ik je goed begrijp) best leuk. Zeker als je dan de komende winter het cosmetische onder handen kan nemen....toch?

Ik heb in ieder geval geen spijt van mijn beslissing... maar was wel iets meer kwijt :'(

Greetz
Marco

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 okt 2009 13:37 #3 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Kopen of wijselijk laten staan?
Zelfde hier, niet met de @twin maar met de RD01 (XLV750R). Projectje liep wel wat uit... en loopt nog steeds...  ::)

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 okt 2009 15:34 #4 door Jan-Willem
Beantwoord door Jan-Willem in topic Kopen of wijselijk laten staan?
Als ie verder technisch goed is lijkt me 1250 niet verkeerd. Cosmetische zaken is vaak veel tijd investeren ( poetsen/ polijsten) en goed zelf te doen. Ja en bevalt ie achteraf toch niet zo goed zal je er ook niet echt verlies aan lijden.

succes met beslissen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 okt 2009 16:20 #5 door Bassiesbike
Beantwoord door Bassiesbike in topic Kopen of wijselijk laten staan?
Hmmm, ik zou het uiteindelijk wel doen. Als de koppeling klappert staat dat wel als eerste op je lijstje om te vervangen. Ik weet niet hoe technisch je bent? Reken voor het vervangen van een koppeling op ongev. 200 eur. als je het laat doen. De rest is optisch, dus kan een leuke klus zijn om op te knappen of.... er iets anders mee te doen :)

Succes

Groet
Bas

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 okt 2009 20:47 #6 door *thomas*
Beantwoord door *thomas* in topic Kopen of wijselijk laten staan?
Hoi,

Koppeling vervangen is geen probleem om zelf te doen :) (geen enkel klusje eigenlijk), ik durf veel zelf doen eer ik naar een dealer stap.

Bedankt voor de reacties, ik wacht even op nieuws van de verkoper want er is vandaag iemand die 2000€ heeft geboden zonder de motor te zien (dat was ff balen), maar denk niet dat hij hem voor dat geld koopt...

We zien wel,

Groeten

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 okt 2009 00:06 - 13 okt 2009 00:17 #7 door Hotel 317
Beantwoord door Hotel 317 in topic Kopen of wijselijk laten staan?
Ikzelf heb dezelfde beslissing gemaakt met een RD04 en ik kan je dit vertellen: binnen één uur nadat hij thuis stond had ik zoveel dingen gevonden waar ik overheen had gekeken dat de motor feitelijk total-loss was. Hieronder zaten echter ook de achterveer en brandstoftank, en die zijn bij jou nog goed. Bekijk de velgen ook echt overal om te zien of de zooi is gaan bladderen.

Bedenk je ook dat het frame kan zijn gaan roesten op plaatsen waar je never nooit bij komt zonder de halve motorfiets uit elkaar te slopen/motorblok te verwijderen.

Ik denk persoonlijk dat er betere fietsen te vinden zijn. Je koopt nu een ex-pekel fiets waar weinig liefde (en dus schoonmaaktijd) in is gestopt voor €1250 waar je nog honderden euro's en heel veel tijd aan moet spenderen (aluminium stenenvanger kost €240 per zijdeel) en waarvoor je echt alles uit elkaar moet slopen om hem (vooral het frame) weer in goede conditie te krijgen. Voor €2400 staan een RD07 en RD04 te koop waarop je zo kunt wegrijden... zo ook deze RD04 van dit forum .

Je kunt hem voor die €1250 kopen en verkopen in onderdelen:  een RD07 wordt op dit forum binnen enkele dagen compleet gestript, getuige dit topic . en dan maak je er waarschijnlijk nog winst op ook ;D

Nog een keer bekijken met een lijstje van meer onderdelen (o.a. radiators) om te kijken of het wat is?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 okt 2009 13:15 #8 door Frankvdb
Beantwoord door Frankvdb in topic Kopen of wijselijk laten staan?
Indien je budget, handen aan je lijf en tijd hebt: KOPEN!

-keienvanger is gemakkelijk te lassen: vind jezelf een aluminiumlasser en die last de scheur voor een prikje (liet zelf achterste voetsteunen lassen)
-chassis netjes strippen, scheurtjes lassen kost alweer peanuts
-windscherm lassen met kunststofbaguetten en warmeluchtblazer kan, of kleven met Flexible Parts Repair Material van 3M (120 EUR) kan ook, levert perfect bodywerk.
-klein vizier (origineel) heb ik nog liggen, mag je hebben
-uitlaat is te overspuiten met zwarte uitlaten-verf en/of met zilver-metallic (spuitbusjes 8 EUR)
-koppeling vervangen is niet zo moeilijk, maar best door specialist te doen (die geeft je ook garantie)
-motorblok laat zich mooi glad schuren, is te overspuiten met Motip Wheelsilver, kleur is zeer sterk gelijkend met originele kleur
-wielen zijn te herspaken na grondig de velg geschuurd en gespoten te hebben (zie topic elders hier op forum: ik meen voor 300EUR)

indien geen zin in sleutelen of geen tijd: niet aan beginnen !!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 okt 2009 18:53 #9 door Geart
Beantwoord door Geart in topic Kopen of wijselijk laten staan?
Een medisch-chirurgische slogan is: in dubio, abstine!
Ofwel: bij twijfel, niet doen!

Dit gaat je, zoals anderen al zeiden, veel tijd en geld (met bijbehorende ergernis) kosten.

Grtz

Groetnis út Grou!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.236 seconden