Massa framepunten XRV 750 '95

20 nov 2019 23:20 - 20 nov 2019 23:21 #1 door jagerb
Massa framepunten XRV 750 '95 werd gestart door jagerb
Ik ben momenteel bezig met het restaureren van een AT uit '95 en ik krijg 1 ding maar niet uitgevogeld.

Het frame is gecoat, en nu het blok en de draadboom er weer in zitten krijg ik het elektrische systeem niet aan de praat. Waar maakt de draadboom massa aan het frame? Op internet kan ik alleen vinden dat er ergens in de buurt van de thermostaat iets zou moeten zitten, maar dat kan ik echter niet vinden. Wel zit er bij het bevestigingspunt van de achterste bobines een connector met 4 groene(massa) draden op het frame. Het frame is daar helemaal kaal geschuurd en de verbinding is schoon. Zou er verschil zitten in de draadboom van verschillende jaren AT's?

De enige dingen die werken zijn de startmotor, olielamp en neutraal schakelaar. Dingen die dus direct op het blok zitten. Die zullen dan wel werken omdat die direct op het blok geaard zitten en niet op de massa van de draadboom.

Hulp wordt gewaardeerd. :) Er is vast wel iemand die weet waar de AT massa maakt op het frame.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 nov 2019 12:24 #2 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Massa framepunten XRV 750 '95
Volgens mij heb je m dus al. Die groene draden zijn, uit mijn hoofd, de massa aansluitingen. (Controleer ook even of je daar wel een goede verbinding met de - hebt. Verwacht van wel, maar je weet het maar nooit)
Mogelijk heb je een andere uitdaging. Probeer eerst eens of je bv. de verlichting aan krijgt door de min rechtstreeks aan het frame of min van de accu te koppelen.

Heb je wel een plus op zekeringen kastje ?
Ik meen dat neutraal en oliedruk lampje namelijk niet via het zekeringen kastje lopen.

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 nov 2019 01:55 - 22 nov 2019 01:56 #3 door jagerb
Beantwoord door jagerb in topic Massa framepunten XRV 750 '95
He Rob, bedankt voor je reactie.

Ik ben inmiddels al wat verder. Ik heb dus maar even zelf een massa draad aangelegd, en toen werkte alles. Op elke willekeurige massa plek van de kabelboom naar de - van de accu werkt, zoals bijvoorbeeld de knipperlicht massadraden(zit lekker dicht bij de accu) of zelfs de behuizing van de stadsverlichting.

Nu vraag ik me alleen wel af waarom dat massapunt op het frame niet afdoende zou zijn. Is het frame zelf als massa niet genoeg, en moet deze dan uiteindelijk vanaf het frame via het blok en de startmotor weer op de - van de accu komen? Als dat het geval is zou het wellicht kunnen komen omdat het frame is gecoat en ik het blok opnieuw gespoten heb. Dan is er nergens meer een blanke connectie.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 nov 2019 06:26 #4 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Massa framepunten XRV 750 '95
is het frame gepoedercoat ?

en zo ja zijn dan ook alle schroefdraad gaatjes gecoat ?

waarschijnlijk zit daar ook je probleem,

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 nov 2019 19:43 #5 door jagerb
Beantwoord door jagerb in topic Massa framepunten XRV 750 '95
Al het schroefdraad was natuurlijk netjes afgedopt. Raar genoeg werkt het nu wel opeens, alleen brand alles heel dim.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 dec 2019 11:34 #6 door jagerb
Beantwoord door jagerb in topic Massa framepunten XRV 750 '95
Update: na nog meer onderdelen gemonteerd te hebben (achterbrug en linksysteem) werkte de boel opeens volledig naar behoren.. :blink:

De twin staat er in ieder geval weer netjes bij. Nog net kunnen redden van de sloop... :ohmy:
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 dec 2019 15:19 #7 door DPC
Beantwoord door DPC in topic Massa framepunten XRV 750 '95
Ziet er weer prachtig uit, goed dat deze gered is.

XRV750 Zwart
K75RT Zwart
R65 Zwart

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.261 seconden