Koppelingsplaten vervangen - tips en tricks?

31 mei 2020 10:58 #1 door Ives
Hi,

Mijn AT heeft er inmiddels al 50K op zitten en de koppeling begint aardig te slippen, tijd om de platen te vervangen imho.
Nu heb ik inmiddels nieuwe platen binnen en ben ik door de Haynes aan het bladeren, maar ik heb een aantal vragen:

- Is het nodig om je uitlaat te demonteren of kan je er omheen werken?

- In de gids doen ze met een hamer "unstake the clutch nut" - wat bedoelen ze hier mee en moet je dit onderdeel daarna vervangen?
Zo ja, iemand een idee waar ik die kan vinden?

- Kan je dit ook op een bok doen, waarmee het achterwiel los staat?

- Nog andere zaken waar ik rekening mee moet houden?

Dank alvast voor de tips!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 mei 2020 19:45 - 31 mei 2020 19:46 #2 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Koppelingsplaten vervangen - tips en tricks?
normaal gaat een koppeling langer mee maar dat ter zijde

je vervangt de gevoerde en de stalen platen incl nieuwe veren (NEEM ORIGINELE VEREN) dus als set

je vervangt de koppelings deksel pakking en de keerring van de koppeling hevel (origineel)
en je gebruikt een nieuwe moer(origineel) om de kooi vast te zetten.
de oude moer heeft een gestuikte rand .


losdraaien doe je bij voorkeur met de luchtsleutel en het vast zetten ook ( 130 Nm
bij het aanbrengen van de nieuwe moer stuik je deze op de zelfde wijze
en ja de uitlaatbochten moeten verwijderd worden.
dit alles kan prima op de middenbok/zijstandaard( indien aanwezig)

de uitlaat pakking ringen worden vernieuwd

De boutjes van het koppeling deksel worden met ca 11 Nm weer aangezet
bij twijfel langskomen waarbij ik tegen gepaste vergoeding prima van dienst kan zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.130 seconden