Kabelboom / elektrisch probleem

12 juni 2020 13:12 #1 door Douwe
Kabelboom / elektrisch probleem werd gestart door Douwe
Goedemiddag,

Ik ben nieuw op dit forum en heb wat dingen gelezen, veel liefhebbers van de Africa Twin en Transalp, heel mooi om te lezen!

Direct hoopte ik de aanwezige kennis te mogen raadplegen.. Ik heb sinds een jaar een Africa Twin RD04 en ben er ontzettend blij mee. De laatste tijd loopt het iets minder lekker tussen ons want hij heeft me nu voor de vierde keer laten staan. Met een elektrisch probleem.. En eentje waar ook de motorzaak bij mij om de hoek niet uitkomt. Op dit moment brand alleen de koplamp en doet hij verder helemaal niks. Niet de controlelampjes (neutraal e.d.) en dus start hij ook niet. Nu hoop ik eigenlijk dat iemand weet waar ik zou moeten beginnen met zoeken, wat handig is en of het een realistische en misschien zelfs betere optie is om een nieuwe kabelboom te laten leggen?

Alvast heel erg bedankt voor het advies en de moeite.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 juni 2020 18:04 #2 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Kabelboom / elektrisch probleem
Als hij je al voor de 4e keer heeft laten staan..... niet des honda's ;)

Waren alle 4 de keren hetzelfde ?
Mogelijk je spanningsregelaar die de boel verziekt heeft ?!

Meten is weten, en aannames dat een ander het goed gedaan heeft doe ik niet meer... (been there, done that).

Op afstand natuurlijk heel lastig om te beoordelen, maar ooit eerder hele rare storingen gehad als gevolg van een losse aansluiting bij de zekeringenkast.

Verder is het stuk voor stuk alles doormeten/doornemen waar de fout zich bevindt. Om nu direct al een hele kabelboom te gaan vervangen vindt ik wat te kort door de bocht.

Elektra problemen zijn vaak wel puzzeltjes waarvan de stukjes stuk voor stuk gepast (gemeten) moeten worden voordat alles in elkaar valt.

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 juni 2020 20:27 #3 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Kabelboom / elektrisch probleem
onder de tank aan de achterkant en naast het luchtfilter komt uit de kabelboom groene draad met een oog wat met een boutje aan het frame zit, belangrijk massa puntje. Ook de hoofdzekering met stekker op startrelais naast de accu kan helemaal rot zijn. Nieuwe kabelboom voor een RD04 is niet meer leverbaar dus dan zul je er een zelf moeten maken, maar waarschijnlijk is het een massa probleem of een rotte stekker verbinding. Spannings regelaar is bij een RD04 ook een zwak punt want die wordt van zich zelf al warm maar hangt ook nog boven de uitlaat...

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.077 seconden