Ervaringen Mitas E07 onder een Africatwin

15 juni 2020 19:43 #1 door Ron76
Hoi clubleden,

Ik heb nu michelin anakee 3 banden onder de motor en bind ze nogal luidruchtig. Helaas zijn ze nog niet aan vervanging toe. Zat te twijfen aan de tkc 80 de k60 scout en de mitas E07 . Nou lees ik veel positieve dingen over de E 07 Tov de twee andere banden zoals grip met nat weer En grip off road. Zijn er mensen die met deze banden rijden onder de africa twin ? En hoe bevallen ze ?

Ik ben benieuwd
Groet Ronald

Ronald Holkamp
Africa twin rd 07 2001.
Shadow vlx vt600c 1991.
(Transalp pd 06 1990 verkocht)
(cmx 250 Rebel 1985 (mini bikevoor mij in elk geval) verkocht)
(Intruder vs 750 1991 verkocht)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 juni 2020 19:50 #2 door DDW
Beantwoord door DDW in topic Ervaringen Mitas E07 onder een Africatwin
Als je de anakee 3 luidruchtige banden vind zou ik maar slicks kopen 🤔

Africa twin RD07a 2000.

15 juni 2020 22:24 #3 door Ron76
Beantwoord door Ron76 in topic Ervaringen Mitas E07 onder een Africatwin
Mn lagers zijn het in elk geval niet . Die zijn inmiddels vervangen . Met Navraag blijkt dat ze wel degelijk herrie maken. Vooral veel gs rijders blijken daar last van te hebben. Dus als ze aan vervanging toe zijn komen er 50/50 onder en aan slicks heb je niet zo veel aan off road . 😜

Ronald Holkamp
Africa twin rd 07 2001.
Shadow vlx vt600c 1991.

16 juni 2020 00:34 - 16 juni 2020 00:41 #4 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Ervaringen Mitas E07 onder een Africatwin
Die gs rijders hebben vrienden die elkaar allemaal op zo'n forum gek zitten te maken en voilá iedereen vindt het ineens herrie banden wat feitelijk onzin is.
(was ook nog eens de eerste montage keuze van BMW zelf)
die herrie was maar liefst 1 DB meer) en al snel gingen de verhalen dat het afrolgeluid boven het geluid van de motorfiets uitkwam)
tja ligt het aan de band,de constructie van de motor of zijn die beemer rijders gewoon zeurpiete

zeg jij het mij maar
maar vooruit... ik ga mee
en nu wil je naar een mitas 7 + in de hoop dat deze minder afrolgeluid produceert dan de michelin anakee 3 of dat deze zelfs een betere grip heeft.
persoonlijk zou ik dan meer kijken naar de anakee adventure of heftiger anakee wild
want grip in het zand ja dat heeft het, en op droog weg doet ze het op de verharde weg ook nog verbazend wekend goed

maar levensduur... tja dan zijn we snel klaar
en in de regen blijft het opletten maar waarschijnlijk hangt dat meer af van hoe groot je hart is...

maar de band doet het wel goed in het zand maar het is wel appels met peren te vergelijken

16 juni 2020 11:46 #5 door Ron76
Hoi ad ,

Die info komt bij je collega sleutelaar vandaan. ketting en tandwielen gecontroleerd en Had al andere achterwiellagers geplaatst.

Mss dat mijn band een zwaar leven gehad heb en daarom extra lawaai maakt geen idee.

Als de herrie van de banden is kan ik daar best mee leven tot die vervangen moet worden.
Was meer bang dat de herrie ergens anders door kwam . Zodoende nagevraagd en dit antwoord kreeg ik . Met mn oude transalp had ik eerst battlewings en vond deze Niet super. De tkc 80 die ik daarna onder de motor had reden zowel on en off road niet verkeerd en ook met regen geen klachten gehad. Alleen dit is een andere motor. Toch 45 kg zwaarder als ik het moet gokken. Dus ben ik benieuwd naar ervaringen met 50/50 banden onder hun africa twin.zodat ik net iets meer een overwogen keuze kan maken. En ja smaken verschillen.
En waarom 50/50 banden ?voor de paar keer dat ik met de club mee op tour wil .en het ziet er wat mooier uit.

En voor de gene die wel tevreden zijn over de ankanee band 👍 helemaal goed alleen maar fijn .

Groetjes Ronald

Ronald Holkamp
Africa twin rd 07 2001.
Shadow vlx vt600c 1991.

20 juni 2020 12:09 #6 door len_tour
Beantwoord door len_tour in topic Ervaringen Mitas E07 onder een Africatwin
Grof profiel maakt nu eenmaal meer geluid. Niets aan te doen, wen d'r aan, draag oordoppen of monteer wegbanden. Een vriend van me had e07 onder zijn V-strom en was er blij mee. Ik rij met AC10 achtige banden, die komen soms idd boven het motorgeluid uit maar ik stoor me er niet aan.

As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

20 juni 2020 18:24 #7 door Ron76
Mag een slotje op

kom hier niet verder mee .

Heb ze maar gewoon besteld

Ronald Holkamp
Africa twin rd 07 2001.
Shadow vlx vt600c 1991.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.136 seconden