halve kracht

24 nov 2009 13:51 #1 door germany-twin
halve kracht werd gestart door germany-twin
Waarom rijdt mijn fiets niet harder dan zo'n 85 km/uur?

Als ik 's morgens mijn Twin start, gaat dat moeizaam. Wegrijden gaat ook niet lekker; hij mist kracht. Het is net alsof hij maar op één cylinder loopt. Stationnair loopt-ie mooi. Als ik in z'n 5de versnelling zit, gaat het niet harder dan 85 km/uur. Het toerental is dan wel normaal. Als ik geluk heb, dan schokt hij op een gegeven ogenblik alsof hij naar voren wil en gaat dan normaal lopen, met normale snelheid, normaal vermogen en een normaal geluid. Op de bestemming aangekomen, valt op dat hij sterk naar benzine ruikt.

Wie herkent deze symptomen? Wie weet wat het euvel is?

Help me om de oren weer plat te krijgen als ik hem op zijn staart trap.
Groetend, Dave

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 nov 2009 14:33 #2 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic halve kracht
Dave....., klinkt niet echt gezond allemaal.

Ik vermoed even dat je ergens een vonkje mist in 1 van de bougies.
Dus check even je bougies, kabels en CDI.
Die laatste is moeilijk te checken/meten, maar mogelijk dat je visueel al iets kunt zien..... (de mijne die stuk ging in Marokko zal ik nog wel eens laten zien....)

Als het je CDI blijkt te zijn, controlleer ook even je spanning, cq je spannings regelaar want als die wat verkeers doet kan dat gevolgen hebben op (onder andere) je CDI.


In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 nov 2009 15:54 - 24 nov 2009 15:56 #3 door NiCoAT
Beantwoord door NiCoAT in topic halve kracht

Waarom rijdt mijn fiets niet harder dan zo'n 85 km/uur?

Als ik 's morgens mijn Twin start, gaat dat moeizaam. Wegrijden gaat ook niet lekker; hij mist kracht. Het is net alsof hij maar op één cylinder loopt. Stationnair loopt-ie mooi. Als ik in z'n 5de versnelling zit, gaat het niet harder dan 85 km/uur. Het toerental is dan wel normaal. Als ik geluk heb, dan schokt hij op een gegeven ogenblik alsof hij naar voren wil en gaat dan normaal lopen, met normale snelheid, normaal vermogen en een normaal geluid. Op de bestemming aangekomen, valt op dat hij sterk naar benzine ruikt.

Wie herkent deze symptomen? Wie weet wat het euvel is?

Help me om de oren weer plat te krijgen als ik hem op zijn staart trap.
Groetend, Dave


Ik heb een vergelijkbaar probleem gehad, bleek een slecht contact op de voorste bobine te zijn. AT RD07A.
Ik zou meten. Trek de bougiekabels van de voorste cilinder eens los? Als je motor geen verandering geeft zou het wel eens je bobine of een slechte verbinding op je bobine kunnen zijn.

Dat 20% van de Nederlanders gelooft dat een 5% van de bevolking onze indentiteit bedreigt, bewijst maar één ding: dat het onderwijs beter moet!!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 nov 2009 16:04 #4 door PimW
Beantwoord door PimW in topic halve kracht
Controleren offie inderdaad op maar 1 pit draait is simpel. Na het starten gewoon even voorzichtig (met nadruk op voorzichtig ;D) de bochten van de uitlaat voelen. Dit kan ook wel de benzine lucht verklaren, je cilinder krijgt namelijk wel gewoon benzine mengsel aangeleverd maar doet er verder niets mee dan het onverbrand de uitlaat in pompen...

Zoals hierboven: Je ontsteking stuk voor stuk nalopen tot je een fout ontdekt...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 nov 2009 20:39 #5 door Miquel
Beantwoord door Miquel in topic halve kracht
Kan het niet met de choke te maken hebben, blijft hangen.
:-\

Miquel was TWINDRIVER
Lid vanaf 2005 tot 2015



Transalp 600

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 nov 2009 21:45 #6 door daandus
Beantwoord door daandus in topic halve kracht
Heb iets vergelijkbaars gehad, maar dan liep ie niet stationair en moest je vol gas geven om hem aan de pruttel te houden. Liep dan nog krap 100.
Alles vervangen, uiteindelijk bleek de brandstofpomp de boosdoener. (kan dat technisch ook niet verklaren) Liep op 1 pit.

De mijne stonk niet echt naar peut.

Ennuh, Rob.... 1 bougie uitvallen merk je echt niet hoor ;-)

... was ooit lid ...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 nov 2009 22:18 #7 door Timy
Beantwoord door Timy in topic halve kracht
Ik had dergelijke ellende met een defect benzinepomp. Nagenoeg dezelfde klachten alleen kwam ik er ook nog eens afentoe mee stil te staan.....

Liberté - Egalité - Fraternité

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 nov 2009 09:07 #8 door germany-twin
Beantwoord door germany-twin in topic halve kracht
Jongens, bedankt voor de suggesties. Ik ga er mee aan de slag.

Inmiddels weet ik, dat beide cylinders werken. Dat was makkelijk vast te stellen, mede door de bijna verbrande vingertoppen.

Met vriendelijke Africa-grijns, Dave

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 nov 2009 17:16 #9 door Hotel 317
Beantwoord door Hotel 317 in topic halve kracht
volgende keer gewoon besproeien met een paar druppels water, kijken of het gaat koken  ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 nov 2009 20:57 #10 door mauppie
Beantwoord door mauppie in topic halve kracht
Dave,
je had toch last van een uitvallende tripmeter, heb je dat nog? misschien een massa probleem dat nu verder gaat opspelen?Maar ik ga mee met de rest dat het heelgoed de pomp kan zijn.
succes,
Maurits

Africa twin '96 zwart-oranje
Kawa Z800 '15 wit
Volvo V70 classic '00
Batavus 24/7
Tefal ultragliss 4570

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 nov 2009 23:07 #11 door Bantjie
Beantwoord door Bantjie in topic halve kracht
Kijk ook even of je ontluchtingslang van de vlotterkamer niet verstopt is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 dec 2009 17:47 #12 door germany-twin
Beantwoord door germany-twin in topic halve kracht
de uitvallende tripmeter had te maken met een breuk of slecht contactje.
met een nieuw massa-draadje is het euvel verholpen.

niet iedereen zal mijn aanpak van dat halve kracht probleem slim vinden, maar ik heb gekozen voor de Daan-oplossing. dwz dat ik in ieder geval een revisiesetje op de pomp zet. mocht dat niet helpen dan kan het brandstofpompprobleem me niet ook nog overkomen, hoewel ik dan wel verder moet zoeken naar een andere oplossing.
in ieder geval heb ik nu een aantal mogelijkheden voorbij zien komen.
iedereen die bijgedragen heeft wordt hartelijk bedankt.

veel plezier met rijden, Dave

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 dec 2009 19:51 #13 door Huib
Beantwoord door Huib in topic halve kracht
Maarre.... je had toch ook eerst je tank kunnen optoppen, pomp omzeilen en uitschakelen. Als ie t dan opeens wel doet weet je dat t aan je pomp ligt....

Hydrographic Surveyor....... Ik leid de weg op de bodem van de oceanen.... waar ook ter wereld.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 dec 2009 22:18 #14 door cobramarw
Beantwoord door cobramarw in topic halve kracht

Maarre.... je had toch ook eerst je tank kunnen optoppen, pomp omzeilen en uitschakelen. Als ie t dan opeens wel doet weet je dat t aan je pomp ligt....

Dit rijdt ook voor geen meter!
Ik heb zo laatst een 120 km gereden (met volle tank + 3 maal gestopt om bij te vullen om zeker te zijn) en het gaat goed voor een paar km, daarna op halve kracht, en dan terug goed.
En zo de ganse rit.
Goed voor in nood, maar geen aanrader om continue te doen.
Laat staan als test...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 dec 2009 22:35 #15 door Huib
Beantwoord door Huib in topic halve kracht
Ik bedoelde dat je op die manier je pomp als probleem uit kon sluiten. En geen pomp rijdt dan opeens een stuk beter dan een haperende pomp.... mits volle tank uiteraard.

Hydrographic Surveyor....... Ik leid de weg op de bodem van de oceanen.... waar ook ter wereld.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 dec 2009 06:07 #16 door NiCoAT
Beantwoord door NiCoAT in topic halve kracht
Tis alweer een tijdje stil bij die Duitse twin.
Zou hij naar de Honda dealer gegaan zijn?

Dat 20% van de Nederlanders gelooft dat een 5% van de bevolking onze indentiteit bedreigt, bewijst maar één ding: dat het onderwijs beter moet!!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 feb 2010 01:26 #17 door Africaanse Twins
Beantwoord door Africaanse Twins in topic halve kracht
Voor als je er nog niet uit bent: het kan ook een gaatje zijn in de balg van een van je twee vlotters (zitten in je carbs), de mijne liep toen nog krap 100 (maar wel 1 op 25 naar later bleek). Alles o.k. tot een bepaald toerental daarna opeens krachteloos omdat de vlotter niet meer opgelicht werd.


Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.101 seconden