Beste allemaal,
Ik open hier een topic omdat ik niet weet waar ik het zoeken moet en alle adviezen welkom zijn!
Sinds 2017 ben ik de trotse bezitter van een AT uit 1997.
Twee weken geleden heb ik een motorvakantie gedaan met wat vrienden door Duitsland, Tsjechie en Oostenrijk.
In Duitsland begon het probleem..op de autobahn tijdens een inhaal manoeuvre begon de motor te pruttelen en te ploffen uit de uitlaat.
Motor begon meer vibraties te geven en kon niet harder rijden dan +/- 80 km/h. Tijdens de inhaal manoeuvre reed ik +/- 150 kmh, niet waar de twin voor gemaakt is, maar was nodig. De motor gaf geen vermogen meer, en ik moest naar de dichtbijzijnste parkeerplek rijden.
Na even gezocht te hebben, geen lek, elektrisch lijkt alles in orde (nieuwe accu), genoeg benzine. Rijden op de reserve, of normaal maakt geen verschil.
Nu..zodra ik harder 110 kmh ongeveer rijdt, begint de motor iets meer te 'trillen', en heb ik in de vakantie dit probleem nog twee maals gehad. Sinsdien de gehele vakantie +/- 100 kmh gereden en niet veel harder..en dan heb ik geen probleem. Heb niet geprobeerd of gedurft dit euvel uit te testen.
Het vreemde hier van is, is dat ik de betreffende dag dat dit probleem zich voordeed 5 of 6 uur lang gereden heb met 120-130 kmh zonder problemen.
Is dit wellicht een sproeier in de carburateur, tijd voor een ultrasoon reining?
Een mooie foto van mijn twin als toevoeging.