Brandstofpomp (niet wat je denkt!)

06 dec 2009 12:48 #21 door daandus
Beantwoord door daandus in topic Brandstofpomp (niet wat je denkt!)
Die diodeaanpassing is feitelijk hetzelfde als de aanpassing die ik op m'n schakelmechaniekjes maak, zij het dat ik er nog een condensatortje bij zet om de vlam verder te blussen. Die aanpassing zal het inbranden zeker verminderen! (... en dus de levensduur verlengen, da's een feit)

Ik ben het met iedereen eens dat alles zich eerst maar eens moet bewijzen. Wel is het een feit dat een blusdiode geen rocketscience is! FET-schakelingen enzo zijn een stuk experimenteler ;-) En lichtsluisjes al helemaal.
Wel denk ik simpelweg: de contactpuntjes branden in. punt. Als je nieuwe puntjes erop zet ben je dus weer "als nieuw", of je dat nou via mij of Olaf regelt.

FET-schakelingen e.d. ben ik een tijd mee bezig geweest, maar ik kreeg het niet betrouwbaar!

... was ooit lid ...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 dec 2009 13:58 #22 door kees
Beantwoord door kees in topic Brandstofpomp (niet wat je denkt!)
Ja klopt op zich ook wel want vroegah zaten op de ontstekings-contactpunten van oto's en motoren ook condensators om vonkoverslag te verminderen.

Verder vind ik dit goede initiatieven en borduur daar lekker op voort zou ik zeggen. Jammer gewoon dat een fabrikant (mogelijk) een onderdeel niet aanpast maar als verslijt-deel blijft beschouwen. Want het komt voor bij alle motoren met dit type pompen.

Fijne zondag! ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 dec 2009 15:03 - 06 dec 2009 15:16 #23 door olaf
Beantwoord door olaf in topic Brandstofpomp (niet wat je denkt!)
Even een aanvulling op het geheel , behalve dat ik zeker weet dat er geen pomp is die het eeuwige leven heeft , hier de info die ik van Norbert kreeg .
   
Inmiddels een 400 pompen omgebouwd , daarvan een stuk of 5 terug gekregen , allen waren open gemaakt om Norbert zijn kunsten te bekijken , daarbij de boel stuk getrokken of bij terug zetten van kapje boel beschadigd .
Nog nooit heeft hij het meegemaakt dat de pomp zelf (het pompend gedeelte is stuk gegaan ) alleen de contacpunten . (wil niet zeggen natuurlijk dat het nooit gebeurt)
Van de pompen die hij heeft gerepareerd zijn er al verscheidene over de 100000km gegaan , hij heeft er een paar bekeken die een 70000km hadden gedraaid en er was geen noemenswaardige slijtage/inbranden van de punten te zien .

Ik denk wel dat het een verbetering is , de pomp is beter dan het orgineel , en goedkoper dan een nieuwe , ook is het plug en play , wat voor een hoop mensen toch wel makkelijk is , en als je van orginaliteit houdt , je ziet er niets van.

Groeten Olaf

AT en KTM Adv 990R

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 dec 2009 17:31 - 06 dec 2009 17:37 #24 door daandus
Beantwoord door daandus in topic Brandstofpomp (niet wat je denkt!)
Ik heb 1 "klant" die een verrotte spoel in z'n pomp schijnt te hebben. Da's voor mij ook de eerste keer dat ik hoor van een defecte pomp met goede puntjes (...want die zijn nieuw ;D)
Hij stelt dat iemand "die het snapt" hem doorgemeten heeft, maar goed....
Ik ga wel vragen of hij hem toe wil sturen; zal 'm dan eens klieven met een lintzaag ofzo!

... was ooit lid ...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 dec 2009 17:57 - 06 dec 2009 18:05 #25 door Menno
Beantwoord door Menno in topic Brandstofpomp (niet wat je denkt!)
Er staat op ebay.de een brandstofpomp zonder mechaniekje te koop. Nog geen biedingen. Loopt nog een uurtje (de veiling, de pomp als het goed is langer). Zou voor iemand met een berg mechaniekjes mogelijk interessant kunnen zijn. Of iemand met een defekte spoel. Postadres in Duitsland is well te regelen via het forum.

cgi.ebay.de/HONDA-BENZINPUMPE-VARADERO-X...?hash=item1e59528e9a

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 dec 2009 18:14 #26 door olaf
Beantwoord door olaf in topic Brandstofpomp (niet wat je denkt!)
Die ebay pomp is leuk , maar de kabel en stekker missen , als ze het te kort hebben afgeknipt kan je er niets mee , een van de draden loopt door een gaatje de pomp in daar kom je niet meer bij .
Kan het alleen niet goed zien op de foto .
Olaf

AT en KTM Adv 990R

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 dec 2009 18:21 #27 door Menno
Beantwoord door Menno in topic Brandstofpomp (niet wat je denkt!)

Gokje voor 1 euro?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 dec 2009 18:28 #28 door olaf
Beantwoord door olaf in topic Brandstofpomp (niet wat je denkt!)
Jep , + verzerndkosten .

Maar inderdaad een gokje .

Olaf

AT en KTM Adv 990R

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 dec 2009 20:12 #29 door daandus
Beantwoord door daandus in topic Brandstofpomp (niet wat je denkt!)
ach.... ik heb best een stapel schakelaartjes liggen, maar die pomp ziet er niet meer zo best uit.
Wel zoek ik nog defecte exemplaren, dus als iemand nog iets heeft liggen....... ;-)

... was ooit lid ...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.087 seconden