Wat is er allemaal veranderd aan jouw Africa Twin?

27 jan 2009 12:37 - 27 jan 2009 12:39 #21 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Wat is er allemaal veranderd aan jouw Africa Twin?

Dag Rob, vragen, vragen, vragen........
Waarom een 18" achter, meer keuze in aanbod van rubber? Wat heb je er dan nu om?


Meer keuze is natuurlijk mee genomen. Momenteel heb ik er deserts onder liggen.
Hoofd reden is een groter draag-vlak in het terrein. Je kunt met een groter wiel ook makkelijker door kuilen en oneffenheden. (Rij maar eens met een step tegen de stoeprand, of met een fiets.......)

Je hebt je fiets verhoogd, genoeg ruimte denk ik , heb je verder nog moeten aanpassen? Andere middenbok?

De ruimte is, in principe ook zonder andere veer, voldoende om 18" te plaatsen.
Middenbok had ik niet, dus kan ik niet over praten. Wel zul je moeten kijken naar de tandwiel verhouding, want het rijdt in 1x wel heel erg anders als je met dezelfde verhouding blijft rijden als je er al onder had liggen.

Hoeveel was je kwijt aan zo'n excell, eigen naaf of alles nieuw.
Ik ben erg benieuwd :)


Excell velgen zijn niet goedkoop. Ik heb de eigen naaf laten gebruiken, dus alleen nieuwe spaken en velg. Ik heb de prijs zo niet in m'n hoofd, maar voor zowel voor als achter moet je al gauw aan 600 euro tesamen denken. Maar dan heb je ook zeer mooi, stevig materiaal wat minder snel kapot zal gaan bij (mijn  :angel: ) extreme gebruik.

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 jan 2009 21:02 - 27 jan 2009 21:15 #22 door snowball
Beantwoord door snowball in topic Wat is er allemaal veranderd aan jouw Africa Twin?

wat is er aan de mijne veranderd.... bijna alles
Ik kan beter opnoemen wat er niet aan is verandert:
* radiatoren
* oliekoeler
* versnellingsbak
* CDI unit & spanningsregelaar

dat zal het zowat zijn denk ik  :)


He Dirk,

ik wil een FOTO en wel snel!  :)

Zelf ook het een en ander aangepast:
- progressieve voorvering
- 5 cm voorpoten verhoogd
- Ohlins demper achter
- andere link tussenstuk (daardoor 5 cm hoger ook achter)
- Mefo stonemaster/enduro master
- K&N luchtfiler
- touratech voetsteunen
- Touratech koplampbescherming
- stalen remleidingen voor
- stuurverhogers
- alu stuur
- handvatverwarming
- afstandbediening voor tripmeter op stuur gemonteerd
- Garmin streetpilot 3, RAM mount en voedingskabel
- alarmlicht schakelaar voor knipperlichten
- middenbok en passagiers voetsteunen verwijderd
- eigen ruitje gemaakt
- andere uitlaat (lichte, dunne RVS pijp, zelfbouw - maar niet door mij)
- kleiner tandwiel voor, beschermkapje eraf gehaald
- andere (touratech) ketting geleider op achterbrug
- gereedschapspijp (PVC) op carterbeschermer gemonteerd
- opklapbare spiegels
- kofferrek achter

Nog te doen:
- ander zadel, of deze laten opknappen (scheurtje)
- 12V aansluiting (ligt al klaar)
- balhoofdlager vervangen

Niet bedoelde aanpassingen:
- deukjes en krassen in tank en alle plastic delen ...
- valbeugels eraf gereden (de boom heeft gewonnen ...)


groeten,

Jos

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 jan 2009 21:21 #23 door djustmie
Beantwoord door djustmie in topic Wat is er allemaal veranderd aan jouw Africa Twin?
hey
de laatste en belangrijkste wijziging is een
nieuwe eigenaar
rene

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 jan 2009 10:17 #24 door dixi

He Dirk,

ik wil een FOTO en wel snel!  :)


Jos,
jij gaat 1 van de eerste zijn die hem (mijn motor is mannelijk ?) LIVE gaat kunnen zien denk'k

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 jan 2009 17:35 - 31 jan 2009 10:31 #25 door ger
at 1998  40.000km
ixil carbon uitlaat.
hypro veer achter.
technoflex voor.
valbeugels voor.
koplampbeschermer
stuurverhogers 25 mm
renthal stuurhoes.
kofferbeugels achter.
topkoffer achterop.
aq benzinepomp
zwart verhoogd scherm
handvatverwarming
automatisch smeersysteem.
middenbok.
druppellader.
witte knipperlichten.
carbonlook handkappen.
div stickers geplakt.
hoor hier wel niet,maar denk eraan om hem te verkopen. :o
wil graag een varadero of een bmw gsa 1150

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 jan 2009 19:38 #26 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Wat is er allemaal veranderd aan jouw Africa Twin?
AT RD04 1992  96000km

*Rvs remleidingen
*MRA vario screen
*Renthal alu dakarstuur
*25mm stuurverhogers
*Acerbis handkappen
*stalen rooster koplamp beschermer
*2x 12v plug op dashboard
*Rammount tbv. navigatie
*Sigma BC1200
*Daytona handvatverwarming
*Alarmlicht schakelaar
*Digitale volt/buitentemp. meter
*Olietemp. meter in peilstokgat
*Rikky cross valbeugels
*Rvs Nikotech radiateur roosters
*Highwaysteps op de valbeugels
*K&N luchtfilter
*Middenbok
*Hepco en Becker kofferrek
*verlengde bagagedrager met Krauser K5 topkoffer drager
*Facet benzinepomp met apart relais
*Pelicase 1060 aan carterbescherming als gereedschapkistje
*conische balhoofdlagers
*Spanningsregelaar met extra koelribben en koelgaten in zijkap
*Schuring trekhaak met 12v DIN stekker + Schuring tourmaster 200 aanhangwagen
*Hyperpro vering voor
*Hyperpro schokdemper+veer achter
*Airhawk zitkussen met schapevel
*Spanningsbeveiliging op accu

en wat ik nog eens wil doen is nieuwe wielen en spaken

grtjs Arthur

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 jan 2009 12:36 #27 door arne kuijer
Beantwoord door arne kuijer in topic Wat is er allemaal veranderd aan jouw Africa Twin?
ben op het moment met de ombouw/opleuken van mijn XRV650!
wou eigenlijk een nieuwe Yamaha XT660z gaan kopen, maar heb toch maar besloten om mijn xrv te behouden en te updaten.

XRV 650 88
km: 48.000

zit er al op:
* valbeugel Hepco
* WP achterschokbreker+veer
* externe 12V aansluiting zijkant
*Voeding kabel Garmin Zumo op stuur
* alarm lichten
* Touratech Tail-Bag
* Middenbok(honda)
* Marving street legal demper
*koplamprooster/bescherming Honda
* K&N Filter
* Goodridge staal omvlochten remleiding
* Braking achterschijf (wave)


Nu mee bezig:
* Hella dagrijverlichting(Led)
* voor en achtervelg vervangen (Excell zwart met RVS spaken)(achter 18 Inch)
* Touratech handkappen
* Touratech Garmin Zumo houder(rally) met slot afsluitbaar.
* Renthal Alu stuur (zwart)
* Wilbers binnenveren
* Touratech schakel pedaal
* Touratech uitlaatbocht rooster/hitteschild
* nieuwe neus(Orig Honda)
* nieuwe Kettingset RK Chain
* Braking remschijf voor
* remleiding staalomvlochten achterrem(goodridge)
* inkorten achterspatbord
* eigengemaakt koplamp beschermer van Lexaan(plexiglas)



verder de nodige dingen verwijderd omdat ik die toch nooit gebruikt:
duo steps + de enorme stalen op hangpunten
beschermrooster uitlaat demper
kunstoffen bekleding voorvork
stralen van de alu carterbescherming(is bij mij wit gespoten)
stalen beugels om het achterspatbord in zijn vorm te houden
verder gaat hij naar Dyno jet om  hem eens goed te laten afstellen en misschien een beetje vermogen/koppel winst te krijgen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 feb 2009 16:31 #28 door Mark
AT '93 | RD 07

Rayz zadel!!
Zumo 500
Acerbis handkappen
K&N luchtfilter
Middenbok
Arrow uitlaat
Gloednieuwe spanningsregelaar en accu  :-\


Toekomstmuziek:

Stuurverhogers
Alarmlicht schakelaar
Dynojet stage 1 setje inbouwen en laten afstellen
Valbeugels
Aluminium kofferset

Bijlage:

Africa Twin RD03

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 feb 2009 17:19 #29 door NiCoAT
Beantwoord door NiCoAT in topic Wat is er allemaal veranderd aan jouw Africa Twin?

AT '93 | RD 07

Rayz zadel!!



Hallo Mark,
hoe bevalt het zadel van Rayz?
Kan je er goed langere afstanden mee rijden?

Groet, NiCo

Dat 20% van de Nederlanders gelooft dat een 5% van de bevolking onze indentiteit bedreigt, bewijst maar één ding: dat het onderwijs beter moet!!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 feb 2009 18:09 #30 door Mark
Het zadel zit erg prettig, ik zit een stukje hoger, het zadel is wat breder en heeft meer grip. Ik heb hem pas afgelopen zaterdag opgehaald, daarom ook nog niet langer dan een uur aan 1 stuk kunnen rijden. Het oude zadel gaf na een uur al irritatie, dit zadel bleef super zitten. Meer weet ik (nog) niet helaas.

Ook mooi mee genomen, het zadel ziet er geweldig uit en is goed afgewerkt!!
Lijkt net een reclame praatje maar ik was zaterdag zeer aangenaam verrast 

Africa Twin RD03

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 feb 2009 20:23 #31 door LeidschendamTwin
Beantwoord door LeidschendamTwin in topic Wat is er allemaal veranderd aan jouw Africa Twin?
kun je ons een tipje van de sluier oplichten en ons misschien vertellen hoeveel honderd euro je hebt neergeteld?


(ik denk er nl ook aan om naar rays te gaan...ben nog in dubio mbt tigerleathers)

Varadero SD01 1999

Africa Twin RD04 1992

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 feb 2009 20:35 #32 door snowball
Beantwoord door snowball in topic Wat is er allemaal veranderd aan jouw Africa Twin?
het wordt wel een beetje off topic, maar toch: gewoon effe een mailtje naar Rayz sturen (foto erbij, uitleggen wat je wilt) en je krijgt binnen een dag een nette offerte (met materiaal, uurloon etc) met nog wat tip over wat mooi zou zijn ook. Prijs is afhankelijk van wat je wilt (meerdere kleure of 1, ophogen of niet). Super service vond ik. Ik ben er nog niet op ingegaan omdat ik nog niet weet wat ik wil met mijn motor (oprijden of verkopen voor iets oranjes ....)

groeten,

Jos

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 feb 2009 11:05 #33 door NiCoAT
Beantwoord door NiCoAT in topic Wat is er allemaal veranderd aan jouw Africa Twin?

Ik heb hem pas afgelopen zaterdag opgehaald, daarom ook nog niet langer dan een uur aan 1 stuk kunnen rijden. Het oude zadel gaf na een uur al irritatie, dit zadel bleef super zitten. Meer weet ik (nog) niet helaas.


Ha Mark,
dat Rayz de zadels heel mooi kan maken heb ik op z'n site goed kunnen bekijken en ik ben het met je eens, het ziet er perfect uit.
Maar ik heb vorig jaar een Touratech zadel gekocht en dat was al een hele verbetering, maar toch .........
Zou je mij/ons een keer verslag willen doen van je ervaringen ?
Vooral met langere ritten?
Groet, NiCo

Dat 20% van de Nederlanders gelooft dat een 5% van de bevolking onze indentiteit bedreigt, bewijst maar één ding: dat het onderwijs beter moet!!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 feb 2009 15:14 - 02 mrt 2009 12:24 #34 door NiCoAT
Beantwoord door NiCoAT in topic Wat is er allemaal veranderd aan jouw Africa Twin?
Wat ik gedaan heb:
stuurverhoger 20mm = te weinig
Vacuum benzinepomp
Touratech zadel
Rammount voor GPS
Acerbis handkappen
12v aansluiting
Touratech drager voor alu-koffers
Scottoiler
Alu-kettingbeschermer (Romatech voor het NiKotech tijdperk)

Wat ik nog moet doen:
remschijven voor en achter

Wat ik nog wil doen:
Rayz zadel (verhoogd)
Rallykuip + opnieuw lakken
Cross stuur
Achtervering vervangen
Uitlaat
Radiatorbeschermers (NiKotech)
Als het nieuwe zadel niet voldoende is verlaagde voetsteunen.
Mistlampen voor halogeen, micro DE van Hella - al gekocht nog monteren
Mistachterlicht Led - Hella

Dat 20% van de Nederlanders gelooft dat een 5% van de bevolking onze indentiteit bedreigt, bewijst maar één ding: dat het onderwijs beter moet!!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 feb 2009 15:48 #35 door LeidschendamTwin
Beantwoord door LeidschendamTwin in topic Wat is er allemaal veranderd aan jouw Africa Twin?

Wat ik nog wil doen:

Rallykuip + opnieuw lakken




....echt zo zonde die dingen

Varadero SD01 1999

Africa Twin RD04 1992

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 feb 2009 15:57 - 03 feb 2009 16:14 #36 door NiCoAT
Beantwoord door NiCoAT in topic Wat is er allemaal veranderd aan jouw Africa Twin?



....echt zo zonde die dingen


De originele kuip is aan het scheuren en het "gewei" ook en zijn echt aan vervanging toe.

Tja, het is niet anders.

Voor dat werk heb ik al contact met Ton W.
Waarschijnlijk gaat het een matzwarte lak worden met witte reflectiestriping.

Dat 20% van de Nederlanders gelooft dat een 5% van de bevolking onze indentiteit bedreigt, bewijst maar één ding: dat het onderwijs beter moet!!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 feb 2009 20:11 #37 door henkiehaag
Beantwoord door henkiehaag in topic Wat is er allemaal veranderd aan jouw Africa Twin?
Heb 2 weken geleden een offerte gehad van Ray.




Zadel op maat: vlakker, meer comfort G
Bovendeel Pro Grip zijkant gladde kunstleder ,model zoals voorbeeld van jou
Nieuw beter schuim vlakker hoger en breder en overtrekken met
Leder en /of icm
Kunstleer glad /Pro grip anti slip(  heavy duty ,weer en uv bestendig,waterdicht etc..)

keurig netjes binnen een dag een offerte.
Was iets  boven de 350 euries ! moet top kwaliteit zijn!
Mijn zadel ligt nu bij Africa queens, ben benieuwd

groeten van Henk                                                                                                                                     

                                                                                                             


                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 feb 2009 20:35 #38 door henkiehaag
Beantwoord door henkiehaag in topic Wat is er allemaal veranderd aan jouw Africa Twin?
ow, da's waar .
Wat er allemaal veranderd aan mijn twin ( in het half jaar dat ik hem heb)

(noodzaak)
benzinepomp 
accu
spanningsregelaar
cdi unit
toerenteller

(leuk)
ruit verlaagd en binnenzijde zwart gespoten
handvatverwarming
busjes van 3 cm op voor veren
bus van 4 cm op org. achterveer
Valbeugels H&B
Zadel wordt nu overtrokken daar Africa Queens
Tripmaster gerepareerd
Alu, lager stuur


nog te doen , helaas op langere termijn vanwege de hoge kosten van  "noodzaak" :-)

Acerbis handkappen
Vervangings demper
Velgen zwart poedercoaten met RVS spaken
progressieve voorveren
komplamp rooster

en laatste optie is totaal verhogen met rally achterzijde

groeten van Henk



Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 feb 2009 13:29 #39 door dream
dit is er verandert aan mijn (nieuw) gekochte RD07A 98'r AT :

- bijna 300.00 km verplaatst
- direct na aankoop (bijna) alle bouten en moeren ingevet met kopervet
- bagster tankhoes met tanktas (vanaf nieuw)
- topkoffer (vast gemonteerd)
- afstelling carburatuers (vanaf 1000 km)
- vervanging luchtfliter door nat type (olie)
- vervanging olie door castrol volsyntetische olie (5W in winter / 10W in zomer)
- gewijzigde tandwielverhouding
- ohlins achterpoot met in/uitgaande dempingsverstelling en hydr. voorvoorspannings verstelling
- binnenveren voorvork vervangen door prog. wp's
- gewijzigde viscositeit voorvork olie
- andere remschijven voor en achter, aftermarket (niet tevreden over)
- stalen (RVS) remledingen, voor en achter
- zelfgemaakt kettingsmeersysteem
- 12 V aansluiting bij dashboard
- verlichting in topkoffer (led's)
- garmin zumo met montageklem
- ingebouwde waterpasjes (x en y richting) vooroliepeil controlle
- dashboard verlichting (incl tripmaster) vervangen door 'RGB led's, instelbare kleur / intensiteit
- voorvorkpoot beschermers verloren (of verwijderd door iemand)
- gewicht verlaagd door weglaten minder belangrijke zaken (duosteps en ander kleinspul)
- balhoofdlagers vervangen bij 120.000 km
- laser produro streetlegal versie (scheelt ook flink veel gewicht)
- aangepast luchtfilterhuis (deelbaar voor gemakkelijk montage carb. aansluitingen)
- zoveel mogelijk bouten vervangen door RVS exemplaren (ik houd niet van poetsen en roest)
- benzinepomp gemodificeerd uit voorzorg, nooit problemen mee gehad tot nu toe
- ander stuur (originel was krom nadat mijn AT is OMGEWAAID)
- xenon verlichting (hi en low)
- andere stuurbouten (zie reden hierboven)
- montage van een middenbok
- ingebouwde aansluiting druppellader
- zoveel mogelijk stekkers vervangen door waterdichte exemplaren
- spanningsregelaar's en accu's
- sinds kort een contactloze bandenspannings meting (bevalt erg goed)
- vervanging voorremklauwen door vierzuiger type's
- waterdicht maken van ruimten boven achterspatbord en ruimte gereedschapsset
- toevoeging digitale olietempratuursensor op dashboard
- tempratuurmeter buitentempratuur op dashboard

nog te doen :

- contactloze temp.meting van het wegdek op basis van IR temp meter
- camera in koffer / lcd screen op stuur
- nieuwe buddyseat (begint nu toch wel kapot te gaan
- poedercoaten wielen en frame (bij de volgende demontage)
- carburatoren vervangen door exemplaren met minder kilometers (versleten naaldbuizen)

als ik er tegen aan loop :

- andere voorvork (ohlins USD voorvork?)

En zolang er geen (waardige) vervanger van de AT komt zal er wel meer aan gebeuren.






Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 feb 2009 09:32 #40 door pepdeze
Beantwoord door pepdeze in topic Wat is er allemaal veranderd aan jouw Africa Twin?
RD07 uit 1993 met inmiddels 92.000 km.

-handvatverwarming
-hyperpro voor/achter
-Xenon / led-stadslicht
-touratech opzetruit
-scott-oiler achter linker zijkap
-verlicht roadbook
-12 volt BMW plug op het stuur.
-Verlaagd zadel
-NGK platinumbougies
-aangepast luchfilterhuis
-topkoffer
-extra led-remlicht
-valbeugels
-witte richtingaanwijzerd met halogeen lampen
-rallyhandkappen met spoiler
-gechopte achterkant
-zwarte wielen
-17 tands voortandwiel
-middenbok
-QH brandstof pomp
-Alfa claxon

Nog te doen:
Verkopen en een KTM 950 GO!!!!!! in de tuin zetten.

Mzzl,

Jeroen

KTM 690 Enduro R.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.123 seconden