"Uitgeklapte standaard"-lampje blijft aanstaan na verwisselen van lampjes - tips

20 okt 2020 22:48 #1 door Maarten
Hoi allemaal!

Ik heb een RD07A waarbij ik laatst alle dashboard lampjes heb vervangen door LED-lampjes. Nu viel het mij op dat nadat ik de lampjes vervangen had het "standaardwaarschuwingslampje" aan bleef staan, ook al was de standaard wel ingeklapt. Het lampje brandt dan minder fel, maar branden doet het wel. Dit is voornamelijk vervelend in het donker en ik vind het vervelend want ik word continue er aan herinnert dat ik iets niet goed gedaan heb :'). Verder geeft het geen problemen. Zelf heb ik weinig verstand van electriciteit (mooi moment om het te leren) dus vroeg ik mij af of jullie verder konden helpen.

Groetjes!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 okt 2020 06:42 #2 door Wilco.Cwx
Gewoon het originele lampje terug zetten ,of anders een vervangings weerstand erbij plaatsen .

Terug naar de basis .;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 okt 2020 19:39 #3 door xrvtuur
Lijkt er meer op dat je schakelaar bij je standaard kapot aan het gaan is , was bij het originele lampje misschien ook al zo maar zag je het niet omdat het zo zwak brandde

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 okt 2020 08:10 #4 door robgoesdakar
Kan ook nog zijn dat het niet dat lampje zelf is, maar dat het licht vanuit een ander lampje van de dashboard verlichting zelf afkomstig is en dat het dan dus lijkt alsof het lampje brand.

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 okt 2020 10:07 #5 door Wilco.Cwx
Aftast spanning (cdi) ecu ,die de led laat branden maar een lampje niet ?

Helaas geen ervaring met jou type motor :X

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 okt 2020 10:10 #6 door Ghost Rider
Is led toch? Een led 'spert' de stroom naar een kant (- naar +) maar stroom de ander kant op laat hij door (+ naar - ), en dan brand de led. Lijkt erop dat er een kruipstroom(pje) blijft lopen. Inderdaad een van de schakelaartjes in het circuit 'koppeling - zijstandaard - neutraal' controleren/schoonmaken.

Ron.

1999 XRV750A
1989 GT 650 Hawk
1984 Moto Guzzi V50 Monza
1974 Suzuki GT 750
1968 BSA Starfire

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 okt 2020 10:31 #7 door Wilco.Cwx
Een led heeft 30 mili ampere ongeveer nodig bij 3,3 volt ongeveer om volledig aan te zijn ,een gloeilampje
2 watt ? 4 watt ? Brandt dan lang nog niet op kruipstroom / aftast spanning .

P=u×i
R=u÷i

Ohms law ,ff rekenen ???

Maar ik kan het mis hebben?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 okt 2020 10:46 - 23 okt 2020 10:46 #8 door V-Twin

robgoesdakar schreef : Kan ook nog zijn dat het niet dat lampje zelf is, maar dat het licht vanuit een ander lampje van de dashboard verlichting zelf afkomstig is en dat het dan dus lijkt alsof het lampje brand.


Dit kan niet Rob omdat het een apart 'kastje' is naast de klokkenpartij. Heb jij natuurlijk nooiot gehad op je Rally uitvoeringen :mrgreen:

Ik acht de reactie van Arthur de meest waarschijnlijke oorzaak.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 okt 2020 12:58 - 23 okt 2020 12:59 #9 door Garfield
Die zijstandaardschakelaar kan behoorlijk gedoe geven.
De mijne heeft al twee keer voor enig gevloek tijdens offroadritten gezorgd, ondanks dat ik het ding zo ver mogelijk uit elkaar had gehaald en goed schoongemaakt.
Ik heb mijn zijstandaardschakelaar uiteindelijk gedemonteerd en een klein verbindinkje gemaakt op de stekker onder het zadel. Nooit meer problemen gehad en de keren dat ik met uitgeklapt zijstandaard ben weggereden in de afgelopen 32 jaar kan ik op de vingers van één hand tellen :-)

(Ja je kan ook een nieuwe kopen maqr ik was er klaar mee :-) )

Ik heb 'enkele' motoren en lijd aan het N+1 virus. N+1=7 op dit moment.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 okt 2020 19:54 #10 door Wilco.Cwx
past een zijstand schakelaar van een scooter Niet ? die zijn niet duur en veel schakelen op dezelfde manier ?

Schakelaar buitenspel zetten als noodoplossing prima ,maar ik kan een lelijk verhaal van een mooie ducati 996 sp special edition
die met een hinkstapsprong de eigenaar hardhandig uit het zadel werkte :pinch:
veel revalidatie, een beschadigd ego en 996 in bijna total loss modus heeft hij zijn wonden gelikt en rijdt na een jaar weer een prachtige panigale
de ritjes zijn wat korter geworden (rug pijn) ,de 996 is weer om aan te zien van een paar meter afstand :side:

en aan zijn zijstandaard schakelaar mag nu nix meer aan mankeren :blush:

gelukkig gaat het met hem steeds ietsjes beter en de ritjes worden weer wat langer :)

(het betreft hier niet deze schrijver die met het brommertje ook wel eens met de jiffy uit een bokkend stootje kreeg ...... :ohmy: )

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 okt 2020 20:06 #11 door xrvtuur
Ik vervang ieder jaar wat aan mijn motor ( 16 jaar oud en 134000km) ook als het nog niet kapot is, mijn zij standaart schakelaar heb ik bij ongeveer 100000km vervangen. Gewoon geen zin in gedoe onderweg, en mijn motor blijft zo fris en fruitig. Enigste nadeel is dat ik hem niet meer kan verkopen want er zit nu al zoveel geld in dat gaat niemand er nog voor betalen, dus op naar de 500000km :cheer:

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 okt 2020 20:27 #12 door Wilco.Cwx
ff rekenen
dat is maar 3 schakelaars verder :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.091 seconden