Vliegwiel wisselen, centrale bout linkse draad ?

14 nov 2020 15:48 #1 door Marco Franssen
Vliegwiel wisselen, centrale bout linkse draad ? werd gestart door Marco Franssen
Hallo mede-Africa Twin bezitters.
Wie kan mij helpen?
Ik ben al ver in het wisselen van mijn motorblok omdat de oude een versleten as heeft.
Ik ben tevens bezig om het vliegwiel om te zetten inzake de ontsteking. (Er gaat een blok in van een RD04, maar m’n motor is een RD07a). Bij m’n oude blok brak de centrale bout af, vermoedelijk door onkunde. Want na goed kijken lijkt die bout linkse schroefdraad te hebben. Aangezien er maar 1 winding zichtbaar is van de bout wil ik dit even zeker weten voordat ik van de goede motor de bout loshaal van het vliegwiel. Kan jij mij helpen?
Is het inderdaad linkse draad en moet ik dus andersom losdraaien? Ik kan het namelijk nergens terugvinden...
Alvast bedankt! Groetjes Marco

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 nov 2020 17:17 #2 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Vliegwiel wisselen, centrale bout linkse draad ?
Als je wph hebt staat het er wel degelijk in. Maar is idd linkse draad dus die draai je met de klok mee los.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 nov 2020 18:23 #3 door Marco Franssen
Beantwoord door Marco Franssen in topic Vliegwiel wisselen, centrale bout linkse draad ?
Bedankt! Top 😉

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 nov 2020 19:49 #4 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Vliegwiel wisselen, centrale bout linkse draad ?
Ik vraag me af of het wel nodig is om je vliegwiel te wisselen want ontsteekt een RD07 op een ander moment dan RD04? wat ik weet is dat de lengte van de draden van de puls gevers anders is.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 nov 2020 20:15 #5 door Marco Franssen
Beantwoord door Marco Franssen in topic Vliegwiel wisselen, centrale bout linkse draad ?
Een RD07 heeft 2 draden een RD04 4 draden(en dus 2 opnemers). De nokken op het vliegwiel zijn anders gesitueerd. Dus helaas wel :unsure:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.157 seconden